Kolejny producent baterii z USA...

Firmy związane z elektromobilnością rosną jak grzyby po deszczu. Szczególnie dobrze widać to na rynku amerykańskim. Kolejnym nowym graczem w rozwiązaniach w zakresie baterii trakcyjnych jest firma Onsemi.
Fot. JHVEPhoto shutterstock
Data publikacji: 2022-06-04 Fot. JHVEPhoto shutterstock
Mario

Mario

Data dodania: 2022-06-04

Amerykański producent wysokowydajnych modułów trakcyjnych z siedzibą w Phoenix, ogłosił, że podpisał umowę na sprzedaż swoich akumulatorów firmie NIO, chińskiemu producentowi pojazdów elektrycznych, który planuje ekspansję globalną (w tym duży nacisk kładzie na rynek w Stanach Zjednoczonych).


Jak możemy przeczytać w portalu Cleantechnica:


„Spośród wszystkich rozwiązań, które braliśmy pod uwagę, moduły zasilania trakcji VE-Trac Direct SiC oferowały najlepszą wydajność podczas testów, co pozwoliło nam rozszerzyć zakres nowego europejskiego cyklu jazdy (NEDC) o 4% w porównaniu z obecnym rozwiązaniem krzemowym” — powiedział Alan S. Zeng, starszy wiceprezes NIO. „Onsemi przekonała nas wysoką wydajnością i niezawodnością swoich produktów, a także doskonałym wsparciem ze strony zespołu inżynieryjnego i zarządzającego. Nie możemy się doczekać współpracy z Onsemi w celu wprowadzenia na rynek bardziej innowacyjnych pojazdów elektrycznych dla przyszłych pokoleń”.


Technologia się rozwija, firmy prowadzą nieustannie badania, ulepszając coraz bardziej pakiety trakcyjne baterii. Zmieniają skład chemiczny, stosując coraz bardziej bezpieczne i powszechne materiały, eliminując metale ziem rzadkich, których to ilość na Ziemi zmniejsza się z roku na rok. Poza tym Onsemi stosuje inne innowacyjne rozwiązania.


"Zamiast mieć tylko jeden falownik, który zamienia prąd stały z akumulatorów na prąd przemienny w celu napędzania wydajnego silnika elektrycznego, Onsemi rozdziela część tego zadania na kilka modułów, które wykorzystują wysokowydajne elementy elektroniczne z węglika krzemu. Technologia ta znacznie obniża opór w systemie, co oznacza, że ​​mniej energii jest marnowane na ciepło, a więcej trafia do zasilania pojazdu. Oznacza to, że auta mają większy zasięg na mniejszej baterii, co jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

Architektura Onsemi pozwala na stosowanie różnych rozmiarów akumulatorów przy zachowaniu tej samej wydajności. Daje to producentom pojazdów elektrycznych znacznie większą elastyczność w zakresie ich oferty produktowej, przy jednoczesnym utrzymaniu niskich kosztów, daje możliwość zwiększania lub zmniejszania rozmiarów pakietów. Przy niepewnych przyszłych dostawach surowców, (rynek jest bardzo trudny i oprócz wysokich cen boryka się z brakiem dostępności surowców) taka elastyczność może ogromnie pomóc producentom."


Bardzo dobrze, że mamy coraz większą liczbę producentów oraz firm związanych z EV. Pozwala to na szybszy rozwój tego segmentu rynku, który rozwija się ostatnio nadzwyczaj dobrze, a to dopiero początek, gdyż elektromobilność dopiero się rozpędza, zarówno na naszym europejskim rynku jak i globalnym światowym.


Źródło: Cleantechnica.com



Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników NIO

Opinie użytkowników NIO ET7 100 kWh Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Opinia dodana przez Redakcję OtoEV.pl

Data dodania: 29.08.2023
NIO to nowy gracz na europejskim rynku. Auto zrobione wręcz wzorowo, jeśli chodzi o jakość i wykonanie. Bateria 100 kWh robi robotę, mogłaby tylko nieco szybciej się ładować choć i to co jest do normalnej jazdy nawet w trasie wystarczy. Auto ma dużo miejsca i zaawansowany Soft, a najlepszą robotę robi NOMI, czyli taki śmieszny asystent jazdy. Generalnie będę śledził z uwagą tego producenta bo robi naprawdę dobrą elektromobilną robotę.
zobacz całą opinię
Data dodania: 02.08.2023
Mam przyjemność mieć 1 w Polsce NIO ET7. Dlaczego dałem 9 a nie 10? Technologicznie producent mógł zrobić ładowanie DC na więcej niż 140kWh ale nie zrobił. Szkoda. Nie zmienia to faktu, że krzywa ładowania jest całkiem przyjemna. Co do wyposażenia: Sztos. Brakuje tylko NIGHT VISION, ale to mają nieliczni w luksusowych markach.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Mój ostatni komentarz był odpowiedzią ... 16.04.2024
MG4 - cena czyni cuda... niestety to dopiero ... 16.04.2024
Full Self Driving - czyli autonomiczna jazda wg ... 15.04.2024

NIO ET7 100 kWh

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
3.8s
Prędkość maksymalna
200 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
495 km
Wszystkie dane NIO ET7 100 kWh

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

  • FankaEko

    Ekologia aut EV
    To jest takie pytanie jakby samochody spalinowe były wzorem ekologii. Po pierwsze samochody elektryczne nie emitują zanieczyszczeń w miejscu gdzie jeżdżą, może to zabrzmi brutalnie ale to podstawowa ich zaleta. Miasta bez spalin i bez hałasu to już teraźniejszość. Nie ma co się doszukiwać na siłę wad samochodów elektrycznych, a już na pewno nie w ich ekologii.

Modele producenta NIO