BMW i dziwna polityka elektryczno-spalinowa.

BMW z jednej strony deklaruje ogromne inwestycje w BEV, czyli auta czysto elektryczne, jednak z drugiej strony nie rezygnuje z dużych inwestycji w silniki spalinowe w tym w diesle.
Fot. Savvas Karmaniolas  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-01-12 Fot. Savvas Karmaniolas Shutterstock.com

MM

Data dodania: 2024-01-12

Tuż po ogłoszeniu w ubiegłym roku rekordowego roku sprzedaży pojazdów w pełni elektrycznych BMW twierdzi, że zainwestuje 711 mln dolarów (650 mln euro) w przekształcenie swojej głównej fabryki w Monachium w taki sposób, aby do końca 2027 r. produkować wyłącznie pojazdy elektryczne. 


Wszystko to jest częścią wielomiliardowej inwestycji, której celem jest zapewnienie nowej generacji pojazdów elektrycznych, aby skutecznie konkurować z firmami takimi jak Tesla.

Według komunikatu prasowego fabryka BMW w Monachium będzie pierwszą w istniejącej sieci produkcyjnej bawarskiego producenta, przekształconą tak, aby produkować w niej tylko pojazdy elektryczne. 


Plany i nowe fabryki BMW.


Nowa fabryka w Debreczynie na Węgrzech, która jest obecnie w budowie, będzie również produkować wyłącznie samochody elektryczne, a przyszłe modele Neue Klasse mają tam powstać już w 2025 roku.

Po ukończeniu fabryki w Monachium przeniesiona zostanie tam nadchodząca produkcja sedanów Neue Klasse, a także inne modele nowej generacji, które będą również produkowane w fabryce BMW w Chinach od 2026 r., a w fabryce w Meksyku od 2027 r.
W pełni elektryczny BMW i4 jest obecnie produkowany właśnie w Monachium, w fabryce produkującej samochody od 1922 roku. Kilka miesięcy temu BMW zakończyło produkcję aut spalinowych w Niemczech, przenosząc produkcję ICE z fabryki w Monachium do Wielkiej Brytanii i Austrii.


Jednak nie chcą przestać produkować spaliniaków.


W przeciwieństwie do swoich rywali, BMW nie wyznaczyło sobie własnego celu w zakresie zaprzestania produkcji ICE, więc być może będzie musiało po prostu dostosować się do przepisów UE, które od 2035 r. zakazują sprzedaży samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Plan BMW zakłada sytuację, w której samochody elektryczne i benzynowe szczęśliwie współistnieją, przy czym zaznaczyć trzeba że w oba napędy włożono ostatnio duże inwestycje (dotyczy to także silników wysokoprężnych). Mimo to producent samochodów twierdzi, że realizuje swoje cele w zakresie produkcji pojazdów elektrycznych, powołując się na to, że pojazdy całkowicie elektryczne stanowiły 15% sprzedaży BMW w zeszłym roku. Oczekuje, że w tym roku firma sprzeda co najmniej pół miliona pojazdów typu BEV.


BMW wiąże duże nadzieje ze swoją nową platformą, określając ją jako „punkt odniesienia pod względem zasięgu, szybkości ładowania i ceny”. 
Cóż, jak widać marka BMW przykłada się znacznie bardziej do tematu EV, niż na przykład Volkswagen. 

Choć pamiętać trzeba o tym, że ciągle nie odpuszcza tematu silników spalinowych w tym diesli. 

To nieco dziwne i wygląda na to, że Bawarczycy ciągle mają nadzieję na to, że 2035 rok nie nadejdzie nigdy. 

A może po prostu wiedzą coś czego my nie wiemy?




Komentarze

0/10

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników BMW Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników BMW iX3 (G08) Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Tomasz

Data dodania: 29.12.2023
Super auto ! Przy spokojnej jeżdzie udało się przejechać 510 km do rozładowania akumulatora do poziomu 2 procent i średnie zużycie 14.5 kwh!
zobacz całą opinię

Andrzej

Data dodania: 27.08.2023
Jako użytkownik BMW iX3, jestem rozczarowany. Interfejs użytkownika jest skomplikowany i nieintuicyjny, co znacznie obniża komfort korzystania z różnych funkcji. Ponadto, choć jest to model elektryczny, zasięg na jednym ładowaniu pozostawia wiele do życzenia, co utrudnia podróże na dłuższe dystanse. Jest to również auto premium, ale jakość wykonania wnętrza i materiały niekoniecznie odzwierciedlają tę etykietę. Ogólnie rzecz biorąc, oczekiwałem więcej od marki takiej jak BMW.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Audi RS e-tron GT to flagowy model elektryczny ... 10.03.2025
Jest też ładowarka lidl Nadarzyn 60kw 21.02.2025
Jeszcze jedno chciałbym wyjaśnić. Krytykuję ... 03.02.2025

BMW iX3 (G08)

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
6.8s
Prędkość maksymalna
180 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
462 km
Wszystkie dane BMW iX3 (G08)

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta BMW