CATL wprowadza baterie LFP o zasięgu 1000 km według normy CLTC

Największy producent baterii na świecie, chiński CATL wprowadza na rynek wyjątkowy produkt. Baterie LFP o wielkim zasięgu i jeszcze szybszym ładowaniu
Fot.Kittyfly  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-04-25 Fot.Kittyfly Shutterstock.com
Mario

Mario

Data dodania: 2024-04-25

CATL przedstawia pierwszy na świecie akumulator LFP z ultraszybkim ładowaniem 4C.

Nowy akumulator pojazdów elektrycznych, który może zwiększyć zasięg o 370 mil (600 km) w zaledwie 10 minut? 


Chińska firma CATL wprowadziła na rynek nowy akumulator Shenxing Plus EV, który właśnie to potrafi. 

CATL twierdzi, że nowy akumulator do pojazdów elektrycznych, jest pierwszym na świecie akumulatorem zapewniającym ultraszybkie ładowanie 4C i zasięg CLTC wynoszący ponad 620 mil (1000 km).
W zeszłym roku sprzedaż akumulatorów do pojazdów elektrycznych w firmie CATL osiągnęło poziom 259,7 GWh. Tymczasem całkowita wielkość użytych baterii, wzrosła na całym świecie do 705,5 GWh.
Udział CATL w rynku sięgnął w 2023 roku aż 36,8%, wyprzedzając o prawie 21% swojego najbliższego rywala, firmę BYD .


To już druga generacja tej baterii:


Zeszłego lata firma CATL zaprezentowała akumulator Shenxing SuperFast Charger , który pozwala na doładowanie 400 km w 10 minut.
W najnowszej baterii Shenxing Plus zastosowano tańszy, bardziej zaawansowany fosforan litowo-żelazowy, zapewniający jeszcze szybsze ładowanie.


CATL twierdzi, że nowy akumulator do pojazdów elektrycznych jest pierwszym na świecie akumulatorem oferującym ultraszybkie ładowanie 4C i duży zasięg CLTC wynoszący ponad 620 mil (1000 km). Nawet w ekstremalnych temperaturach sięgających -20°C (-4°F) nowy akumulator zapewnia superszybkie ładowanie. To akurat ważny aspekt i bardzo istotny. A realny zasięg również jest imponujący, bo wiemy przecież, że aby osiągnąć realny zasięg, musimy o chińskiej normy CLTC odjąć jakieś 30%. 
Nawet po takiej matematycznej operacji otrzymamy imponujące 700 km.


Aby poprawić gęstość energii, firma CATL wprowadziła własny materiał 3D o strukturze plastra miodu. W rezultacie Shenxing Plus ma gęstość energii 205 Wh/kg, porównywalną z większością tradycyjnych akumulatorów NCM.
Akumulatory LFP są tańsze w produkcji, ale wiadomo, że oferują niższą gęstość energii. Nowa bateria CATL ma to zmienić.


W styczniu CATL oświadczył, że do połowy 2024 r. obniży koszt akumulatorów LFP na kWh aż o 50%. Wygląda na to, że proces ten jest na dobrej drodze. 



Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Ostatnie komentarze

Widzę, że kolega nie ogarnia współczesnych EV ... 04.05.2024