Auto elektryczne ładuje się z różną mocą. Jeśli chodzi o jazdę w trasie, prądem
Stałym DC, to pojazd zawsze decyduje jaką moc przyjmie. Producenci określają z jaką mocą maksymalną dany model może się ładować. Dla Tesli Y czy 3 to 250 kW. Dla starszych modeli Tesli to 150 czy 180 kW. Dla BMW i4 to 200 kW. Dla Nio ET7 czyli chińskiego produktu niestety to zaledwie 140 kW.
Moc którą auto jest w stanie zaakceptować zależy również od temperatury pakietu baterii trakcyjnej. Optymalna temperatura to 48-52 stopnie Celsjusza. Jeśli warunek temperatury nie jest spełniony auto będzie się ładowało zdecydowanie wolniej. Do momentu kiedy pakiet osiągnie swoje optimum.
Producenci stosują rownież różne technologie. Pakiet w architekturze 400V będzie się ładował wolniej niż ten oparty o technologie 800V. Jednak aby wykorzystać nowoczesną technologie 800V potrzebujemy również stacji ładowania która będzie w stanie podać prąd o natężeniu 800V. Tak więc sprawa ładowania aut elektrycznych jest dość złożona i zależy od co najmniej kilku czynników.