Amerykański General Motors zdecydował o rozpoczęciu wzywania pojazdów 2022 GMC Hummer EV w związku z problemami związanymi z tylnymi światłami. W raporcie Safety Recall Report wydanym przez National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) stwierdzono, że problem jest powiązany z oprogramowaniem wbudowanym w mikrokontrolerze zespołu lampy tylnej Hummer EV.
Zgodnie z opisem niezgodności przedstawionym w raporcie, dotknięte wadą pojazdy elektryczne Hummer nie są zgodne z federalnym standardem bezpieczeństwa pojazdów silnikowych (FMVSS) nr 108, który odnosi się do przepisów dotyczących „lamp, urządzeń odblaskowych i związanego z nimi wyposażenia”. Oprogramowanie wbudowane w lampę tylną może spowodować, że jedno lub dwa tylne światła Hummera EV przestaną działać lub będą działać tylko częściowo.
Awaria tylnych lamp według amerykańskiej agencji mogą być niebezpieczne w użytkowaniu, i mogą doprowadzić do wypadku lub kolizji. Jeśli lampy auta przestaną poprawnie działać w złych warunkach pogodowych lub po zmroku, może to stanowić bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia i życia pasażerów jadących autem. Mówiąc wprost, samochód jadący z tyłu nie zobaczy że hamujemy, lub chcemy skręcić i nieszczęście gotowe.
Takie wpadki producentów aut to nic nowego, można rzec, standard. Od kiedy pamiętam, często nawet setki tysięcy aut były wzywane na różne tak zwane akcje serwisowe, które miały wyeliminować niebezpieczne lub nie właściwie działające komponenty pojazdu. Zazwyczaj naprawa takich usterek polega na wymianie jednego z części auta, lub, co ostatnio zdarza się coraz częściej, załatwieniem sprawy poprzez aktualizację softu.(tak na przykład dzieje się bardzo często w przypadku Tesli).
MariopTeslaFan
źródło; Teslarati.com