General Motors nie marnuje czasu na hybrydy...

Fot. Igal Vaisman shutterstock
Data publikacji: 2022-12-19 Fot. Igal Vaisman shutterstock
Mario

Mario

Data dodania: 2022-12-19

Jak stwierdził w jednym z wywiadów prezes GM Mark Reuss, niektóre firmy obrały błędną drogę jeśli chodzi o produkcję aut. Podał przykład Toyoty, która bardzo mocno promuje hybrydy. Z 20 modeli japońskiego producenta tylko jedna Toyota bZ4X jest w pełni elektryczna.


Reuss wskazuje, że hybrydy to droga donikąd. General Motors już od 2019 roku zrezygnowało z tego rozwiązania, idąc w 100% EV. Takie są plany firmy. Chcą jako producent mieć w swojej ofercie tylko auta elektryczne. Choc istnieje wyjątek od tej reguły, mianowicie hybrydowa wersja Corvetty C8. Ma się ona ukazać na rynku w przyszłym roku.


Będzie to jednak jedyne auto w ofercie zawierające w swojej budowie silnik spalinowy. Wszystkie pozostałe modele będą napędzane wyłącznie bateriami trakcyjnymi. Docelowo również Corvette również ma stać się autem w pełni elektrycznym.


Dużą frustrację prezesa wywołują klienci narzekający na ładowanie auta EV. Dziwi się bo przecież większość z nas może ładować auto w domu w nocy, zupełnie jak smartfon, a trasy robimy tylko od czasu do czasu. Ładowanie nie jest więc aż tak uciążliwe jak by się wydawało, jednak utarte stereotypy na pewno nie pomagają w przejściu na zrównoważony transport elektryczny.


Czy się to zmieni? Zapewne. Jednak minie jeszcze sporo czasu zanim niedowiarki i malkontenci zrozumieją że się mylą w wielu kwestiach dotyczących aut elektrycznych, oraz zaakceptują fakt że auta napędzane bateriami to naturalny i ewolucyjny kierunek motoryzacji. Co będzie potem? To pytanie za 100 punktów. Z dzisiejszego punktu widzenia jeśli cały system zasilania aut wodorem zostanie dopracowany i stanie się zdecydowanie tańszy niż dziś, być może to paliwo będzie napędzać nasze auta. Kto wie... Na razie przemysł motoryzacyjny na całym świecie powoli zaczyna się przestawiać na auta elektryczne. Zapewne potrwa to jeszcze długie lata zanim EV w pełni zastąpią auta spalinowe. Żyjemy w czasach transformacji transportu, auta na prąd, ciężarówki na prąd, statki na prąd, pierwsze auta wodorowe. ot takie ciekawe czasy, choć nie łatwe niestety...


Żródło: Teslarati.com


Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Toyota

Opinie użytkowników Toyota bZ4X AWD Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 13.04.2024
Miałem samochód na długi weekend i wybrałem się z Poznania do Wrocławia. Trasa 170 km, prędkość 110 i po dojechania około 80 km pozostało. Wiadomo że więcej bo zawsze trochę to oszukuje. Z powrotem 100 km. Temperatura 25 więc klima mocno. Plusy: bardzo dobre trzymanie na pasie praktycznie bez rąk na kierownicy i w tym adaptacyjny tempomat. Przyjemne resorowanie, układ kierowniczy ok choc jeśli ktoś lubi sportowy to wiadomo. Siedze is wygodne. Minusy - fatalny system nie można niczego sobie samodzielnie ustawić, jest tak jak ma być i koniec. Nawigacja to porażka prowadzi dziwnymi drogami bez szansy na pokazywanie miejsc ładowania nie mówiąc o liczeniu gdzie i kiedy. Przed kierowcą fatalny wyświetlacz. I co najgłupsze pokazuje ile jest energii jak w spalinowych. Malutkie w rogu kilometry zasięgu. Niespecjalnie pokazuje podczas ładowania czas i szybkość. Ogólnie słaby zasięg ale wygodny samochód. System multimedialny nie do przyjęcia.
zobacz całą opinię

Zbigniew

Data dodania: 25.02.2024
Rewelacyjny, zasięg ponad 400 km, komfortowe zawieszenie i stały napęd 4x4 daje niesamowicie pewne prowadzenie. Brawo Toyota!!! Mogło by być więcej schowków wewnątrz. Brakuje mi systemu otwierania nogą bagażnika i możliwości włączenia kamery w lusterku wstecznym jak w Rav4.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Toyota bZ4X AWD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
6.9s
Prędkość maksymalna
160 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
407 km
Wszystkie dane Toyota bZ4X AWD

Ostatnie pytania

Materiały Użytkowników

Test Toyota bZ4X

Test elektrycznej Toyoty - czyli bZ4X. Spory elektryczny SUV z fotowoltaicznym dachem, który ładuje baterię podczas postoju. Według redakcji: cie
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 1 miesiąca

Modele producenta Toyota