Wkrótce powstaną samochody elektryczne z akumulatorami półprzewodnikowymi o imponującym zasięgu

Podczas specjalnego wydarzenia zorganizowanego przez firmę Hyper, należącą do chińskiego giganta motoryzacyjnego GAC, przedstawiono szczegółowo nową technologię akumulatorów półprzewodnikowych. Zaprezentowane dane techniczne i plany dotyczące przyszłości elektrycznych pojazdów osobowych zwiastują spore zmiany w branży.
Fot. Alexander Steamaze / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-04-19 Fot. Alexander Steamaze / Shutterstock.com
Nie powtarzajcie błędów automatycznych ... 19.04.2024

Miłosz

Data dodania: 2024-04-19

Hyper planuje wprowadzić na rynek samochody elektryczne z nowatorskim rodzajem akumulatora, które będą mogły przejechać więcej niż 1000 km na jednym ładowaniu – wszystko to do roku 2026.


Jakie są zalety baterii półprzewodnikowych?


Baterie półprzewodnikowe wyróżniają się szeregiem zalet, przekładających się na ich wydajność i bezpieczeństwo użytkowania. W porównaniu do tradycyjnych baterii litowo-jonowych nowe akumulatory są mniej podatne na przegrzanie oraz mniej łatwopalne, co zwiększa ich długoterminową atrakcyjność. Co więcej, są wydajniejsze, co jest kluczowe przy codziennym korzystaniu z samochodów elektrycznych.


Będzie o wiele lepiej niż teraz


Jednym z bardziej imponujących aspektów technologii półprzewodnikowej jest istotnie wyższa gęstość energii, przekraczająca 400 Wh/kg. Oznacza to wzrost o połowę w porównaniu do najlepszych obecnie dostępnych baterii litowo-jonowych.


Taki poziom gęstości energii pozwala na znaczne zwiększenie zasięgu pojazdów przy zachowaniu praktycznie tej samej wagi i objętości akumulatora. Na przykład, akumulator o pojemności 82 kWh mógłby zostać zastąpiony przez akumulator półprzewodnikowy w tym samym rozmiarze, ale o pojemności ponad 120 kWh, co znacznie zwiększyłoby zasięg samochodu.


W oczekiwaniu na przełom


Chociaż technologia półprzewodnikowa zapowiada się obiecująco, przed GAC piętrzą się wyzwania związane z rozpoczęciem masowej produkcji zaawansowanych akumulatorów. Przedsiębiorstwo musi jeszcze pokonać liczne przeszkody technologiczne i produkcyjne.


Mimo tych wyzwań, jeżeli GAC dotrzyma ustalonych terminów, wprowadzenie tej technologii na rynek będzie kolejnym ogromnym krokiem naprzód dla całej branży. Nie tylko Hyper, ale również inni chińscy producenci samochodów, tacy jak Nio i IM Motors, intensywnie pracują nad integracją technologii półprzewodnikowej w swoich pojazdach.

Komentarze (1)

0/10
  • Jakub D
    odpowiedz

    Nie powtarzajcie błędów automatycznych translatorów. Nie ma żadnych baterii półprzewodnikowych! Albo są z dodatkiem krzemu, albo ze stałym albo półstałym elektrolitem (pewnie się komuś to połączyło/skojarzyło i teraz mamy wysyp takich błędnych tłumaczeń). W tym przypadku mamy do czynienia ze stałoelektolitowymi (all-solid-state).

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024