Audi E-Tron Sportback... w życiu codziennym.

Audi E-Tron Sportback... w życiu codziennym. - zdjęcie główne
Data publikacji: 2023-01-04
Mario

Mario

Data dodania: 2023-01-04

Audi rozpoczęło produkcję wersji Sportback w 2020 roku. Wersja którą testowałem to solidnie zbudowane auto.

Sportback jest bardzo dobrze wykonany od strony wizualnej. Materiały jak to w Audi, najwyższej jakości. Można powiedzieć że auto to ocieka wygodą i luksusem, dostępnym w budżecie oscylującym wokół kwoty 400 tysięcy złotych.

Audi e-tron w mieście

Na początku testowałem auto w mieście i muszę powiedzieć że mimo rozmiarów to świetne auto miejskie. Pozycja za kierownicą jest wysoka, widoczność dobra we wszystkich kierunkach. Systemy bezpieczeństwa są bardzo dobre i responsywne. Kamery wokół auta, widok 360 stopni. Czujniki parkowania zarówno z przodu jak i z tyłu. Można sobie również ustawić widok 3D, dość ciekawa opcja. Ciężko jest więc uszkodzić sobie auto na przykład na parkingu, podczas manewrów.

Wnętrze Audi e-tron Sportback

Poniżej ekranu centralnego jest kolejny dotykowy ekran, obsługujący klimatyzację z przodu jak i z tyłu auta. Dodatkowo możemy podgrzać sobie fotele, które dają naprawdę dużo ciepła, szczególnie w opcji ustawionej na maksimum czyli trzy kreseczki. Mamy również wentylację siedzeń przydającą się podczas upałów. Działa ona bardzo dobrze i przyjemnie chłodzi zarówno kierowcę jak i pasażera. Mamy w końcu rewelacyjnie działającą opcję masażu w przednich fotelach. Kilkanaście programów przyjemnie zadba o nasze zbolałe plecy i kręgosłup.

Siedzenia oprócz tych wszystkich wodotrysków są bardzo wygodne i również można je regulować w wielu poziomach, zarówno siedzisko jak i oparcie ma co najmniej kilka różnych funkcji, jeśli chodzi o regulację. Skóry są miękkie i przyjemne.

Audi e-tron, przestrzeń bagażowa

Jeśli chodzi o przestrzeń bagażową jest ona wystarczająca, jednak jeśli mielibyśmy zapakować do auta czteroosobową rodzinę z mnóstwem bagażu, dość płytki bagażnik stanowiłby pewnego rodzaju problem. Jednak kiedy podróżują dwie osoby, spokojnie miejsca wystarczy dla wszystkich niezbędnych walizek i toreb, które zazwyczaj zabieramy w drogę.

Bagażnik ma około metra na szerokość i długość, wysokość lub jego "głębokość" to około 44 cm. Mamy również przedni bagażnik, pod maską auta, zabezpieczony dodatkowo plastikowym zamknięciem. Nie jest on wielki ale zmieści spokojnie sprzęty i kable służące do ładowania auta. Pod podłogą tylnego bagażnika również mamy dodatkową przestrzeń. Dość płytką, aczkolwiek mogącą pomeiścić niewielkie i najlepiej dość płaskie przedmioty.
Jako duży samochód, Audi E-Tron Sportback może mieć pewne trudności z parkowaniem, jednak to nie wina auta, a raczej tego jakie mamy do dyspozycji miejsca parkingowe na przykład w hotelach, czy parkingach podziemnych. A są one krótko mówiąc małe i ciasne. Dlatego przy parkowaniu trzeba zachować maksimum ostrożności. Choć jak wspomniałem wcześniej "przyrządy pokładowe" czuwają abyśmy nie uszkodzili naszego auta, i robią to naprawdę bardzo dobrze.
Auto ma duże 20 calowe koła, i znakomicie wybiera wszelkie nierówności podczas jazdy. Dodatkowym atutem jest pneumatyczne zawieszenie. Reflektory podczas jazdy nocnej dają mocny i jasny snop światła, co pozwala jechać wygodnie, można powiedzieć, że prawie jak w dzień, szczególnie gdy włączymy długie światła.

Audi e-tron komfort jazdy

Biorąc pod uwagę komfort jazdy, pneumatyczne zawieszenie i napęd na cztery koła, Audi zdaje się być idealnym samochodem na wyjazd w góry. Wysokiemu Sportbackowi nie straszny będzie nawet dość głęboki śnieg, a napęd Quattro, znany jest ze swoich doskonałych właściwości, jeśli chodzi o zimową porę. Do dyspozycji mamy również aplikację mobilną, jednak ma ona podstawowe informacje i zbyt często jej nie używałem. Nie było takiej potrzeby. Apka jest czymś co można mieć, jednak po kilku czy kilkunastu użyciach, zaglądamy do niej coraz rzadziej, aż w końcu przestajemy to robić, nieżaleznie od posiadanego auta. Jeśli chodzi o wyświetlacze w tym modelu Audi, jest ich trzy. Centralny w konsoli środkowej, a właściwie nad nią, nieco niżej drugi do obsługi między innymi systemu klimatyzacji, oraz trzeci za kołem kierownicy. Ten ostatni można konfigurować co do wyświetlanych informacji. Wszystkie one działają dobrze a obraz jest wyraźny. Co mi przeszkadza to tylko to, że podczas słonecznego dnia, słońce potrafi się w nich odbijać i razić w oczy. Podczas jazdy nie jest to zbyt komfortowe, a ekrany niestety mają mocno błyszczącą powierzchnię.

Całe auto prezentuje się znakomicie i przyciąga uwagę. Czarne felgi wyglądają elegancko i atrakcyjnie a patrząc z zewnątrz Audi sprawia wrażenie dużego, bezpiecznego i mocnego samochodu. Opadająca w dół linia bagażnika Audi Sportback dodaje sportowego charakteru. Auto wygląda na dynamiczne i ma trochę zadziorny wygląd, nie jest ono podobne do stonowanej i nudnej stylistyki podstawowego E-Trona. Sportback to jakby bardziej dojrzały i zdecydowanie bardziej atrakcyjny zewnętrznie pojazd zaprojektowany przez Audi.

Wszystkie powyżej opisane smaczki i gadżety, które przydają się podczas jazdy zdecydowanie podnoszą atrakcyjność tego auta. Początkowo miałem pewne obawy, kiedy wsiadłem pierwszy raz do tego modelu Audi, lecz po przejechaniu prawie 1200 km, uznaję Sportbacka za bardzo udany Model tego producenta. Wygodny, komfortowy, przestronny, szybki, i naprawdę szybko ładujący się... ale szczegóły jazdy i technikalia tego auta opiszę w osobnym tekście. Mogę tylko wspomnieć, że po początkowych obawach co do zasięgu, po przejechaniu długiej trasy uznaję zasięg za zupełnie wystarczający, a auto za naprawdę wydajne... jak na prawie 2600 kg wagi!



Galeria zdjęć

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Audi

Ostatnie komentarze

Audi e-tron 55 quattro

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.7s
Prędkość maksymalna
200 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
409 km
Wszystkie dane Audi e-tron 55 quattro

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.7s
Prędkość maksymalna
200 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
455 km

Audi e-tron 50 quattro

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
6.8s
Prędkość maksymalna
190 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
289 km
Wszystkie dane Audi e-tron 50 quattro

Audi e-tron Sportback 50 quattro

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
6.8s
Prędkość maksymalna
190 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
281 km

Ostatnie pytania

Modele producenta Audi