Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
    • APPLE
    • AUDI
    • BENTLEY
    • BYD
    • BMW
    • CADILLAC
    • CHEVROLET
    • DELOREAN
    • DODGE
    • FERRARI
    • FISKER
    • FORD
    • HUMMER
    • HYUNDAI
    • LINCOLN
    • LUCID
    • MERCEDES
    • NISSAN
    • POLESTAR
    • RENAULT
    • RIMAC
    • RIVIAN
    • TESLA
      • Tesla Model S
      • Tesla Model 3
      • Tesla Model X
      • Tesla Model Y
      • Tesla Roadster
      • Tesla Cybertruck
      • Tesla Semi
    • TOYOTA
    • VOLKSWAGEN
    • VOLVO
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody Elektryczne TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH

Tesla Model X – 20 cali vs 22 cale…

przez Mariusz Majkut
2 grudnia 2022
w Aktualności, Tesla Model X, TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
Czas czytania: 3 min
0
Tesla Model X – 20 cali vs 22 cale…

Wielu z nas zadaje sobie pytanie, jaki rozmiar kół zastosować w swojej Tesli. Jakie są główne obawy co do tego parametru?

Postanowiliśmy sprawdzić to na największym przedstawicielu gatunku Tesla, czyli Modelu X z 2020 roku. Auto jest ogromne, więc koła również nie należą do najmniejszych. Oryginalnie auto przyjechało na 22 calowych ogromnych kołach Tesli.

Zobacz również

Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

U nas standard, w USA za 700 dolarów… okrągła kierownica dla Tesli!

Audi E-Tron Sportback… przewaga dzięki technice?

Wielkość felg a zasięg samochodu elektrycznego

Jednak jazda na takich nisko profilowych wielkich oponach nie jest niestety spełnieniem marzeń. Dość twardo i sztywno. Mimo dodatkowego gadżetu w opcji zawieszenia, który to ma zwiększyć nasz komfort jazdy, i lepiej, bardziej komfortowo wybierać nierówności drogi, czy dziury w jezdni. Auto takie wygląda jednak bardzo atrakcyjnie, na coś więc musimy się zdecydować.

20 calowe obręcze…

Jeśli chodzi o koła mniejsze, w naszym przypadku 20 calowe, z komfortem jest już znacznie lepiej, jest też ciszej. Ten aspekt może być związany z producentem opon, dlatego nie będziemy się nad tym rozwodzić. Wszak chodzi nam o ogólne odczucie komfortu i zasięg, a tu mniejsze koła zdecydowanie wygrywają. Wracając zaś do zasięgu różnica nie jest niestety oszałamiająca. Zaledwie 3% mniejsze zużycie energii, na takim samym odcinku drogi w takich samych warunkach pogodowych. Pomiar tam i z powrotem, najpierw na 22 calach, później na 20 calach. Tego samego dnia.

22 calowe obręcze…

Można więc przyjąć że dane są dość dokładne i obarczone raczej minimalnym marginesem błędu. Wynik osiągnięty w trasie na 22 calowych kołach to 265 Wh/km, po zmianie kół i opon na 20 calowe, zimowe pomiar wskazał 257 Wh/km. Tak więc różnica wynosi zaledwie 3%. Niby nie dużo, jednak w tym konkretnym aucie to nieco ponad 15 km ogólnego zasięgu pojazdu. Jeśli więc jedziemy na styk, takie 15 km może zaważyć na tym czy dojedziemy na miejsce, czy będziemy wzywać lawetę. Oczywiście to sytuacja skrajna, a kierowcy aut EV potrafią zaplanować swoją podróż w taki sposób aby nie jechać jak to się mówi na „zero”.

Co do efektu wizualnego sami musicie ocenić czy auto lepiej prezentuje się na kołach w rozmiarze 22 czy 20 cali… Wynik 3% również pozostawiam indywidualnej ocenie. Czy warto, czy nie?

Tagi: EVModel XTesla
Mariusz Majkut

Mariusz Majkut

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska. Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Powiązane Posty

Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

przez Mariusz Majkut
9 stycznia 2023
U nas standard, w USA za 700 dolarów… okrągła kierownica dla Tesli!
TESLA

U nas standard, w USA za 700 dolarów… okrągła kierownica dla Tesli!

przez Mariusz Majkut
8 stycznia 2023
Audi E-Tron Sportback… przewaga dzięki technice?
AUDI

Audi E-Tron Sportback… przewaga dzięki technice?

przez Mariusz Majkut
5 stycznia 2023
Audi E-Tron Sportback… w życiu codziennym.
AUDI

Audi E-Tron Sportback… w życiu codziennym.

przez Mariusz Majkut
4 stycznia 2023
Ceny ładowania rosną od 2023 roku… niestety.
Ładowanie EV

Ceny ładowania rosną od 2023 roku… niestety.

przez Mariusz Majkut
1 stycznia 2023
  • Popularne
  • Komentarze
  • Ostatnie
Nowy Model 3… czyli Highland w drodze!

Nowy Model 3… czyli Highland w drodze!

13 marca 2023
Tesla pozbywa się aut z darmowym ładowaniem…

Tesla pozbywa się aut z darmowym ładowaniem…

17 lutego 2023
Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

24 października 2022
Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

2
Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

2
Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

2
Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

21 marca 2023
Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

20 marca 2023
Jedna karta… jedna apka!

Jedna karta… jedna apka!

19 marca 2023

Kategorie

  • Aktualności (423)
  • Autopilot (18)
  • Bez kategorii (72)
  • Ceny samochodów elektrycznych (5)
  • Dane techniczne (10)
  • Ładowanie EV (60)
  • Nie tylko Tesla (131)
  • Nowe technologie (211)
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH (7)
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE (222)
    • APPLE (1)
    • AUDI (5)
    • BMW (2)
    • BYD (2)
    • CADILLAC (1)
    • CHEVROLET (2)
    • DELOREAN (1)
    • Elektryczne Motocykla (1)
    • FERRARI (1)
    • FISKER (3)
    • FORD (9)
    • HUMMER (2)
    • HYUNDAI (3)
    • LINCOLN (1)
    • LUCID (5)
    • Maserati (1)
    • MERCEDES (6)
    • NISSAN (2)
    • POLESTAR (5)
    • RENAULT (1)
    • RIMAC (1)
    • RIVIAN (3)
    • TESLA (147)
      • Tesla Cybertruck (11)
      • Tesla Model 3 (48)
        • Model 3 – dane techniczne (4)
      • Tesla Model S (33)
        • Model S – dane techniczne (8)
      • Tesla Model X (20)
        • Model X – dane techniczne (3)
      • Tesla Model Y (43)
        • Model Y – dane techniczne (4)
      • Tesla Roadster (1)
      • Tesla Semi (7)
    • TOYOTA (4)
    • VOLKSWAGEN (10)
    • VOLVO (1)
  • SpaceX (19)
  • Supercharger (31)
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH (9)
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż (4)
  • Zakup Tesli USA/EUROPA (6)
    • Import Tesli z USA (5)

Archiwa

Popularne tematy:
800V 4680 Apple Audi EV Autoplot Baterie BYD Charging Cybertruck Electric Volkswagen Elon Musk EV F-150 Lightning Ford-EV Francja FSD Giga Berlin Giga Press Giga Szanghaj Giga Texas GM Jazda autonomiczna Lucid Lucid Air Model 3 Model S Model S Plaid Model X Model Y Podróże Teslą Polestar Porsche Taycan Prowansja Rivian Satelity Starlink SpaceX Starlink Supercharger Tesla Tesla Bot Tesla Cybertruck Tesla Semi Toskania Toyota Volkswagen
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Menu
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Copyright © 2016 – 2022 Advision Sp. z o.o.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Ładowanie EV
  • Nowe technologie
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Sklep
  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Moje konto

Copyright © 2016 - 2022 Advision Sp. z o.o.

Ta strona korzysta z plików Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Polityka prywatności.