10 minutowe ładowanie? StoreDot udowadnia, że to możliwe

Izraelski startup StoreDot z determinacją prze do przodu. Niedawno nawiązał współpracę z Polestar i wspólnie pokazali model Polestar 5 wyposażony w przełomową technologię
Fot. twitter.comStoreDotLtd
Data publikacji: 2024-04-30 Fot. twitter.comStoreDotLtd
Mario

Mario

Data dodania: 2024-04-30

Baterie StoreDot, ludzie się z nich śmiali, a jednak…

Ekstremalnie szybkie ładowanie ogniwa StoreDot (XFC) naładowało je od 10% do 80% w zaledwie 10 minut, podczas nowej demonstracji z udziałem Polestar 5, która pokazała wydajność i szybkość ogniwa XFC.
StoreDot i Polestar współpracują od jakiegoś czasu a owocem tej współpracy jest właśnie bateria, która ma być montowana w modelu Polestar 5.


Szalone tempo, jednak możliwe:


Akumulator o pojemności 77 kWh zasilany ogniwami StoreDot z przewagą krzemu od 10 do 80 procent naładował się w niecałe 10 minut. To bardzo dobry wynik, a zakładając nawet większe pojemności baterii może się okazać, że czas nieprzekraczający 15-20 minut okaże się czasem wystarczającym na to, aby doładować auto na setki kilometrów. Zakładając na przykład baterię o wielkości 100 kWh.
„Jesteśmy bardzo podekscytowani możliwością podzielenia się dzisiaj tym imponującym osiągnięciem i dumni, że możemy wyruszyć w tę podróż z Polestar, wiodącą marką samochodów, która przewiduje samochody o wysokich osiągach i zrównoważoną przyszłość” – powiedział dr Doron Myersdorf, dyrektor generalny StoreDot. „Cieszymy się, że nasz partner jest jednym z pierwszych producentów samochodów elektrycznych, który potwierdził, że XFC jest obecnie niezbędnym standardem, dzięki któremu szerokie zastosowanie pojazdów elektrycznych stanie się rzeczywistością. Dzięki naszej technologii ekstremalnie szybkiego ładowania możesz przejechać 200 mil (320 km) ładując auto niecałe 10 minut”.


Jaka moc?


Wykazano stałą szybkość ładowania wynoszącą ponad 310 kW przez całą procedurę testową, przy prędkościach szczytowych przekraczających nawet 370 kW
Jak wynika ze wspólnego komunikatu prasowego StoreDot i Polestar, akumulator nigdy nie przekroczył docelowej temperatury roboczej ustalonej przez inżynierów obu zespołów.
StoreDot zastosował technologię anod na bazie krzemu, aby uzyskać dwie główne zalety: gęstość energii i granice szybkości ładowania. Ten typ ogniwa jest korzystny szczególnie w tych dwóch przypadkach, ponieważ konwencjonalne anody grafitowe „już zbliżają się do teoretycznych granic ich możliwości” – stwierdziła firma.
Rozwój ogniwa jest krokiem naprzód w walce z narracją, że ładowanie pojazdów elektrycznych musi być powolne i trwać dłużej. StoreDot i Polestar mają nadzieję, że ten nowy przełom i demonstracja, pomogą wyeliminować niepokój związany z ładowaniem i wszelkie obawy o to, że aby dojechać gdzieś autem na prąd, musimy spędzić na ładowarkach godziny, aby uzupełnić energię.


„Eliminując czasy ładowania, które wcześniej były przeszkodą, ogniwa akumulatorowe XFC firmy StoreDot w połączeniu z naszym rozwojem produktów i inżynierią akumulatorów otworzyły nowe granice mobilności elektrycznej” – powiedział dyrektor generalny Polestar Thomas Ingelath. „Ta technologia zmieni oczekiwania konsumentów i przyspieszy masową adopcję pojazdów elektrycznych, sprawiając, że posiadanie pojazdów elektrycznych stanie się bezproblemowym doświadczeniem na rynku masowym”.


Będzie jeszcze szybciej:


Storedot jest na dobrej drodze do gotowości produkcyjnej ogniwa XFC i ma je dostarczyć jeszcze w tym roku. Celem jest naładowanie zasięgu 100 mil (160 km) w cztery minuty w 2026 r. i 100 mil w trzy minuty do 2028 r.
To byłoby naprawdę duże osiągnięcie. Takie ładowanie nie byłoby już żadną przeszkodą, nawet dla osób, które wiecznie się śpieszą. Ładowanie podczas którego doładujemy auto na 300 czy 400 km zasięgu w czasie nie przekraczającym 10 minut, byłoby zdecydowanie akceptowalnym wynikiem dla większości kierowców, którzy zarzucają dzisiejszym EV zbyt długi czas spędzony na stacjach ładowanie EV.



Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024