BMW i dziwna polityka elektryczno-spalinowa.

BMW z jednej strony deklaruje ogromne inwestycje w BEV, czyli auta czysto elektryczne, jednak z drugiej strony nie rezygnuje z dużych inwestycji w silniki spalinowe w tym w diesle.
Fot. Savvas Karmaniolas  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-01-12 Fot. Savvas Karmaniolas Shutterstock.com

MM

Data dodania: 2024-01-12

Tuż po ogłoszeniu w ubiegłym roku rekordowego roku sprzedaży pojazdów w pełni elektrycznych BMW twierdzi, że zainwestuje 711 mln dolarów (650 mln euro) w przekształcenie swojej głównej fabryki w Monachium w taki sposób, aby do końca 2027 r. produkować wyłącznie pojazdy elektryczne. 


Wszystko to jest częścią wielomiliardowej inwestycji, której celem jest zapewnienie nowej generacji pojazdów elektrycznych, aby skutecznie konkurować z firmami takimi jak Tesla.

Według komunikatu prasowego fabryka BMW w Monachium będzie pierwszą w istniejącej sieci produkcyjnej bawarskiego producenta, przekształconą tak, aby produkować w niej tylko pojazdy elektryczne. 


Plany i nowe fabryki BMW.


Nowa fabryka w Debreczynie na Węgrzech, która jest obecnie w budowie, będzie również produkować wyłącznie samochody elektryczne, a przyszłe modele Neue Klasse mają tam powstać już w 2025 roku.

Po ukończeniu fabryki w Monachium przeniesiona zostanie tam nadchodząca produkcja sedanów Neue Klasse, a także inne modele nowej generacji, które będą również produkowane w fabryce BMW w Chinach od 2026 r., a w fabryce w Meksyku od 2027 r.
W pełni elektryczny BMW i4 jest obecnie produkowany właśnie w Monachium, w fabryce produkującej samochody od 1922 roku. Kilka miesięcy temu BMW zakończyło produkcję aut spalinowych w Niemczech, przenosząc produkcję ICE z fabryki w Monachium do Wielkiej Brytanii i Austrii.


Jednak nie chcą przestać produkować spaliniaków.


W przeciwieństwie do swoich rywali, BMW nie wyznaczyło sobie własnego celu w zakresie zaprzestania produkcji ICE, więc być może będzie musiało po prostu dostosować się do przepisów UE, które od 2035 r. zakazują sprzedaży samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Plan BMW zakłada sytuację, w której samochody elektryczne i benzynowe szczęśliwie współistnieją, przy czym zaznaczyć trzeba że w oba napędy włożono ostatnio duże inwestycje (dotyczy to także silników wysokoprężnych). Mimo to producent samochodów twierdzi, że realizuje swoje cele w zakresie produkcji pojazdów elektrycznych, powołując się na to, że pojazdy całkowicie elektryczne stanowiły 15% sprzedaży BMW w zeszłym roku. Oczekuje, że w tym roku firma sprzeda co najmniej pół miliona pojazdów typu BEV.


BMW wiąże duże nadzieje ze swoją nową platformą, określając ją jako „punkt odniesienia pod względem zasięgu, szybkości ładowania i ceny”. 
Cóż, jak widać marka BMW przykłada się znacznie bardziej do tematu EV, niż na przykład Volkswagen. 

Choć pamiętać trzeba o tym, że ciągle nie odpuszcza tematu silników spalinowych w tym diesli. 

To nieco dziwne i wygląda na to, że Bawarczycy ciągle mają nadzieję na to, że 2035 rok nie nadejdzie nigdy. 

A może po prostu wiedzą coś czego my nie wiemy?




Komentarze

0/10

Autor

MM

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników BMW Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

BMW iX1 xDrive30

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.6s
Prędkość maksymalna
180 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
409 km
Wszystkie dane BMW iX1 xDrive30

Ostatnie pytania

Modele producenta BMW