Wkrótce powstaną samochody elektryczne z akumulatorami półprzewodnikowymi o imponującym zasięgu
Hyper planuje wprowadzić na rynek samochody elektryczne z nowatorskim rodzajem akumulatora, które będą mogły przejechać więcej niż 1000 km na jednym ładowaniu – wszystko to do roku 2026.
Jakie są zalety baterii półprzewodnikowych?
Baterie półprzewodnikowe wyróżniają się szeregiem zalet, przekładających się na ich wydajność i bezpieczeństwo użytkowania. W porównaniu do tradycyjnych baterii litowo-jonowych nowe akumulatory są mniej podatne na przegrzanie oraz mniej łatwopalne, co zwiększa ich długoterminową atrakcyjność. Co więcej, są wydajniejsze, co jest kluczowe przy codziennym korzystaniu z samochodów elektrycznych.
Będzie o wiele lepiej niż teraz
Jednym z bardziej imponujących aspektów technologii półprzewodnikowej jest istotnie wyższa gęstość energii, przekraczająca 400 Wh/kg. Oznacza to wzrost o połowę w porównaniu do najlepszych obecnie dostępnych baterii litowo-jonowych.
Taki poziom gęstości energii pozwala na znaczne zwiększenie zasięgu pojazdów przy zachowaniu praktycznie tej samej wagi i objętości akumulatora. Na przykład, akumulator o pojemności 82 kWh mógłby zostać zastąpiony przez akumulator półprzewodnikowy w tym samym rozmiarze, ale o pojemności ponad 120 kWh, co znacznie zwiększyłoby zasięg samochodu.
W oczekiwaniu na przełom
Chociaż technologia półprzewodnikowa zapowiada się obiecująco, przed GAC piętrzą się wyzwania związane z rozpoczęciem masowej produkcji zaawansowanych akumulatorów. Przedsiębiorstwo musi jeszcze pokonać liczne przeszkody technologiczne i produkcyjne.
Mimo tych wyzwań, jeżeli GAC dotrzyma ustalonych terminów, wprowadzenie tej technologii na rynek będzie kolejnym ogromnym krokiem naprzód dla całej branży. Nie tylko Hyper, ale również inni chińscy producenci samochodów, tacy jak Nio i IM Motors, intensywnie pracują nad integracją technologii półprzewodnikowej w swoich pojazdach.
Komentarze (1)
Nie powtarzajcie błędów automatycznych translatorów. Nie ma żadnych baterii półprzewodnikowych! Albo są z dodatkiem krzemu, albo ze stałym albo półstałym elektrolitem (pewnie się komuś to połączyło/skojarzyło i teraz mamy wysyp takich błędnych tłumaczeń). W tym przypadku mamy do czynienia ze stałoelektolitowymi (all-solid-state).