Audi Q6 e-tron to pojazd nowej generacji. Czy przebije ofertę rywali?
Innowacyjna technologia w Audi Q6 e-tron skumulowana jest w płycie podłogowej. Elektryczny SUV powstał na nowej platformie PPE, którą Audi projektowało wspólnie z Porsche. Czy „nowa generacja” elektryków przekona do siebie klientów?
Audi Q6 e-tron wyznacza nowe standardy
Nowa odsłona Audi Q6 e-tron wywołała niemałe posuszenie w świecie elektryków. Wieść o kooperacji Audi i Porsche nad nową platformą PPE rodzi ogromne nadzieje. To na jej bazie powstawać będą kolejne modele niemieckich producentów.
Pierwszym z nich jest wspomniane Audi Q6 e-tron, które doskonale uzupełnia gamę modelową producenta, wpisując się pomiędzy modele Q4 e-tron i Q8 e-tron i ma pokazać, że niemieckie SUV-y mogą być bardziej wydajne, co stanowiło ich główną bolączkę.
Fot. Claudio Ianau / Shutterstock.com
Czy klienci odczują zmiany?
Definitywnie zastosowanie nowej platformy PPE odczują klienci. Audi zadbało, aby „nowa generacja” SUV-ów wyposażona została w energochłonne ogniwa CATL NMC. Dzięki temu przy całkowitej pojemności baterii wynoszącej 100 kWh Audi Q6 e-tron oferuje aż 94,9 kWh pojemności użytkowej.
Co ciekawe, Audi Q6 e-tron będzie można kupić w Europie również z mniejszą baterią o pojemności 83 kWh, która nie będzie oferowana na rynku USA. Wspomniane akumulatory zyskały także szybszy czas ładowania, chociaż informacja o tym, że w niskich temperaturach ładowanie będzie szybsze o 18 minut, nie mówi zbyt wiele. Co więcej, w Audi Q6 e-tron zastosowano nową pompę ciepła, dzięki czemu udało się zwiększyć zasięg o kolejne 30 km.
Audi Q6 e-tron oferowane będzie w dwóch wersjach silnikowych o mocy 422 i 483 KM, co pozwoli na rozpędzenie SUV-a do pierwszej setki w czasie 5,0 i 4,2 sekundy. Prędkość maksymalna ograniczona została do 210 i 230 km/h. Ponadto Audi Q6 e-tron wciąż pozostaje praktycznym SUV-em z pojemnością bagażnika do 526 litrów, z możliwością powiększenia do 1529 litrów.
Audi Q6 e-tron zwiększa zasięg i modernizuje wygląd
Nowe Audi Q6 e-tron jak wspomniano, będzie uzupełniać gamę modelową e-tronów. Mierzący 4771 mm długości, 1993 mm szerokości i 1648 mm wysokości samochód, wielkością zbliżony jest do Tesli Model Y.
Długi rozstaw zapewnia przyszłych nabywców o doskonałym komforcie prowadzenia, a duża możliwość konfiguracji z pewnością spodoba się klientom, którzy lubią wyróżnić się w tłumie.
Cena Audi Q6 e-tron nie jest jeszcze do końca znana, ale wedle szacunków ekspertów bazowe modele powinny być dostępne już od 60 tys. dolarów (około 236,5 tys., zł).
Fot. Claudio Ianau / Shutterstock.com
Komentarze (4)
Szybka reakcja to dobra reakcja ... ale jednak ... maskowany Q6 gdy wszyscy w necie dają zdjęcia z premiery? I ciągle wnętrze jest z Q4 ... Kamil - jesteś uznanym biznesmenem, odniosłeś mega sukces, dużo zrobiłeś w necie, a tu teraz taka fuszerka? I jeszcze mnie zablokowałeś z powodu jednego krytycznego - aczkolwiek prawdziwego - komentarza? To serio słabe jest. Wystarczy żebyś po prostu na niego odpowiedział, każdemu zdarzają się błędy ...
Małe sprostowanie - tekst pisał inny Kamil, a zdjęcia w tekście nie miały prezentować wnętrza konkretnego modelu ;) Rozumiemy jednak przekaz, na pewno się poprawimy, pozdrawiamy!
Ej kolego pobudka!! Co się tam dzieje? Czy to jakaś dluuuuga impreza? Zaczęło się od ID3 GTX, a teraz do artykułu o Audi Q6 wsadzasz zdjęcia Q4? Przecież zdjęcia GTXa i Q6 są wszędzie dostępne ...
Super