Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
    • APPLE
    • AUDI
    • BENTLEY
    • BYD
    • BMW
    • CADILLAC
    • CHEVROLET
    • DELOREAN
    • DODGE
    • FERRARI
    • FISKER
    • FORD
    • HUMMER
    • HYUNDAI
    • LINCOLN
    • LUCID
    • MERCEDES
    • NISSAN
    • POLESTAR
    • RENAULT
    • RIMAC
    • RIVIAN
    • TESLA
      • Tesla Model S
      • Tesla Model 3
      • Tesla Model X
      • Tesla Model Y
      • Tesla Roadster
      • Tesla Cybertruck
      • Tesla Semi
    • TOYOTA
    • VOLKSWAGEN
    • VOLVO
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody Elektryczne TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH

[sprzedany] Bardzo ciekawe auto…Tesla Model X w wersji 75D. 

przez Mariusz Majkut
9 maja 2022
w Aktualności, Model X - dane techniczne, Tesla Model X, TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, Używane samochody elektryczne na sprzedaż
Czas czytania: 6 min
1
[sprzedany] Bardzo ciekawe auto…Tesla Model X w wersji 75D. 

Wiele osób uważa, że to zbyt mała bateria, jednak jeżdżąc taką właśnie wersją, bardzo doceniam jej zalety.

Model X 75D (bateria 75 kWh brutto), poprzez swoją mniejszą baterię i silniki mniejszej mocy ma zdecydowanie mniejszą masę. Jest aż o 130 kg lżejsza od wersji 100D. Każdy zapyta o zasięg. Otóż naładowana do pełna 75-ątka pokazuje 386 km zasięgu. Przy zużyciu średnio 230 Wh/km, bateria starcza spokojnie na przejechanie prawie 300 km co oznacza że użyteczna jej pojemność po uwzględnieniu bufora bezpieczeństwa wynosi około 68-69 kWh.

Zobacz również

Audi E-Tron…Sportback. [rezerwacja]

Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

U nas standard, w USA za 700 dolarów… okrągła kierownica dla Tesli!

Oczywiście jak w każdym aucie, kiedy będziemy jechać bardzo szybko przejedziemy krótszy dystans, ale jeśli zastosujemy taktykę jazdy „na dziadka” możemy pokonać więcej kilometrów niż realne 300. Wyliczenia zgadzałyby się z tym co ogłosiła EPA, czyli Amerykańska Agencja zajmująca się pomiarami zasięgów aut. Według nich auto powinno w cyklu mieszanym przejechać około 380 km. 

Model X 75D, którym dane mi jest jeździć przez pewien czas, jest bardzo dobrze utrzymanym samochodem. Właściciel dba o auto, jest ono czyste a wnętrze bardziej przypomina auta nowe a nie kilkuletnie. Egzemplarz pochodzi z 2018 roku, użytkuje go jeden kierowca i ma przejechane zaledwie 46 tys. km. 

Przy planach Tesli na najbliższe lata, jeśli chodzi o rozwój sieci szybkich ładowarek Supercharger, takie rozwiązanie wydaje się idealnym. Ogromne i wygodne auto, z zasięgiem który pozwoli jechać od stacji do stacji bez obawy że zabraknie nam prądu. Możliwe jest również uzyskanie mniejszego zużycia. Kiedy jechałem bardziej lokalnymi drogami, wiele miejscowości i ograniczeń prędkości jak i radarów, moje zużycie sięgnęło ledwie 192 Wh/km. Taka jazda zapewni zasięg nawet ponad 350 km na jednym ładowaniu. 

Darmowe ładowanie na stacji Supercharger Tesli

Tesla stara się aby jej stacje ładowania były zlokalizowane około 200 km od siebie, co pozwoli każdą Teslą bez problemu przejechać taki dystans, nawet z prędkościami autostradowymi. Chodzi mi o jazdę około 130 km/h, jest to dla takiego ważącego 2,5 tony kolosa prędkość komfortowa i bezpieczna zarazem, przy której autopilot (tu jego rozszerzona wersja) spisuje się znakomicie. Przy takiej prędkości pokonamy jakieś 250-260 km i będziemy musieli rozglądać się za kolejnym Superchargerem tesli, co nie nastręcza problemu, gdyż auto prowadzi nas jak po sznurku od ładowarki do ładowarki.

Frunk czyli przedni wielki bagażnik tesli Model X.

Po przejechaniu ponad 1000 km w/w egzemplarzem, moje odczucia sa jak najbardziej pozytywne. Auto jest naprawdę ogromne i bardzo pakowne, a szczególne wrażenie robi ogromny przedni bagażnik, tak zwany Frunk (nazwa pochodzi od zlepku dwóch angielskich słów „Front trunk”, dosłownie tłumacząc to przedni bagażnik), jest on naprawdę bardzo duży a przy wyjeździe wakacyjnym będzie się sprawował znakomicie.

Przeprowadzając mój coroczny test wakacyjny, czyli ile walizek upchniemy do auta, Model X bije wszelkie rekordy. Pomieściło się w sumie 11 walizek w różnej konfiguracji, od największych, poprzez średnie najbardziej popularne aż po małe „kabinówki”, jakie znamy z podróży samolotami.

Test bagażowy w moim wcześniejszym Modelu X, rocznik 2016, wersja 90D

W przedni bagażnik spokojnie pomieścimy dwie małe walizki, pod powierzchnię tylnego bagażnika, gdzie również jest specjalna wnęka, można tam schować mnóstwo rzeczy plus jedną walizkę, małą ale jednak. W głównym bagażniku upchniemy kolejne siedem sztuk w różnych rozmiarach. Tak więc Model X to kolos jeśli chodzi o bagaże i to wcale nie na glinianych nogach.

Używany przeze mnie egzemplarz to bardzo zadbane auto, z pięknym jasnym wnętrzem. Kremowe skóry wyglądają elegancko a podróż w trasie jest komfortowa i bezpieczna (pamiętajmy o najwyższych ocenach jeśli chodzi o bezpieczeństwo czynne jak i bierne pasażerów). Rozszerzony autopilot bardzo przydaje się w długich trasach, dość płynnie zmienia pasy ruchu, przy wyprzedzaniu innych użytkowników drogi, jednak niezbędna jest tu ingerencja kierowcy, czyli wyrzucenie kierunkowskazu i lekki ruch kierownicą w porządanym kierunku. Resztę auto zrobi już samo, co więcej po wyprzedzeniu zasugeruje nam powrót na prawy pas. Oczywiście o takim manewrze decyduje kierowca.

Piękne wnętrze zawsze robi dobre wrażenie.
6-osobowa wersja auta, wygodna i funkcjonalna

Auto ma regulowane zawieszenie, tak więc można pokonywać wyższe przeszkody czy zaspy śniegu podnosząc samochód w górę osiągając nawet 23 cm prześwitu. Standardowe ustawienie to 17 cm. Super wygodną opcją tego egzemplarza jest oczywiście opcja ładowania na stacjach Supercharger. Moc ładowania rzędu prawie 115 kW, jaką udało mi się osiągnąć przy stanie baterii 20% jadąc w trasie, w zupełności zadawala, a ładowanie odbywa się szybko i sprawnie. Zwalnia ono co prawda po przekroczeniu 50% stanu naładowania, ale w przypadku aut EV, to po prostu tak działa. Im więcej mamy energii zgromadzonej w naszej baterii tym wolniej się ładujemy a moc ładowania spada.

114 kW mocy ładowania to naprawdę niezły wynik

Podsumowując, czy tak wielkie auto z tak małą baterią ma sens? Jak najbardziej tak. Tesla zrobiła świetną robotę, usprawniając napęd na tyle, że prawie 400 koni mechanicznych w zupełności nam wystarczy, zużycie energii jest sporo mniejsze niż w wersjach z większymi i cięższymi bateriami, jednak auto zachowało wszystkie zalety Modelu X, takie jak dynamika, wygoda, ogromna przestrzeń, no i te rewelacyjne i robiące ciągle furorę, gdziekolwiek nie pojawiłby się Model X, drzwi zwane Falcon Wing Doors. To one wzbudzają największe zainteresowanie przechodniów i wielbicieli marki. Efekt Wow, gwarantowany, a wygoda wsiadania i wysiadania z tylnego rzędu siedzeń wprost nieoceniona. Wersja którą jeździłem miała 6 siedzeń w 3 rzędach, istnieją jeszcze wersje 5 i 7 osobowe, w zależności od preferencji klienta. Co do baterii 75D, czyli o wielkości 75 kWh, są to bardzo trwałe i nie obciążone pakiety. Mają niższe napięcie znamionowe bo zamiast 400V znanych z większych baterii tu mamy 380V, co jest zdrowsze i bezpieczniejsze dla zestawu. Pakiety 75 kWh tesli cieszą się opinią niezawodnych i długowiecznych jeśli chodzi o aspekty użytkowe.

Auto zdecydowanie godne polecenia, przestronne i bezpieczne, wygodne i szybkie, co do zasięgu, musimy zaakceptować ładowania w trasie co mniej więcej 250 km a w mieście co około 300-350 km, wszystko w zależności od stylu jazdy kierowcy i naszych upodobań co do prędkości i dynamiki, której temu auta akurat nie brakuje…

Mariusz Majkut

Mariusz Majkut

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska. Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Powiązane Posty

Audi E-Tron…Sportback. [rezerwacja]

Audi E-Tron…Sportback. [rezerwacja]

przez Mariusz Majkut
11 stycznia 2023
Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

przez Mariusz Majkut
9 stycznia 2023
U nas standard, w USA za 700 dolarów… okrągła kierownica dla Tesli!
TESLA

U nas standard, w USA za 700 dolarów… okrągła kierownica dla Tesli!

przez Mariusz Majkut
8 stycznia 2023
Audi E-Tron Sportback… przewaga dzięki technice?
AUDI

Audi E-Tron Sportback… przewaga dzięki technice?

przez Mariusz Majkut
5 stycznia 2023
Audi E-Tron Sportback… w życiu codziennym.
AUDI

Audi E-Tron Sportback… w życiu codziennym.

przez Mariusz Majkut
4 stycznia 2023

Komentarze 1

  1. Kamil says:
    10 miesięcy temu

    Bardzo dobre auto, polecam. Bateria 75 to idealne rozwiazanie na miasto i srednie trasy. A przy coraz wieksze ilosci ladowarek i dalsze trasy nie sa problemem. Przyspieszenie rewelacja

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję warunki i postanowienia zawarte w polityce prywatności.

  • Popularne
  • Komentarze
  • Ostatnie
Nowy Model 3… czyli Highland w drodze!

Nowy Model 3… czyli Highland w drodze!

13 marca 2023
Tesla pozbywa się aut z darmowym ładowaniem…

Tesla pozbywa się aut z darmowym ładowaniem…

17 lutego 2023
Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

24 października 2022
Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

2
Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

2
Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

2
Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

21 marca 2023
Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

20 marca 2023
Jedna karta… jedna apka!

Jedna karta… jedna apka!

19 marca 2023

Kategorie

  • Aktualności (423)
  • Autopilot (18)
  • Bez kategorii (72)
  • Ceny samochodów elektrycznych (5)
  • Dane techniczne (10)
  • Ładowanie EV (60)
  • Nie tylko Tesla (131)
  • Nowe technologie (211)
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH (7)
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE (222)
    • APPLE (1)
    • AUDI (5)
    • BMW (2)
    • BYD (2)
    • CADILLAC (1)
    • CHEVROLET (2)
    • DELOREAN (1)
    • Elektryczne Motocykla (1)
    • FERRARI (1)
    • FISKER (3)
    • FORD (9)
    • HUMMER (2)
    • HYUNDAI (3)
    • LINCOLN (1)
    • LUCID (5)
    • Maserati (1)
    • MERCEDES (6)
    • NISSAN (2)
    • POLESTAR (5)
    • RENAULT (1)
    • RIMAC (1)
    • RIVIAN (3)
    • TESLA (147)
      • Tesla Cybertruck (11)
      • Tesla Model 3 (48)
        • Model 3 – dane techniczne (4)
      • Tesla Model S (33)
        • Model S – dane techniczne (8)
      • Tesla Model X (20)
        • Model X – dane techniczne (3)
      • Tesla Model Y (43)
        • Model Y – dane techniczne (4)
      • Tesla Roadster (1)
      • Tesla Semi (7)
    • TOYOTA (4)
    • VOLKSWAGEN (10)
    • VOLVO (1)
  • SpaceX (19)
  • Supercharger (31)
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH (9)
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż (4)
  • Zakup Tesli USA/EUROPA (6)
    • Import Tesli z USA (5)

Archiwa

Popularne tematy:
800V 4680 Apple Audi EV Autoplot Baterie BYD Charging Cybertruck Electric Volkswagen Elon Musk EV F-150 Lightning Ford-EV Francja FSD Giga Berlin Giga Press Giga Szanghaj Giga Texas GM Jazda autonomiczna Lucid Lucid Air Model 3 Model S Model S Plaid Model X Model Y Podróże Teslą Polestar Porsche Taycan Prowansja Rivian Satelity Starlink SpaceX Starlink Supercharger Tesla Tesla Bot Tesla Cybertruck Tesla Semi Toskania Toyota Volkswagen
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Menu
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Copyright © 2016 – 2022 Advision Sp. z o.o.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Ładowanie EV
  • Nowe technologie
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Sklep
  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Moje konto

Copyright © 2016 - 2022 Advision Sp. z o.o.

Ta strona korzysta z plików Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Polityka prywatności.