Aktywność użytkownika Mariusz w serwisie
Tesla Model 3 Standard Range Plus
Model 3 Standard Range w ostatniej odsłonie z baterią 60 kWh LFP, to moim zdaniem bardzo udane auto. Oczywiście jest twarde i nie każdemu to odpowiada, ale jeździ się nim trochę jak autem sportowym. Zasięg w zimie będzie zdecydowanie krótszy niż latem, ale tak jest w każdym aucie i to nie tylko EV. Obecnie w zimie na przestrzeni 2000 km zużycie oscyluje w granicach 20 kWh na 100 km. Dużo idzie na grzanie kabiny i baterii.
Moim zdaniem jeśli bateria ta miałaby 60 kWh netto a nie brutto, zdecydowanie poprawiłoby to osiągi auta. Poza tym za cenę 205 tysięcy brutto nie ma nic lepszego na naszym rynku.
Hyundai IONIQ 5 Long Range AWD
Hyundai Ioniq 5 wyposażony w innowacyjny system ładowania 800V, Ioniq 5 może uzyskać znacznie krótszy czas ładowania niż wiele konkurencyjnych samochodów elektrycznych, co zdecydowanie ułatwia podróżowanie na dłuższe trasy.
Zasięg Ioniq 5 w zależności od wariantu baterii wynosi od 360 do 480 km, co czyni go atrakcyjnym wyborem dla osób, które szukają auta elektrycznego o wystarczająco długim zasięgu na codzienne potrzeby, a nawet naprawdę długie trasy. Wrażenia z jazdy są pozytywne, dzięki dobremu przyspieszeniu, płynnej i cichej jeździe oraz zaawansowanym funkcjom pomagania jazdy, które dodają jeszcze komfortu. System 800V pozwala na szybkie ładowanie nawet do 350 kW mocy, co oznacza, że można uzyskać do 100 km zasięgu w zaledwie 5 czy 6 minut ładowania.(kluczowa jest oczywiście stacja ładowania.
Samochód niektórym może się wydawać nieco za sztywny, ale to osobiste odczucie, niektórzy lubią tak zestrojone zawieszenie.
Kia EV6 Long Range AWD
KIA EV6, jestem bardzo dobrym elektrykiem. Jego realny zasięg jest wystarczający, co pozwala na długie trasy bez konieczności częstego ładowania. Wrażenia z jazdy są niezwykle pozytywne - EV6 oferuje dobre przyspieszenie i płynne prowadzenie. Wygodne wnętrze i zaawansowane technologie, sprawiają, że podróżowanie jest przyjemne. Dodatkowo, estetyczny design i ekologiczna mobilność czynią KIA EV6 wyjątkowym i nowoczesnym samochodem elektrycznym. No i ta bateria w architekturze 800V, robi mega robotę. Ładuje się błyskawicznie.
Renault Zoe ZE50 R110
Jako użytkownik samochodu elektrycznego Renault ZOE, jestem bardzo zadowolony z tego pojazdu. ZOE oferuje wygodną i bez emisyjną jazdę, co jest nie tylko korzystne dla środowiska, ale również sprawia, że codzienna podróż staje się przyjemnością.
Jedną z głównych zalet Renault ZOE jest jego zwinność i łatwość prowadzenia. Dzięki niewielkim rozmiarom, samochód świetnie radzi sobie w zatłoczonym ruchu miejskim i łatwo znajduje miejsca parkingowe, a to zaleta i to duża.
Jednak, jak każdy samochód, Renault ZOE nie jest pozbawiony wad. Jeden z potencjalnych problemów to to że ten maluch to raczej bajka na miasto. Na trasę czy wakacje rodzinne jest niestety marnym rozwiązaniem. Jeśli więc Zoe to raczej jako drugie, dodatkowe auto w rodzinie.
Hyundai Kona Electric 64 kWh
Bardzo fajne autko, nie za wielkie. Ma sporą baterię 64 kWh można więc mieć naprawdę przyzwoity zasięg. Małe zużycie energii szczególnie w mieście. Zużycie na poziomie 12-14 kWh/100 km jest łatwe do osiągnięcia. W trasie będzie to więcej. Auto z minusów ma mały bagażnik. Poza tym to bardzo przyjemny elektryk.