Mercedes-AMG, czyli szybsza szkoła jazdy...

fot: rebinworkshop / Shutterstock.com
Data publikacji: 2022-04-03 fot: rebinworkshop / Shutterstock.com
Mario

Mario

Data dodania: 2022-04-03
Mercedes-AMG to spółka zależna, należąca w całości do Mercedes-Benz AG, założona przez byłych pracowników Mercedes-Benz w latach 60. XX wieku. Chociaż zaczynała jako niezależna firma inżynierska skupiająca się na podkręcaniu osiągów i ulepszaniu fabrycznych aut Mercedes-Benz, niemiecka grupa motoryzacyjna ostatecznie przejęła AMG. Tak więc lepsze i bardziej podkręcone Mercedesy teraz sprzedawane są przez pierwotną firmę matkę.
Do tej pory dział ulepszaczy nowych Merców działał z sukcesami w pojazdach spalinowych ale sytuacja się zmieniła. Wraz z rozwojem aut elektrycznych mercedes nie mógł pozostać obojętny na nowe trendy, tak więc dział Mercedes AMG, wziął na tapetę najnowsze duże dziecko firmy czyli w 100% elektrycznego Mercedesa EQS.
Zgodnie z obietnicą, Mercedes-AMG zbudował Performance EQS, który będzie dostępny wkrótce, za cenę na poziomie AMG, na rynku USA. AMG EQS, czyli wielka Limuzyna firmy pojawi się w dwóch wyselekcjonowanych wersjach wyposażenia na rynek amerykański – „Exclusive” i „Pinnacle”.
Oto dane techniczne nowego Modelu Performance:

  • Moc do 649 KM, natomiast z funkcją „boost”, nawet do 751 KM
  • Wyróżniające się wyświetlacze w zestawie wskaźników, wyświetlaczu multimedialnym i wyświetlaczu AR Head-up Display (HUD)
  • Zmienny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC+ w standardzie:
    • W sposób ciągły rozdziela moment napędowy między przednią i tylną oś
    • Moment obrotowy jest sprawdzany 10 000 razy na minutę i dostosowywany w razie potrzeby
  • Zawieszenie AMG RIDE CONTROL zapewnia lepszą dynamikę jazdy
    • Oparte na zawieszeniu pneumatycznym AIRMATIC w połączeniu z adaptacyjnym, sterowanym elektronicznie regulowanym tłumieniem oraz skrętną tylną osią do dziewięciu stopni
  •  Cały pakiet ulepszonych, aktywnych i pasywnych systemów wspomagania kierowcy w standardzie
  • Podgrzewane i wentylowane przednie fotele, skórzane powierzchnie siedzeń, aktywne wielokonturowe przednie fotele z ulepszonym masażem i komfortowymi zagłówkami
  • Bezprzewodowa integracja ze smartfonem, bezprzewodowe ładowanie z przodu
  • Burmester Surround Sound System z dźwiękiem 3D, EQ Sound Experience i personalizacją dźwięku
Takie to extra bajery ma mieć zaimplementowane nowy elektryczny Mercedes EQS w odsłonie AMG. Na koniec, najważniejsze cena.
Zgodnie z komunikatem prasowym, AMG EQS zaczyna się od sugerowanej ceny detalicznej 145 900 USD za wersję Exclusive. To o 43 tysiące dolarów więcej niż EQS 450+ i 20 tysięcy więcej niż  EQS 580 4MATIC. Nie ma jeszcze oficjalnego słowa na temat ceny wersji „Pinnacle”, ale Electrek szacuje, że jest ona o 7-10 tys. USD wyższa niż wersja Exclusive. Konsumenci dostrzegą również dodatkowe korzyści z zakupu AMG EQS, takie jak bezpłatne przeglądy i bezpłatne nieograniczone 30-minutowe sesje DC-Fast Charging za pośrednictwem Electrify America przez pierwsze dwa lata posiadania. To akurat bardzo fajna opcja...
MarioTeslaFan
źródło: Electrec.co

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Mercedes

Ostatnie komentarze

Mercedes EQE AMG 43 4MATIC

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
4.2s
Prędkość maksymalna
210 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
472 km

Mercedes EQE SUV AMG 43 4MATIC

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
4.3s
Prędkość maksymalna
210 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
415 km

Mercedes EQS 450 4MATIC

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.6s
Prędkość maksymalna
210 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
644 km
Wszystkie dane Mercedes EQS 450 4MATIC

Mercedes EQS AMG 53 4MATIC+

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
3.4s
Prędkość maksymalna
250 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
537 km

Mercedes EQE AMG 53 4MATIC+

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
3.5s
Prędkość maksymalna
220 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
450 km

Mercedes EQE SUV AMG 53 4MATIC+

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
3.5s
Prędkość maksymalna
240 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
368 km

Ostatnie pytania

Materiały Użytkowników

Test Mercedes EQE 43 AMG

Polecam materiał z testy najnowszego Mercedesa EQE 43 4MATIC AMG. Mniejszy niż EQS ale równie ciekawe auto.
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 1 roku i 1 miesiąca

Modele producenta Mercedes