Audi Q6 e-tron to pojazd nowej generacji. Czy przebije ofertę rywali?

Audi Q6 e-tron prezentuje nowy model elektrycznego SUV-a, który rzekomo ma wyznaczać nowe standardy w branży. Trzeba przyznać, że kooperacja Audi i Porsche wyszła Niemcom na dobre. Jednakże czy Audi Q6 e-tron przebije ofertę rywali?
VanderWolf Images / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-21 VanderWolf Images / Shutterstock.com
Super 22.03.2024

Kamil

Data dodania: 2024-03-21

Innowacyjna technologia w Audi Q6 e-tron skumulowana jest w płycie podłogowej. Elektryczny SUV powstał na nowej platformie PPE, którą Audi projektowało wspólnie z Porsche. Czy „nowa generacja” elektryków przekona do siebie klientów?


Audi Q6 e-tron wyznacza nowe standardy


Nowa odsłona Audi Q6 e-tron wywołała niemałe posuszenie w świecie elektryków. Wieść o kooperacji Audi i Porsche nad nową platformą PPE rodzi ogromne nadzieje. To na jej bazie powstawać będą kolejne modele niemieckich producentów.


Pierwszym z nich jest wspomniane Audi Q6 e-tron, które doskonale uzupełnia gamę modelową producenta, wpisując się pomiędzy modele Q4 e-tron i Q8 e-tron i ma pokazać, że niemieckie SUV-y mogą być bardziej wydajne, co stanowiło ich główną bolączkę.

Fot. Claudio Ianau / Shutterstock.com


Czy klienci odczują zmiany?


Definitywnie zastosowanie nowej platformy PPE odczują klienci. Audi zadbało, aby „nowa generacja” SUV-ów wyposażona została w energochłonne ogniwa CATL NMC. Dzięki temu przy całkowitej pojemności baterii wynoszącej 100 kWh Audi Q6 e-tron oferuje aż 94,9 kWh pojemności użytkowej.


Co ciekawe, Audi Q6 e-tron będzie można kupić w Europie również z mniejszą baterią o pojemności 83 kWh, która nie będzie oferowana na rynku USA. Wspomniane akumulatory zyskały także szybszy czas ładowania, chociaż informacja o tym, że w niskich temperaturach ładowanie będzie szybsze o 18 minut, nie mówi zbyt wiele. Co więcej, w Audi Q6 e-tron zastosowano nową pompę ciepła, dzięki czemu udało się zwiększyć zasięg o kolejne 30 km.


Audi Q6 e-tron oferowane będzie w dwóch wersjach silnikowych o mocy 422 i 483 KM, co pozwoli na rozpędzenie SUV-a do pierwszej setki w czasie 5,0 i 4,2 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona została do 210 i 230 km/h. Ponadto Audi Q6 e-tron wciąż pozostaje praktycznym SUV-em z pojemnością bagażnika do 526 litrów, z możliwością powiększenia do 1529 litrów.


Audi Q6 e-tron zwiększa zasięg i modernizuje wygląd


Nowe Audi Q6 e-tron jak wspomniano, będzie uzupełniać gamę modelową e-tronów. Mierzący 4771 mm długości, 1993 mm szerokości i 1648 mm wysokości samochód, wielkością zbliżony jest do Tesli Model Y.
Długi rozstaw zapewnia przyszłych nabywców o doskonałym komforcie prowadzenia, a duża możliwość konfiguracji z pewnością spodoba się klientom, którzy lubią wyróżnić się w tłumie.


Cena Audi Q6 e-tron nie jest jeszcze do końca znana, ale wedle szacunków ekspertów bazowe modele powinny być dostępne już od 60 tys. dolarów (około 236,5 tys., zł).

Fot. Claudio Ianau / Shutterstock.com

Komentarze (4)

0/10
  • Kol
    odpowiedz

    Szybka reakcja to dobra reakcja ... ale jednak ... maskowany Q6 gdy wszyscy w necie dają zdjęcia z premiery? I ciągle wnętrze jest z Q4 ... Kamil - jesteś uznanym biznesmenem, odniosłeś mega sukces, dużo zrobiłeś w necie, a tu teraz taka fuszerka? I jeszcze mnie zablokowałeś z powodu jednego krytycznego - aczkolwiek prawdziwego - komentarza? To serio słabe jest. Wystarczy żebyś po prostu na niego odpowiedział, każdemu zdarzają się błędy ...

    • Redakcja Otoev.pl

      Małe sprostowanie - tekst pisał inny Kamil, a zdjęcia w tekście nie miały prezentować wnętrza konkretnego modelu ;) Rozumiemy jednak przekaz, na pewno się poprawimy, pozdrawiamy!

  • Koleś
    odpowiedz

    Ej kolego pobudka!! Co się tam dzieje? Czy to jakaś dluuuuga impreza? Zaczęło się od ID3 GTX, a teraz do artykułu o Audi Q6 wsadzasz zdjęcia Q4? Przecież zdjęcia GTXa i Q6 są wszędzie dostępne ...

    • Koleś

      Super

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Audi Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Audi e-tron Sportback 55 quattro Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Mario

Data dodania: 02.07.2023
Przyjemne EV, bardzo komfortowe z dość dużą ilością miejsca. Bardzo dobrze wyciszone. Zawieszenie bardzo dobrze tłumi nierówności drogi. Dobra krzywa ładowania, dzięki dużym buforów zastosowanym przez Audi w baterii trakcyjnej. Co do zasięgu to mimo dużej baterii nie jest za różowo. Przy wielkości prawie 100 kWh powinno być bez problemu osiągnięte 400 km, tym czasem jest o 100 mniej. Jest to spowodowane po pierwsze dużą masą auta, po drugie aerodynamiką, która nie jest tu powalająca, po trzecie niedoświadczeniem Audi w produkcji EV. Zapewne każdy kolejny model będzie bardziej dopracowany pod względem wydajności zespołu napędowego.
zobacz całą opinię
Data dodania: 28.06.2023
Bardzo komfortowy samochód elektryczny. Właściwie typowe audi klasy premium tylko z napędem elektrycznym. Jakość wykonania super, komfort jazdy super, zasięgi trochę słabiej z racji nie za dużego akumulatora. Realnie 300 km można przejechać. Mi osobiście ciążyła ta historia z klasycznej motoryzacji, która jest widoczna we wnętrzu tego auta. Ekrany, logika itp to po prostu Audi.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

Audi e-tron Sportback 55 quattro

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.7s
Prędkość maksymalna
200 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
455 km

Ostatnie pytania

Modele producenta Audi