Częste usterki w autach elektrycznych
Jakie są najczęstsze usterki w autach elektrycznych?
Na pytanie próbują odpowiedzieć Michał z kanału "Na prąd po Polsce" (który powoli dojrzewa do zakupu Modelu 3:), oraz Bartek z "EV Repair Garage".
Bartek na co dzień zajmuje się naprawą i serwisem aut na prąd, jednak jak sam podkreśla 90% aut które serwisuje to Tesle. Tak one też się psują, tak jak każde inne auto.
Istnieje przekonanie, że EV to auta które się nie psują, lub psuć się nie powinny.
Oczywiście trafiają się takie egzemplarze. Mój bardzo dobry kolega z którym znamy się bardzo długo, zakupił Model S Tesli w 2017 roku, początek roku. Auto jeszcze z salonu w Berlinie. Mimo, że Ska ma już jakieś 360 tys. km, może nawet więcej, nie pytałem o dokładny przebieg właściciela, przez tyle lat nie miał z autem żadnych problemów.
Zdarzały się małe awarie, ale nie miały one wpływu na eksploatację auta. Zamek bagażnika, filtr Hepa, tarcze i klocki (wymienione na prośbę kolegi, bo serwis stwierdził, że spokojnie może jeździć a zużycie jest na poziomie 50%. Było to jak dobrze pamiętam przy przebiegu około 280 tys. km) Auto jeździ przez cały czas, jest to wersja 90D, i ciągle wygląda przepięknie.
Zawsze powtarzam, że jeśli będziemy dbać o nasz samochód on odwdzięczy się nam tym, że nie będzie się często psuł i będzie zawsze dobrze wyglądał. Ot, taka polityka odnośnie samochodów, która zawsze się sprawdza:)
Choć są wyjątki, i z drugiej strony znam również osobę, która zakupiła nową Teslę S Plaid. Niestety ten kolega miał wyjątkowego pecha. Awaria za awarią, a niektóre z nich bardzo dziwne. Wyglądało to co najmniej jakby dostał jakiś prototyp a nie pełnowartościowe auto prosto z salonu i to za pół miliona złotych.
Wracając do filmu, posłuchajcie tej bardzo ciekawej rozmowy dwóch ludzi, którzy na elektromobilności znają się jak mało kto. Zachęcam serdecznie. To bardzo ciekawy i pouczający materiał.
Komentarze