General Motors naprawia Tesle...

Fot. Jonathan Weiss shutterstock
Data publikacji: 2022-11-18 Fot. Jonathan Weiss shutterstock
Mario

Mario

Data dodania: 2022-11-18

General Motors (GM) zaczął naprawiać pojazdy Tesli w swoich serwisach, co czyni to nowym, rozwijającym się biznesem dla starego producenta samochodów. 

„To dla nas rozwijający się biznes. Muszę powiedzieć, że to nowe źródło dochodu” – powiedział prezes GM Mark Reuss podczas  Dnia Inwestora 2022 producenta samochodów . 


Do tej pory dealerzy GM naprawili ponad 11 000 pojazdów Tesli. General Motors obliczył, że każdy Amerykanin mieszka w odległości co najmniej 10 mil od jednego z jego salonów, dzięki czemu jest to wygodne miejsce, do którego klienci chętnie się pofatygują naprawić swoje samochody — elektryczne lub inne. Tu akurat samochody Tesli. Jest ich ogromna liczba w USA, i ciągle rośnie, bardzo szybko.

Tak więc naprawa tesli w serwisach GM wydaje się być niezłym ruchem ze strony starego amerykańskiego producenta samochodów (General Motors). Pewne jest że może się to stać całkiem przyzwoitym źródłem dodatkowego dochodu. Naprawienie w mniejszym lub większym stopniu 11 000 Tesli jak do tej pory, stanowi nie lada doświadczenie dla GM.


Co prawda nie są to punkty autoryzowanej naprawy, bo wiadomo, że Tesla ma swoją własną sieć serwisów, i nie daje autoryzacji dla serwisów jakiegokolwiek producenta aut. Taka jest polityka Tesli, choć nie wiem czy to szczęśliwy wybór. Wszak wszyscy wiedzą że serwisów Tesli, jest za mało w stosunku do błyskawicznie zwiększającej się sprzedaży aut tej marki. Tak więc może warto byłoby pójść tą drogą i tak jak Tesla autoryzuje punkty naprawy blacharsko-lakierniczej, dać możliwość autoryzacji dla warsztatów naprawiających auta. Oczywiście po wcześniejszym zapoznaniu się z możliwościami technicznymi takiego punktu i określeniu warunków współpracy, oraz niezbędnym przeszkoleniu pracowników.


Gwarancja to coś ważnego, szczególnie w nowym aucie. Naprawa takiego pojazdu w autoryzowanym punkcie naprawczym dawałaby pewność profesjonalnego podejścia serwisanta, a po drugie nie powodowała by utraty gwarancji, jak to dzieje się obecnie przy nieautoryzowanych naprawach, czego klienci choć powinni, często nie są świadomi. Na przykład jeśli wymienimy szybę w aucie w nieautoryzowanym punkcie tracimy gwarancję

(oczywiście na dany element nie na całe auto) co jest dość dość przykre, szczególnie jeśli mamy pojazd podlegający pełnej gwarancji Tesli. Poza tym czas oczekiwania na niektóre naprawy w serwisach Tesli, niestety jest bardzo długi. Autoryzowane punkty napraw zapewne skróciłyby go znacząco.


Źródło: Teslarati.com

Komentarze

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla

Ostatnie komentarze

Po to, żeby znaleźć m.in. takie informacje, ... 27.03.2024
No i można dać dobre zdjęcia do artykułu i ... 27.03.2024

Tesla Model X Dual Motor

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
3.9s
Prędkość maksymalna
250 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
588 km
Wszystkie dane Tesla Model X Dual Motor

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Tesla Offroad - czy podjedzie pod górkę?

Takie rzeczy tylko w Dubaju albo w Rosji ;) Czy Tesla podjedzie pod błotniste wzniesienie? Cała akcja ok 11 minuty
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku

Modele producenta Tesla