30 000 nowych ładowarek DC o dużej mocy!!!

North American Charging Standard (NACS) Tesli będzie dostępny wraz ze złączami Combined Charging System (CCS) w zupełnie nowej sieci ładowania dużej mocy, która będzie dostępna w całej Ameryce Północnej.

Producenci tacy jak: BMW Group, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz Group i Stellantis NV połączyły siły, aby zbudować sieć ładowania o dużej mocy w Ameryce Północnej. Siedmiu producentów samochodów podpisało umowę joint venture w ramach projektu, którego celem jest zainstalowanie co najmniej 30 000 punktów ładowania o dużej mocy DC na obszarach miejskich i autostradach.

Joint venture skoncentruje się najpierw na instalacjach stacji ładowania w obszarach metropolitalnych i na głównych autostradach. Skoncentruje się również na umieszczaniu punktów ładowania wzdłuż tras wakacyjnych i miejsc, w których ludzie decydują się mieszkać, pracować i podróżować. Jest to kolejna ogromna inwestycja na amerykańskiej ziemi, dotycząca rozwoju sieci ładowania aut elektrycznych o mocach idących w setki kW.

„Sieć zapewni bezproblemowe, zintegrowane z pojazdami, najlepsze w swojej klasie ładowanie, oparte na energii odnawialnej i wspierane przez jakość, niezawodność i zasoby wiodących światowych producentów samochodów” — możemy przeczytać w oświadczeniu grupy Stellantis.
„Koncentrując się na komforcie klientów i łatwości ładowania, stacje będą znajdować się w dogodnych lokalizacjach, oferując w miarę możliwości zadaszenia i udogodnienia, takie jak toalety, usługi gastronomiczne i sklepy detaliczne w pobliżu, lub w obrębie tego samego kompleksu. Wybrana liczba flagowych stacji zostanie wyposażona w dodatkowe udogodnienia, zapewniając pierwszorzędne odczucia zaprojektowane w celu ukazania wizji przyszłości ładowania”.

Hyundai Motor Company rozważa wprowadzenie standardu NACS do swoich pojazdów z napędem akumulatorowym. Wśród obaw Hyundaia związanych z przyjęciem złączy Tesla NACS są wolniejsze prędkości ładowania. Lucid był również zainteresowany NACS, stwierdzając, że priorytetem powinno być ładowanie dużym prądem. Złącze Tesli staje się więc coraz bardziej popularne a coraz więcej firm i to nie tylko producentów EV, ale również producentów sprzętu do ładowania zamierza wprowadzić złącze NACS jako ogólnie obowiązujący standard.

Joint venture z siedmioma światowymi producentami samochodów może zapewnić równowagę między producentami samochodów, którzy całkowicie zaakceptowali Tesla NACS i Supercharger Network, a tymi, którzy wciąż nie są pewni co do sieci ładowania Tesli.
Jeśli cały projekt się powiedzie to po zakończeniu prac na terenie USA do dyspozycji kierowców EV bezie nie jak teraz ponad 32 000 stacji ładowania DC, ale grubo ponad 60 000, a to już bardzo zauważalna różnica. Czy jednak to wystarczy? Na pewno pomoże, bo obecnie na jedną stację DC przypada 72 auta EV w USA. Zwiększenie stanu posiadania szybkich stacji DC o prawie drugie tyle pomoże zapewne w większej ich dostępności. Pamiętajmy jednak ze obecnie na terenie Stanów jeździ 2,3 miliona elektryków.

Jakie są jednak potrzeby Amerykanów?

Według badań do 2030 roku na terenie USA będzie jeździć od 32 do nawet 40 milionów samochodów elektrycznych, co wymaga minimum 182 000 szybkich stacji ładowania. Tak więc życie to jedno a matematyka drugie. Trzeba tu znaleźć złoty środek, aby klienci byli zadowoleni, a operatorzy stacji zarabiali na swoim biznesie.  
Nie bez znaczenia jest w tej sytuacji również rządowy program elektryfikacji transportu, który przeznacza na ten cel miliardy dolarów do 2030 roku. Takie pieniądze na pewno nie zaszkodzą planowanym inwestycjom...