Lucid postanowił wprowadzić własny program poleceń, starając się zwiększyć sprzedaż po ostatnim dość słabym kwartale.

Znamy wszyscy program polecający Tesli, w ramach którego właściciele nagradzani byli nawet szansą na wygranie samochodów , bezpłatnych kilometrów na doładowanie auta na stacjach Supercharger i innymi nagrodami, za zachęcanie ludzi do zakupu produktów firmy, za pomocą kodu polecającego. Kod otrzymywało się mając konto założone w Tesli i mając własne auto, czyli będąc praktycznym użytkownikiem Tesli.

Był to bardzo udany program, w wyniku którego pojawiło się wielu nowych klientów, co spowodowało wzrost sprzedaży i zachęcenie sceptyków do zakupu pojazdów firmy.
Lucid przyjmuje teraz tę samą strategię, udostępniając właścicielom unikalny link polecający, który można udostępnić znajomym i rodzinie, co zaowocuje zniżkami na nowe pojazdy.

Obecni właściciele będą mogli udostępniać swój link polecający komukolwiek zechcą, a gdy ci zdecydują się na zakup pojazdu, zostaną nagrodzeni punktami. Dzięki temu będą mogli kupić wszystko spośród „ markowego sprzętu, akcesoriów do pojazdów lub produktów z limitowanych edycji”.
Można także wymienić swoje punkty na inne atrakcje, w tym zwiedzanie siedziby Lucid w Dolinie Krzemowej lub fabryki AMP-1 w Casa Grande w Arizonie, czyli całkiem jak w Tesli.

Przyszli właściciele lub ci, którzy kupią samochód za pomocą kodu polecającego, otrzymają różne zniżki na pojazdy w zależności od modelu:
  • 750 dolarów za Air Pure
  • 1000 dolarów na podróż lotniczą
  • 1250 dolarów za Air Grand Touring
  • Torba sportowa marki Sapphire, wykonana z tej samej skóry, co w modelu Lucid Air Sapphire.

Lucid może korzystać z programu poleceń, aby nakłonić obecnych właścicieli do podzielenia się swoimi doświadczeniami z potencjalnymi nowymi właścicielami, co mogłoby pomóc przekonać więcej osób do zakupu samochodów firmy.
Lucid miał trudny trzeci kwartał, w którym wyprodukowała jedynie 1550 pojazdów i podał, że ponad 700 dodatkowych pojazdów było w drodze do Arabii Saudyjskiej w celu montażu końcowego.

Firma traci obecnie znaczne sumy pieniędzy na każdym samochodzie, który produkuje i dostarcza, ponieważ nie zwiększyła jeszcze produkcji na tyle, aby zminimalizować straty. Nie jest to dobra na dłuższą metę sytuacja. Jeśli takie straty będą się ciągnąć przez zbyt długi okres czasu, wtedy może zostać zachwiana płynność finansowa przedsiębiorstwa, lub jeszcze gorzej, jednak na razie nie bądźmy aż tak pesymistyczni.

Miejmy nadzieję, że Lucid przyśpieszy ze sprzedażą swoich aut, choć łatwe to nie będzie, ze względu na dość wysokie ceny aut tego producenta.