Greenlane utworzy „korytarz” dla ciężarówek elektrycznych z Los Angeles do Las Vegas
Ten pionierski projekt ma na celu przyspieszyć przejście na pojazdy o zerowej emisji w przypadku komercyjnych ciężarówek.
Strategia lokalizacyjna – dlaczego Colton?
Wybór Colton w Kalifornii jako miejsca startowego nie był przypadkowy. Patrick Macdonald-King, dyrektor generalny Greenlane, stwierdził, że ta decyzja była oparta m.in. na analizie danych telematycznych z ciężarówek i rozkładu regularnie uczęszczanych tras towarowych. Colton zostało zidentyfikowane jako kluczowy punkt na mapie rewolucji w transporcie ciężkim.
W Colton jako pierwszym przystanku tego korytarza zostanie zainstalowanych ponad 60 ładowarek, w tym zaawansowane ładowarki 400 kW. To umożliwi minimalizację okresu przestoju dla średnich i ciężkich pojazdów elektrycznych. Słabsze ładowarki przydadzą się zaś tym, którzy akurat będą mogli pozwolić sobie na dłuższą pauzę. Różnorodność dostępnych opcji ładowania – w tym nocnego i „hotelowego” – zagwarantuje wszechstronność rozwiązania. Greenlane ma w planach również uruchomienie stacji dla osobówek.
Więcej niż zwykły przystanek
Greenlane podnosi poprzeczkę, ponieważ oferuje nie tylko punkty ładowania, ale i nowoczesne udogodnienia, przypominające te znane z popularnych przystanków podróżnych, jak Flying J czy Love's Travel Stop. Zaprojektowany z myślą o komforcie i łatwym dostępie każdy obiekt Greenlane zostanie wyposażony w szerokie pasy dojazdowe oraz toalety i punkt gastronomiczny.
Inicjatywa Greenlane jest istotnym krokiem powziętym w celu zaspokojenia pilnej potrzeby publicznie dostępnych punktów ładowania elektrycznych pojazdów użytkowych w USA. To ma zmienić sposób, w jaki Amerykanie myślą o komercyjnym transporcie drogowym, i wypracować wzór przydatny przyszłym inwestycjom w ekologiczny transport. Greenlane zamierza uruchomić projekt pod koniec 2024 roku.
Komentarze