Straż graniczna kupuje auta elektryczne.

Właśnie odebrali 27 nowych aut elektrycznych za kwotę 5,4 mln złotych! Oznacza to nic innego jak wydatek rzędu 200 tysięcy złotych za sztukę auta. Pojazdy dostarczył Citroen. Są to modele e-C4, czyli średniej wielkości hatchback. Moc silnika to całe 156 koni mechanicznych, nie wiem czy się śmiać czy płakać.
Fot. twitter.com/straz_graniczna/status/1728317489250279712?s=46&t=oNvQpiGlWdkLCJCaLb9H6A
Data publikacji: 2023-11-27 Fot. twitter.com/straz_graniczna/status/1728317489250279712?s=46&t=oNvQpiGlWdkLCJCaLb9H6A
Czyli wychodzi na to, że co dwa dni w służbie 27.11.2023

MM

Data dodania: 2023-11-27
Straż Graniczna się zapłacze!

Najlepsze zostawiam jednak na koniec. Baterie w tych autach to całe 54 kWh. Wydaje mi się że Straż Graniczna nie ma pojęcia o EV, bo wszystko wskazuje na to, że uwierzyli w to, że te auta przejadą 420 km (WLTP). Oczywiście ten kto się zetknął z elektrykami wie, że to totalna bzdura.
A tego kto pozwolił na taki zakup wypadałoby zwolnić z pracy.
Dlaczego?

Z prostej przyczyny. W służbach tego typu, granicznych, leśnych, oraz innych w których auto zawsze musi być w pogotowiu, a tak jest w tym przypadku, nie powinno się kupować aut z tak małą baterią i tak małym zasięgiem. Dodatkowo pamiętajmy że te auta mają ładowarki pokładowe marnej jednofazowej mocy 7,4 kW.

Biorąc pod uwagę zużycie realne przy prędkości 120 km/h to auto nie zrobi nawet 200 km, (zużycie 209 Wh/km).
Tak więc 27 nowych elektryków Straży Granicznej nada się co najwyżej do jeżdżenia do biura i z powrotem. Jeśli chodzi o prawdziwą służbę raczej marnie to widzę. No ale cóż, kasa wydana, auta są, koniec historii.

Jeśli ktokolwiek by się znał na EV w tych służbach, zapewne decyzja byłaby inna. Mniej aut, wyższa cena, większy i to zdecydowanie zasięg.
Jeśli zakupiono by na przykład Hyundaia Konę z baterią 64 kWh, można by przy podobnej cenie liczyć na dużo większy zasięg, co najmniej o 100 km. Niezła byłaby również Kia Niro EV 2023, która na swojej baterii przejedzie 280 km i mówię tu o trasie, czyli prędkości 120-130 km/h.

No cóż mleko się rozlało i nic tego nie zmieni, dziwię się tylko, że takie sytuacje mają miejsce, bo z aut z tak małym zasięgiem nikt w straży nie będzie raczej zadowolony.

Komentarze (2)

0/10
  • Użytkownik anonimowy
    odpowiedz

    Najciekawsze jak bede je ladowac z moca 7 kw na jednej fazie, czyli musza miec na jednej fazie bezpiecznik 32A…. a na prwno tak nie maja tylko raptem 16a max. Czyli ladowanie bez wallboxa bedzoe trwalo jakies 20 godzin

    • Użytkownik anonimowy

      Czyli wychodzi na to, że co dwa dni w służbie

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Ostatnie komentarze

Odpowiednie ciśnienie w oponach ma kluczowe ... 13.04.2025
Audi RS e-tron GT to flagowy model elektryczny ... 10.03.2025
Jest też ładowarka lidl Nadarzyn 60kw 21.02.2025