Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
    • APPLE
    • AUDI
    • BENTLEY
    • BYD
    • BMW
    • CADILLAC
    • CHEVROLET
    • DELOREAN
    • DODGE
    • FERRARI
    • FISKER
    • FORD
    • HUMMER
    • HYUNDAI
    • LINCOLN
    • LUCID
    • MERCEDES
    • NISSAN
    • POLESTAR
    • RENAULT
    • RIMAC
    • RIVIAN
    • TESLA
      • Tesla Model S
      • Tesla Model 3
      • Tesla Model X
      • Tesla Model Y
      • Tesla Roadster
      • Tesla Cybertruck
      • Tesla Semi
    • TOYOTA
    • VOLKSWAGEN
    • VOLVO
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody elektryczne. Dane techniczne, testy zasięgi, osiągi, ceny. Aktualności i opinie na temat samochodów elektrycznych.
Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
Samochody Elektryczne Aktualności

Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

przez Mariusz Majkut
30 marca 2022
w Aktualności, Nowe technologie
Czas czytania: 3 min
2
Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

Tesla to firma innowacyjna, jest to fakt znany większości ludzi obserwujących rynek motoryzacyjny. Tesla opracowała system recyklingu swoich baterii i jako jedyna na świecie potrafi odzyskać 100% komponentów z każdej baterii. 100% recyklingu to rzecz niezwykle rzadka. Volkswagen może się poszczycić niezłym wynikiem na poziomie 96-97%, jednak pełny recykling jest dość trudny, Tesli się ta sztuka udała.

Tesla opracowała cały ekosystem, służący odzyskaniu wszystkich materiałów z których składa się bateria auta. Jak twierdzi firma, w dużej skali, a w taką skalę właśnie wchodzi Tesla, uruchamiając swoje kolejne fabryki jak Giga Berlin czy Texas, rzeczą bardzo opłacalną jest poddanie recyklingowi zużytych baterii, będzie to znacznie tańsze niż zakup nowych komponentów do ich produkcji, ze szczególnym naciskiem na zakup metali ziem rzadkich, które mają kluczowe znaczenie przy budowie katod używanych w zestawach do napędu aut elektrycznych.

Zobacz również

Nowe baterie ładujące się w 5 minut… mit rodem z Izraela czy niedaleka przyszłość?

Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

Ceny ładowania rosną od 2023 roku… niestety.

Tesla w swoim raporcie zawarła wyjaśnienie co do zamierzeń i planów firmy jeśli chodzi właśnie o recykling baterii:

„Jako producent naszego wewnętrznego programu ogniw, jesteśmy najlepiej przygotowani do efektywnego recyklingu naszych produktów, aby zmaksymalizować odzyskiwanie kluczowych materiałów z akumulatorów. Wraz z wdrożeniem własnej produkcji ogniw w Gigafactory Berlin-Brandenburg i Gigafactory Texas spodziewamy się znacznego wzrostu tak zwanego „złomu produkcyjnego” na całym świecie. Zamierzamy dostosować rozwiązania recyklingu do każdej lokalizacji, a tym samym ponownie wprowadzić cenne materiały z powrotem do naszego procesu produkcyjnego. Naszym celem jest opracowanie bezpiecznego procesu recyklingu o wysokich wskaźnikach odzysku (100%), niskich kosztach i niskim wpływie na środowisko. Z ekonomicznego punktu widzenia spodziewamy się osiągnąć znaczne oszczędności w perspektywie długoterminowej, ponieważ koszty związane z odzyskiem i recyklingiem materiałów z akumulatorów na dużą skalę, będą znacznie niższe niż zakup dodatkowych nowych surowców do produkcji ogniw” – wyjaśniła Tesla.

Pomijając fakt tak zaawansowanej technologii odzysku zużytych baterii, pamiętać musimy że baterie Tesli charakteryzują się ogromną trwałością.

Pakiety 2170, używane w Tesli Model 3 oraz Y, mają trwałość określoną na minimum 500-800 tysięcy kilometrów, natomiast najnowsze baterie określane mianem 4680 (wszystkie rodzaje baterii cylindrycznych biorą swoje nazwy od ich rozmiaru 46 mm szerokości na 80 mm wysokości), mają nam starczyć na 1 600 000 km. Tak, jeden milion sześćset tysięcy kilometrów. Taka trwałość oznacza że jeżdżąc 25 000 km rocznie, często kierowcy robią właśnie takie przebiegi, nasza Tesla z pakietem 4680 mogłaby nam służyć przez aż 64 lata. Chyba nikt z nas nie chciałby jednak jeździć całe swoje życie jednym autem, byłoby to co najmniej nudne.

Jak stwierdziła międzynarodowa sława, jeśli chodzi o baterie do aut elektrycznych, profesor Jeff Dahn, współpracujący od lat z Teslą, przy niewielkiej zmianie składu chemicznego baterie 4680, mogłyby osiągnąć trwałość użytkową nawet na 3 miliony mil, czyli 4 800 000 km ( cztery miliony osiemset tysięcy kilometrów). Profesor stwierdził jednak że nie ma potrzeby takiej zmiany, gdyż baterie osiągnęłyby wtedy absurdalne dla użytkownika parametry.

Przecież nikt z użytkowników Tesli nie jeździłby nią przez 192 lata. Tak więc Tesla zostanie przy obecnym składzie chemicznym ogniw 4680, które i tak zapewnią bardzo długi czas użytkowania auta bez konieczności martwienia się o naszą baterię. Technologia ciągle się rozwija a firmy zajmujące się produkcją aut czy bezpośrednio samych baterii do nich nie szczędzą środków na badania. Naukowcy przekraczają kolejne granice a my użytkownicy możemy się cieszyć tym że teoretycznie możliwe jest jeżdżenie jednym autem elektrycznym przez prawie 200 lat…

MarioTeslaFan

źródło: Teslarati.com

Mariusz Majkut

Mariusz Majkut

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska. Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

Powiązane Posty

Nowe baterie ładujące się w 5 minut… mit rodem z Izraela czy niedaleka przyszłość?
Nowe technologie

Nowe baterie ładujące się w 5 minut… mit rodem z Izraela czy niedaleka przyszłość?

przez Mariusz Majkut
10 stycznia 2023
Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

Niemcy z rekordem sprzedaży „wtyczek”.

przez Mariusz Majkut
9 stycznia 2023
Ceny ładowania rosną od 2023 roku… niestety.
Ładowanie EV

Ceny ładowania rosną od 2023 roku… niestety.

przez Mariusz Majkut
1 stycznia 2023
Solaris i jego autobusy w Rydze…

Solaris i jego autobusy w Rydze…

przez Mariusz Majkut
27 grudnia 2022
Lucid Air Sapphire… jednak najszybszy! Właśnie pobił Teslę Model S Plaid!!!
LUCID

Lucid Air Sapphire… jednak najszybszy! Właśnie pobił Teslę Model S Plaid!!!

przez Mariusz Majkut
21 grudnia 2022

Komentarze 2

  1. Judgedred says:
    12 miesięcy temu

    Jak tylko byłoby mi to dane, to jeździł bym moją Tesla 200 lat 😉

    Odpowiedz
    • Mariusz Majkut says:
      12 miesięcy temu

      Mam dokładnie tak samo…

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Akceptuję warunki i postanowienia zawarte w polityce prywatności.

  • Popularne
  • Komentarze
  • Ostatnie
Nowy Model 3… czyli Highland w drodze!

Nowy Model 3… czyli Highland w drodze!

13 marca 2023
Tesla pozbywa się aut z darmowym ładowaniem…

Tesla pozbywa się aut z darmowym ładowaniem…

17 lutego 2023
Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

Ile kosztuje Tesla 3… 2022?

24 października 2022
Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

Idzie nowe…TeslaKlubPolska szerzej, lepiej, więcej…

2
Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

Darmowe Superchargery w związku z wojną w Ukrainie

2
Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

Baterie Tesli na śmietnik? Nie… zdecydowanie NIE!!!

2
Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

Audi się ciągle uczy… OTA na horyzoncie. Nareszcie!!!

21 marca 2023
Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

Nowa Kia Niro EV… a.d. 2023 (część 1)

20 marca 2023
Jedna karta… jedna apka!

Jedna karta… jedna apka!

19 marca 2023

Kategorie

  • Aktualności (423)
  • Autopilot (18)
  • Bez kategorii (72)
  • Ceny samochodów elektrycznych (5)
  • Dane techniczne (10)
  • Ładowanie EV (60)
  • Nie tylko Tesla (131)
  • Nowe technologie (211)
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH (7)
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE (222)
    • APPLE (1)
    • AUDI (5)
    • BMW (2)
    • BYD (2)
    • CADILLAC (1)
    • CHEVROLET (2)
    • DELOREAN (1)
    • Elektryczne Motocykla (1)
    • FERRARI (1)
    • FISKER (3)
    • FORD (9)
    • HUMMER (2)
    • HYUNDAI (3)
    • LINCOLN (1)
    • LUCID (5)
    • Maserati (1)
    • MERCEDES (6)
    • NISSAN (2)
    • POLESTAR (5)
    • RENAULT (1)
    • RIMAC (1)
    • RIVIAN (3)
    • TESLA (147)
      • Tesla Cybertruck (11)
      • Tesla Model 3 (48)
        • Model 3 – dane techniczne (4)
      • Tesla Model S (33)
        • Model S – dane techniczne (8)
      • Tesla Model X (20)
        • Model X – dane techniczne (3)
      • Tesla Model Y (43)
        • Model Y – dane techniczne (4)
      • Tesla Roadster (1)
      • Tesla Semi (7)
    • TOYOTA (4)
    • VOLKSWAGEN (10)
    • VOLVO (1)
  • SpaceX (19)
  • Supercharger (31)
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH (9)
  • Używane samochody elektryczne na sprzedaż (4)
  • Zakup Tesli USA/EUROPA (6)
    • Import Tesli z USA (5)

Archiwa

Popularne tematy:
800V 4680 Apple Audi EV Autoplot Baterie BYD Charging Cybertruck Electric Volkswagen Elon Musk EV F-150 Lightning Ford-EV Francja FSD Giga Berlin Giga Press Giga Szanghaj Giga Texas GM Jazda autonomiczna Lucid Lucid Air Model 3 Model S Model S Plaid Model X Model Y Podróże Teslą Polestar Porsche Taycan Prowansja Rivian Satelity Starlink SpaceX Starlink Supercharger Tesla Tesla Bot Tesla Cybertruck Tesla Semi Toskania Toyota Volkswagen
  • Polityka prywatności
  • Kontakt
Menu
  • Polityka prywatności
  • Kontakt

Copyright © 2016 – 2022 Advision Sp. z o.o.

Brak wyników
Pokaż wszystkie wyniki
  • Strona główna
  • Ładowanie EV
  • Nowe technologie
  • PORADY DLA POCZĄTKUJĄCYCH
  • SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
  • TESTY SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH
  • Ceny samochodów elektrycznych
  • Sklep
  • Koszyk
  • Zamówienie
  • Moje konto

Copyright © 2016 - 2022 Advision Sp. z o.o.

Ta strona korzysta z plików Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki. Polityka prywatności.