Nowe baterie w Modelu 3 Performance...10% więcej???

Fot. Robert Way shutterstock
Data publikacji: 2022-08-20 Fot. Robert Way shutterstock
Mario

Mario

Data dodania: 2022-08-20

Tesla od jakiegoś czasu współpracuje z chińskim producentem baterii, firmą CATL.

CATL pracuje nad nowym rodzajem pakietów, które od 2023 roku mają być montowane w Modelu 3 Performance. Obecnie produkowane w Chinach Modele 3 są wyposażone w akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP) CATL. Chińczycy rozwinęli jednak technologię tych baterii i zaczęli używać zmienionej chemii. Chcą oni, aby nowe pakiety były montowane, w pierwszej kolejności, w wersji najszybszej, czyli Model 3 Performance.


Baterie CATL M3P składają się z materiału fosforanu litowo-manganowo-żelazowego (LMFP), wykorzystując strukturę oliwinu LFP jako podstawową strukturę, zastępując żelazo w niektórych punktach przez domieszkę co najmniej dwóch pierwiastków metalicznych, w tym magnezu, cynku lub aluminium, zgodnie z niedawną notą badawczą Shengang Securities. Ta konstrukcja generuje trójskładnikowy materiał w systemie fosforanowym, co poprawia zdolność ładowania/rozładowania i stabilność cyklu, zgodnie z otrzymanymi danymi.


Co najważniejsze, baterie takie możemy bez problemu ładować do 100%, a poprzez zmianę składu chemicznego mają one większą gęstość energii. Co to oznacza? Nic innego jak oczywiście coś, co uraduje wszystkich, którzy zamówią nowego Performace'a. Słowo klucz to zasięg. Zwiększy się on o 10%, co oznacza, że przewidywany zasięg Modelu 3 Performance zwiększy się z obecnych 547 km (WLTP, na stronie PL) do około 600 km, zgodnie z wyliczeniem wzrostu o 10%.


Jak widać nie ma nagłej rewolucji jeśli chodzi o baterie, jest raczej powolna ewolucja, pozwalająca co jakiś czas zwiększyć zasięg aut o kolejne 5 czy 10%. Jeśli nowe pakiety będą modyfikowane właśnie w ten sposób, jednocześnie zachowując ich zalety, jak w przypadku baterii LFP, być może nie będzie nam potrzebna żadna rewolucja jeśli chodzi o baterie trakcyjne. Jeśli to, co mamy i znamy, będzie ulepszane, może się okazać, że Model 3 LR będzie w stanie zrobić na jednym ładowaniu nawet 700 km, oczywiście według norm. Wiadomo, że w realu przejedzie znacznie mniej, lecz jeśli nowe pakiety pozwolą mu zrobić "w trasie" około 500 km to już będzie to auto, które zadowoli zdecydowaną większość kierowców.


Źródło: Tesmanian.com



Komentarze

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Tesla

Opinie użytkowników Tesla Model 3 Performance Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 12.07.2023
Auto dla sportowców. Niesamowita moc i napęd 4x4, to zdecydowane zalety Performance'a. Siedzimy tu bardzo nisko jak w typowym aucie sportowym. Trójka w tej wersji jest super szybka, nieco ponad 3 sekundy do setki. Jest też bardzo stabilna, można powiedzieć że trzyma się drogi jak przyklejona. Nawet w ciasnych zakrętach. Świetna na zabawę na torze. Jedyny minus dla mnie to trochę za sztywno zestrojone zawieszenie, na dziurach można pogubić plomby w zębach. Poza tym to świetne auto o świetnych parametrach, i osiągach nie do kupienia za te pieniądze u konkurencji. Tak szybkie Audi czy BMW kosztują przynajmniej 100k złotych więcej.
zobacz całą opinię

Krzysztof

Data dodania: 07.07.2023
polecam, przyspieszenie wbija w fotel!

Ostatnie komentarze

Po to, żeby znaleźć m.in. takie informacje, ... 27.03.2024
No i można dać dobre zdjęcia do artykułu i ... 27.03.2024

Tesla Model 3 Performance

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
3.3s
Prędkość maksymalna
261 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
536 km
Wszystkie dane Tesla Model 3 Performance

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta Tesla