NASA rozdaje miliony dolarów...

Fot. Nadezda Murmakova shutterstock
Data publikacji: 2022-04-25 Fot. Nadezda Murmakova shutterstock
Mario

Mario

Data dodania: 2022-04-25

NASA planuje wycofać swoje stare satelity komunikacyjne krążące na orbicie, aby zastąpić je nowszymi rozwiązaniami stworzonymi  przez amerykańskie firmy. 20 kwietnia NASA przyznała miliony dolarów sześciu firmom, w tym konkurencyjnym firmom : SpaceX Starlink i Amazon Project Kuiper. Łączne finansowanie  NASA wynosi 278,5 miliona dolarów na opracowanie i zademonstrowanie technologii komunikacji satelitarnej nowej generacji (SATCOM) w ramach projektu Communications Services Project (CSP) agencji.


Amazon Project Kuiper, kierowany przez Jeffa Bezosa, nie wystrzelił jeszcze żadnych satelitów. Firma planuje wypuścić parę prototypów przed końcem 2022 roku. Konstelacja Kuipera będzie składać się z 3236 satelitów działających na niskiej orbicie okołoziemskiej. SpaceX, kierowany przez Elona Muska, od 2019 roku aktywnie wdraża konstelację szerokopasmową Starlink na pokładzie sprawdzonych w pracy rakiet Falcon 9 od 2019 roku. Ogólnie rzecz biorąc, SpaceX planuje obsługiwać konstelację 12 000 satelitów Starlink, które zostaną wystrzelone w ciągu najbliższych sześciu lat.


SpaceX otrzymał w tym tygodniu nagrodę CSP NASA o wartości 69,95 miliona dolarów. „Zaproponowane podejście SpaceX demonstruje komercyjną, optyczną sieć przekaźnikową na niskiej orbicie okołoziemskiej dla szybkich usług SATCOM dla statków kosmicznych na niskiej orbicie okołoziemskiej dla rutynowych misji, operacji awaryjnych, startu i wznoszenia oraz komunikacji w początkowej fazie operacji” – powiedziała NASA.

Planowana sieć szerokopasmowa Amazon Project Kuiper otrzymała od NASA 67 milionów dolarów. Inne firmy, które otrzymały rządowe fundusze CSP to: Viasat – 53,3 mln USD, Telesat – 30,65 mln USD, SES – 28,96 mln USD oraz Inmarsat – 28,6 mln USD. Sześć firm opracuje technologie SATCOM do przeprowadzania demonstracji w kosmosie do 2025 r. „NASA oczekuje, że każda firma dorówna lub przekroczy wkład agencji w pięcioletnim okresie rozwoju i demonstracji, co w sumie wyniesie ponad 1,5 miliarda dolarów inwestycji udziału w kosztach”


Źródło; Tesmanian.com



Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Ostatnie komentarze