Tarnów przyjaźniejszy elektromobilności. Zainstalowano nowe ładowarki
Stacje rozlokowane w 20 lokalizacjach w Tarnowie wzmacniają infrastrukturę elektromobilności, ponieważ zwiększają całkowitą liczbę punktów ładowania w sieci Eleport do 319. Tak więc, można się spodziewać, że ta inwestycja znacznie ułatwi dostęp do ładowania samochodów elektrycznych zarówno mieszkańcom, jak i ludziom przejeżdżającym przez region.
Atrakcyjna promocja na zachętę
Eleport rozszerzył swoją sieć i wprowadził nowe, niższe ceny ładowania. Od 1 kwietnia 2024 roku cena za kWh na większości stacji AC została obniżona z 2,15 do 1,89 zł brutto. Dodatkowo, w celu promocji nowych miejsc ładowania, Eleport oferuje jeszcze atrakcyjniejszą cenę promocyjną – 1,51 zł brutto za kWh. Promocja obowiązuje od 10 kwietnia do 9 maja we wszystkich nowo dodanych lokalizacjach w Tarnowie.
Nowe punkty ładowania
W sumie, w ramach rozszerzenia, dodano 44 gniazda AC do ładowania pojazdów elektrycznych w 20 lokalizacjach w Tarnowie.
Nowo dodane 20 lokalizacji znajduje się w następujących miejscach (lista pochodzi ze strony firmy Eleport):
- Eleport Czarna Droga – parking Cmentarz (2x22kW), Czarna Droga 77, 33-100 Tarnów;
- Eleport WSB Parking – Braci Saków (2x22kW), Braci Saków 5, 33-100 Tarnów;
- Eleport Węzeł Przesiadkowy Chyszowska (2x22kW), Chyszowska 4, 33-100 Tarnów;
- Eleport Kościuszki – Parking (2x22kW), Krakowska 37, 33-100 Tarnów;
- Eleport Cicha – Tarnów (2x22kW), Cicha 7, 33-100 Tarnów;
- Eleport Lwowska – Parking Szpital 1 (4x22kW), Lwowska 205, 33-100 Tarnów;
- Eleport pl. Rybny (2x22kW), Rybna 4, 33-100 Tarnów;
- Eleport Graniczna Kościół (2x22kW), Graniczna 2, 33-100 Tarnów;
- Eleport UM Legionów (2x22kW), Mickiewicza 4, 33-100 Tarnów;
- Eleport Hodowlana (2x22kW), Hodowlana 1C, 33-100 Tarnów;
- Eleport ZPS Skłodowskiej – Curie (2x22kW), aleja Matki Bożej Fatimskiej 17A, 33-100 Tarnów;
- Eleport Akademia Tarnowska (2x22kW), Goldhammera 14, 33-100 Tarnów;
- Eleport Słowackiego Parking (2x22kW), Słowackiego 4, 33-100 Tarnów;
- Eleport Długa (2x22kW), Długa 24, 33-100 Tarnów;
- Eleport Romanowicza – parking (2x22kW), Romanowicza 1, 33-100 Tarnów;
- Eleport os. Zielone (2x22kW), os. Zielone 3, 33-100 Tarnów;
- Eleport Park Wodny Piłsudskiego 1 (4x22kW), Piłsudskiego 32, 33-100 Tarnów;
- Eleport os. Legionów Dąbrowskiego – szkoła podstawowa (2x22kW), os. Legionów Dąbrowskiego, 33-100 Tarnów;
- Eleport os. Westerplatte (2x22kW), Westerplatte 15, 33-100 Tarnów;
- Eleport Klikowska – cmentarz (2x22kW), Zagumnie 34A, 33-100 Tarnów.
Sieć rośnie
Dzięki strategicznym inwestycjom firmy Eleport sieć ładowania w Polsce rośnie. Ich logiem sygnowane jest już 319 punktów w 21 miejscowościach, jak m.in. Warszawa, Szczecin, Tychy, Częstochowa czy Tarnów właśnie. Rozbudowa infrastruktury ładowania jest podstawowym elementem stopniowej przesiadki z aut spalinowych do „elektryków”, co wpisuje się w globalne tendencje redukcji emisji i promowania zrównoważonego transportu.
Komentarze (5)
Jakos cicho piszece ze ladowarki AC. AC ma taka moc ladowania, ze auta beda tam po 7-8 godzin podlaczone. Chyba ze mowa o Daci spring lub PHEV-ach to wtedy tylko 2-3 godziny. Gdyby zainstalowali ladowarki pradu stalego o duzej mocy to wtedy mozna sie chwalic. Na pewno Tarnow ruszy na zakupy elektrykow
Pełna zgoda, ale nie potrzeba nam aż tylu ładowarek DC. Pokazuje to przykład Holandii w której mamy tylko 6100 stacji DC i aż 145 000 stacji AC. CO prawda u nas daleko nam nawet do wyniku 6000 DC-ków, ale powoli, powoli z roku na rok jest coraz więcej. Jednak to AC są bardziej użyteczne jeśli chodzi o codzienne użytkowanie EV. Markety, parkingi firmowe i tego typu miejsca wyposażone w stacje AC są dużo lepszą opcją, jeśli oczywiście auto i tak stoi w takim miejscu przez kilka godzin. Jeśli gonimy gdzieś w trasę to wiadomo DC, bez dwóch zdań. Ale spokojnie. Będzie też zapewne więcej DC w Tarnowie, jak i w innych miastach. Wszystko też zależy od cen energii. Albo EV się rozwinął, albo zostaną zaorane przez chore stawki za kWh.
Kiedy będę w Tarnowie, na pewno nie skorzystam swoim plug-inem z opisanej oferty Eleportu. Przy cenie 1,89 zł/kWh koszt ładowania jest porównywalny do kosztu tankowania benzyny (oczywiście przy zużyciu kWh/100km i l/100km); przy cenie 2,15 zł/kWh jest wyższy, a trochę niższy przy 1,51 zł/kWh. Ale co do ostatniego przykładu, jaka to strata czasu, gdy się porówna, ilość minut ładowania z ilością minut tankowania. A czas to przecież też pieniądz. Tak więc po prostu, jak zawsze w podróży, zatankuję benzynę i już, akumulator trakcyjny doładuję sobie w nocy (przy tańszej taryfie) po powrocie do domu.
Jak już pisałem w postach do Twoich artykułów, przy obecnych cenach za kWh na stacjach komercyjnych w ogóle nie opłaca mi się ładować plug-ina i to z najtańszych gniazdek AC (innego nie mam). Za co najmniej taką samą cenę zatankuję w PARĘ MINUT benzynę i już. To po co mam tracić na ładowanie czas? Swojego plug-ina ładuję czasami podczas zakupów przy Lidlu (korzystam, póki jest za darmo, jak oczywiście gniazdko AC jest akurat wolne; niestety do Kauflanda z ładowarką mam za daleko), a tak to tylko w domu lub u rodziny.
Mój ostatni komentarz był odpowiedzią skierowaną do TeslaKlubPolska.