Globalna sprzedaż pojazdów elektrycznych Grupy Volkswagen spadła. Ale raczej nie ma powodów do niepokoju

W pierwszym kwartale 2024 roku Grupa Volkswagen, na którą składają się takie marki jak m.in. Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, Seat i Cupra, odnotowała globalną sprzedaż na poziomie 2 104 300 pojazdów. To wzrost o 3,1 w porównaniu do roku poprzedniego i dowód rosnącego zainteresowania ich ofertą.
Fot. VanderWolf Images / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-04-17 Fot. VanderWolf Images / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-04-17

Pomimo ogólnego wzrostu segment pojazdów w pełni elektrycznych zanotował niewielki spadek. W pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaż BEV wyniosła około 136 400 egzemplarzy, czyli o 3,3% mniej w relacji rok do roku. Udział pojazdów elektrycznych w ogólnej sprzedaży Grupy zmniejszył się z 6,9 do 6,5%.


Rynkowe rozdania


Grupa Volkswagen w poprzednim roku osiągnęła rekordowy wzrost sprzedaży BEV o 35%, sprzedając ponad 771 000 pojazdów. To stanowiło nowy rekordowy udział na poziomie 8,3%. Jednak początek br. pokazuje, że utrzymanie tego tempa może być wyzwaniem.


Pomimo spadków, nadchodzące zamówienia, szczególnie z Europy Zachodniej, które wzrosły o 154% rocznie, napawają optymizmem co do przyszłej sprzedaży. Na początku kwietnia bank zamówień na pojazdy elektryczne wynosił już około 160 000 sztuk.


Europa nadal dominuje jako główny rynek BEV dla Grupy Volkswagen, mimo spadku sprzedaży o prawie 24,3% w pierwszym kwartale 2024 roku. Inne rynki również pokazują zmienność: Stany Zjednoczone odnotowały spadek o 16%, podczas gdy Chiny zgłosiły znaczący wzrost aż o 91%.


Rozkład sprzedaży według marek


Volkswagen ID.4 i Volkswagen ID.3 ponownie stały się najczęściej wybieranymi modelami. Sprzedaż w pierwszym kwartale 2024 roku dla Volkswagen ID.4/ID.5 wyniosła 34 600 sztuk, a dla Volkswagen ID.3 – 26 100 egzemplarzy. Audi Q4 e-tron (łącznie z wersją Sportback) również cieszył się niemałą popularnością, czego dowodem jest sprzedaż wynosząca 22 800 sztuk.


W pierwszym kwartale br. największe spadki odnotowały marki Porsche i Seat/Cupra, odpowiednio 54 i 24%. Natomiast w przypadku Audi, Skody i Volkswagena Samochodów Użytkowych zarejestrowano wzrost sprzedaży, co pokazuje, jak duże jest zróżnicowanie wyników wewnątrz grupy.


Sprzedaż w I kwartale 2024 roku (zmiana rok do roku):

  • Volkswagen (samochody): 68 200 (spadek o 2,6%);
  • Audi: 35 600 (wzrost o 3,0%);
  • Skoda: 14 000 (wzrost o 12,3%);
  • Volkswagen Samochody Użytkowe: 7100 (wzrost o 29%);
  • Seat/Cupra: 7000 (spadek o 24%);
  • Porsche: 4236 (spadek o 54%);
  • pozostałe (MAN, Volkswagen Truck & Bus, Scania, Navistar): 330 (wzrost o ok. 32%);
  • Razem: 136 400 (spadek o 3,3%).

Volkswagen nie zwalnia tempa


Grupa Volkswagen nie zwalnia tempa w rozwijaniu swojej oferty BEV. W planach na 2024 rok znajduje się kilka zwracających uwagę premier, w tym Volkswagen ID.7 Tourer, Volkswagen ID. Buzz z długim rozstawem osi, Cupra Tavascan, a także modele oparte na nowej platformie Premium Platform Electric – Audi Q6 e-tron i Porsche e-Macan.


Chociaż początek br. przyniósł lekki spadek sprzedaży pojazdów elektrycznych w Grupie Volkswagen, perspektywy na przyszłość mimo wszystko wydają się obiecujące dzięki rosnącym zamówieniom i nowym modelom.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024