Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
    • APPLE
    • AUDI
    • BENTLEY
    • BYD
    • BMW
    • CADILLAC
    • CHEVROLET
    • DELOREAN
    • DODGE
    • FERRARI
    • FISKER
    • FORD
    • HUMMER
    • HYUNDAI
    • LINCOLN
    • LUCID
    • MERCEDES
    • NISSAN
    • POLESTAR
    • RENAULT
    • RIMAC
    • RIVIAN
    • TESLA
      • Tesla Model S
      • Tesla Model 3
      • Tesla Model X
      • Tesla Model Y
      • Tesla Roadster
      • Tesla Cybertruck
      • Tesla Semi
    • TOYOTA
    • VOLKSWAGEN
    • VOLVO
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody Elektryczne SAMOCHODY ELEKTRYCZNE AUDI

Audi E-Tron Sportback… w życiu codziennym.

przez Mariusz Majkut
4 stycznia 2023
w AUDI, TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
Czas czytania: 5 min
0
Audi E-Tron Sportback… w życiu codziennym.

Audi rozpoczęło produkcję wersji Sportback w 2020 roku. Wersja którą testowałem to solidnie zbudowane auto.

Sportback jest bardzo dobrze wykonany od strony wizualnej. Materiały jak to w Audi, najwyższej jakości. Można powiedzieć że auto to ocieka wygodą i luksusem, dostępnym w budżecie oscylującym wokół kwoty 400 tysięcy złotych.

Zobacz również

Audi E-Tron Sportback… przewaga dzięki technice?

Audi ekologiczne jak nigdy wcześniej…

Renault Megane E-Tech… czyli elektryczna Meganka.

Audi e-tron w mieście

Na początku testowałem auto w mieście i muszę powiedzieć że mimo rozmiarów to świetne auto miejskie. Pozycja za kierownicą jest wysoka, widoczność dobra we wszystkich kierunkach. Systemy bezpieczeństwa są bardzo dobre i responsywne. Kamery wokół auta, widok 360 stopni. Czujniki parkowania zarówno z przodu jak i z tyłu. Można sobie również ustawić widok 3D, dość ciekawa opcja. Ciężko jest więc uszkodzić sobie auto na przykład na parkingu, podczas manewrów.

Wnętrze Audi e-tron Sportback

Poniżej ekranu centralnego jest kolejny dotykowy ekran, obsługujący klimatyzację z przodu jak i z tyłu auta. Dodatkowo możemy podgrzać sobie fotele, które dają naprawdę dużo ciepła, szczególnie w opcji ustawionej na maksimum czyli trzy kreseczki. Mamy również wentylację siedzeń przydającą się podczas upałów. Działa ona bardzo dobrze i przyjemnie chłodzi zarówno kierowcę jak i pasażera. Mamy w końcu rewelacyjnie działającą opcję masażu w przednich fotelach. Kilkanaście programów przyjemnie zadba o nasze zbolałe plecy i kręgosłup.

Siedzenia oprócz tych wszystkich wodotrysków są bardzo wygodne i również można je regulować w wielu poziomach, zarówno siedzisko jak i oparcie ma co najmniej kilka różnych funkcji, jeśli chodzi o regulację. Skóry są miękkie i przyjemne.

Audi e-tron, przestrzeń bagażowa

Jeśli chodzi o przestrzeń bagażową jest ona wystarczająca, jednak jeśli mielibyśmy zapakować do auta czteroosobową rodzinę z mnóstwem bagażu, dość płytki bagażnik stanowiłby pewnego rodzaju problem. Jednak kiedy podróżują dwie osoby, spokojnie miejsca wystarczy dla wszystkich niezbędnych walizek i toreb, które zazwyczaj zabieramy w drogę.

Bagażnik ma około metra na szerokość i długość, wysokość lub jego „głębokość” to około 44 cm. Mamy również przedni bagażnik, pod maską auta, zabezpieczony dodatkowo plastikowym zamknięciem. Nie jest on wielki ale zmieści spokojnie sprzęty i kable służące do ładowania auta. Pod podłogą tylnego bagażnika również mamy dodatkową przestrzeń. Dość płytką, aczkolwiek mogącą pomeiścić niewielkie i najlepiej dość płaskie przedmioty.

Jako duży samochód, Audi E-Tron Sportback może mieć pewne trudności z parkowaniem, jednak to nie wina auta, a raczej tego jakie mamy do dyspozycji miejsca parkingowe na przykład w hotelach, czy parkingach podziemnych. A są one krótko mówiąc małe i ciasne. Dlatego przy parkowaniu trzeba zachować maksimum ostrożności. Choć jak wspomniałem wcześniej „przyrządy pokładowe” czuwają abyśmy nie uszkodzili naszego auta, i robią to naprawdę bardzo dobrze.

Auto ma duże 20 calowe koła, i znakomicie wybiera wszelkie nierówności podczas jazdy. Dodatkowym atutem jest pneumatyczne zawieszenie. Reflektory podczas jazdy nocnej dają mocny i jasny snop światła, co pozwala jechać wygodnie, można powiedzieć, że prawie jak w dzień, szczególnie gdy włączymy długie światła.

Audi e-tron komfort jazdy

Biorąc pod uwagę komfort jazdy, pneumatyczne zawieszenie i napęd na cztery koła, Audi zdaje się być idealnym samochodem na wyjazd w góry. Wysokiemu Sportbackowi nie straszny będzie nawet dość głęboki śnieg, a napęd Quattro, znany jest ze swoich doskonałych właściwości, jeśli chodzi o zimową porę. Do dyspozycji mamy również aplikację mobilną, jednak ma ona podstawowe informacje i zbyt często jej nie używałem. Nie było takiej potrzeby. Apka jest czymś co można mieć, jednak po kilku czy kilkunastu użyciach, zaglądamy do niej coraz rzadziej, aż w końcu przestajemy to robić, nieżaleznie od posiadanego auta. Jeśli chodzi o wyświetlacze w tym modelu Audi, jest ich trzy. Centralny w konsoli środkowej, a właściwie nad nią, nieco niżej drugi do obsługi między innymi systemu klimatyzacji, oraz trzeci za kołem kierownicy. Ten ostatni można konfigurować co do wyświetlanych informacji. Wszystkie one działają dobrze a obraz jest wyraźny. Co mi przeszkadza to tylko to, że podczas słonecznego dnia, słońce potrafi się w nich odbijać i razić w oczy. Podczas jazdy nie jest to zbyt komfortowe, a ekrany niestety mają mocno błyszczącą powierzchnię.

Całe auto prezentuje się znakomicie i przyciąga uwagę. Czarne felgi wyglądają elegancko i atrakcyjnie a patrząc z zewnątrz Audi sprawia wrażenie dużego, bezpiecznego i mocnego samochodu. Opadająca w dół linia bagażnika Audi Sportback dodaje sportowego charakteru. Auto wygląda na dynamiczne i ma trochę zadziorny wygląd, nie jest ono podobne do stonowanej i nudnej stylistyki podstawowego E-Trona. Sportback to jakby bardziej dojrzały i zdecydowanie bardziej atrakcyjny zewnętrznie pojazd zaprojektowany przez Audi.

Wszystkie powyżej opisane smaczki i gadżety, które przydają się podczas jazdy zdecydowanie podnoszą atrakcyjność tego auta. Początkowo miałem pewne obawy, kiedy wsiadłem pierwszy raz do tego modelu Audi, lecz po przejechaniu prawie 1200 km, uznaję Sportbacka za bardzo udany Model tego producenta. Wygodny, komfortowy, przestronny, szybki, i naprawdę szybko ładujący się… ale szczegóły jazdy i technikalia tego auta opiszę w osobnym tekście. Mogę tylko wspomnieć, że po początkowych obawach co do zasięgu, po przejechaniu długiej trasy uznaję zasięg za zupełnie wystarczający, a auto za naprawdę wydajne… jak na prawie 2600 kg wagi!

Tagi: audi e-tronaudi e-tron sportbackaudi e-tron sportback 55audi e-tron testaudi e-tron zasięg
Mariusz Majkut

Mariusz Majkut

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska. Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Powiązane Posty

Audi E-Tron Sportback… przewaga dzięki technice?
AUDI

Audi E-Tron Sportback… przewaga dzięki technice?

przez Mariusz Majkut
5 stycznia 2023
Audi ekologiczne jak nigdy wcześniej…
AUDI

Audi ekologiczne jak nigdy wcześniej…

przez Mariusz Majkut
12 grudnia 2022
Renault Megane E-Tech… czyli elektryczna Meganka.
TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH

Renault Megane E-Tech… czyli elektryczna Meganka.

przez Mariusz Majkut
8 grudnia 2022
Ponad 900 km na jednym ładowaniu!
TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH

Ponad 900 km na jednym ładowaniu!

przez Mariusz Majkut
8 grudnia 2022
Tesla Model X – 20 cali vs 22 cale…
TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH

Tesla Model X – 20 cali vs 22 cale…

przez Mariusz Majkut
2 grudnia 2022

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję warunki i postanowienia zawarte w polityce prywatności.

  • Popularne
  • Komentarze
  • Ostatnie
Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

24 października 2022
Tesla Model Y… dane techniczne 2023.

Tesla Model Y… dane techniczne 2023.

19 września 2022
Elektryk się pali… Tesla się pali… jakie to chwytliwe hasła!

Elektryk się pali… Tesla się pali… jakie to chwytliwe hasła!

28 listopada 2022
Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

2
Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

2
Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

2
Jak walczyć z Chinami? Europejscy producenci już biją na alarm…

Jak walczyć z Chinami? Europejscy producenci już biją na alarm…

2 lutego 2023
Musk chwali nowego Cybertrucka…

Musk chwali nowego Cybertrucka…

1 lutego 2023
Konkurencja gra dla Tesli…

Konkurencja gra dla Tesli…

31 stycznia 2023

Kategorie

  • Aktualności (423)
  • Autopilot (18)
  • Bez kategorii (25)
  • Ceny samochodów elektrycznych (5)
  • Dane techniczne (8)
  • Ładowanie EV (57)
  • Nie tylko Tesla (131)
  • Nowe technologie (211)
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH (6)
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE (219)
    • APPLE (1)
    • AUDI (5)
    • BMW (2)
    • BYD (2)
    • CADILLAC (1)
    • CHEVROLET (2)
    • DELOREAN (1)
    • Elektryczne Motocykla (1)
    • FERRARI (1)
    • FISKER (3)
    • FORD (9)
    • HUMMER (2)
    • HYUNDAI (3)
    • LINCOLN (1)
    • LUCID (5)
    • Maserati (1)
    • MERCEDES (6)
    • NISSAN (2)
    • POLESTAR (5)
    • RENAULT (1)
    • RIMAC (1)
    • RIVIAN (3)
    • TESLA (144)
      • Tesla Cybertruck (11)
      • Tesla Model 3 (47)
        • Model 3 – dane techniczne (4)
      • Tesla Model S (33)
        • Model S – dane techniczne (8)
      • Tesla Model X (20)
        • Model X – dane techniczne (3)
      • Tesla Model Y (43)
        • Model Y – dane techniczne (4)
      • Tesla Semi (7)
    • TOYOTA (4)
    • VOLKSWAGEN (10)
    • VOLVO (1)
  • SpaceX (19)
  • Supercharger (30)
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH (9)
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż (4)
  • Zakup Tesli USA/EUROPA (6)
    • Import Tesli z USA (5)

Archiwa

Popularne tematy:
800V 4680 audi e-tron sportback 55 Audi EV Autoplot BYD ceny Tesli Charging Cybertruck Electric Volkswagen Elon Musk EV F-150 Lightning Ford-EV Francja FSD Giga Berlin Giga Press Giga Szanghaj Giga Texas GM Jazda autonomiczna Lucid Lucid Air Model 3 Model S Model S Plaid Model X Model Y Podróże Teslą Polestar Porsche Taycan Prowansja Rivian Satelity Starlink SpaceX Starlink Supercharger Tesla Tesla Bot Tesla Cybertruck Tesla Semi Toskania Volkswagen Włochy
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Menu
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Copyright © 2016 – 2022 Advision Sp. z o.o.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Ładowanie EV
  • Nowe technologie
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Sklep
  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Moje konto

Copyright © 2016 - 2022 Advision Sp. z o.o.

Ta strona korzysta z plików Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Polityka prywatności.