BMW przyspiesza elektryfikację. Cel: 10 mln „elektryków” do 2030 roku

BMW stawia kolejne kroki na ścieżce do pełnej elektryfikacji. Planuje zwiększać rocznie sprzedaż pojazdów zeroemisyjnych o połowę i zamierza wprowadzić na rynek 2 miliony „elektryków” do 2025 roku i aż 10 milionów do 2030.
Fot. Yuri Kabantsev / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-24 Fot. Yuri Kabantsev / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-03-24

Koncern chce do 2030 roku ograniczyć emisję CO2 w produkcji przypadającą na pojazd o 80% w porównaniu z rokiem 2019, a w celu ograniczenia wydobycia surowców i emisji spalin stawia na istotne zwiększenie udziału surowców wtórnych w swoich autach. BMW Group chce uniknąć emisji ponad 200 milionów ton CO2 do 2030 roku.


Produkcja musi być ekologiczna


BMW Group jako pierwszy niemiecki producent samochodów przyłączył się do programu „Business Ambition for 1,5°C”, a od lutego 2021 r. importuje aluminium ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich produkowaną z wykorzystaniem energii pochodzącej z instalacji fotowoltaicznych. Koncern podjął współpracę z kilkuset dostawcami zobowiązanymi w ramach tej współpracy do wykorzystywania wyłącznie zielonej energii elektrycznej.


Zobowiązanie to obejmuje również proces produkcyjny obręczy kół z aluminium dla marek BMW i MINI. Od 2024 roku wszystkie takie obręcze będą produkowane jedynie z użyciem zielonej energii. Dotyczy to tak samo energochłonnych procesów elektrolizy niezbędnych do produkcji aluminium, jak i stricte odlewu obręczy.


Na konkurencję zawsze warto uważać


Dziś BMW z entuzjazmem podąża drogą elektryfikacji, jednak czy to oznacza, że auta spalinowe należy traktować wyłącznie jako przeżytek? Przed takim podejściem przestrzegał szefujący BMW Oliver Zipse.


Zipse obawiał się nadmiernego skupienia na elektryfikacji, przy jednoczesnym zaniedbaniu obsługi popytu na auta spalinowe. Jak stwierdził, gdy ten popyt zostanie zignorowany przez jedną markę, to zaspokoi go konkurencja. Ponadto przestrzegał przed uzależnianiem się od „elektryków” wyłącznie z kilku krajów i niepokoił dominacją Chin w dostawach surowców potrzebnych do produkcji akumulatorów.


Setki tysięcy „elektryków”


W 2023 roku Grupa BMW sprzedała ponad 376 tys. samochodów elektrycznych. Na ten rok planuje sprzedać ich więcej niż pół miliona. Zadowalająca sprzedaż to sukces skomponowany z wielu elementów, innymi słowy: z różnych rynków zbytu.


Przykładem odświeżonej koncepcji spod sztandaru niemieckiej marki jest BMW Vision Neue Klasse. I nie, to wcale nie jest jedynie kolejny rozdział w historii BMW, lecz całkiem nowa księga, pełna śmiałych rozwiązań.


Przód pojazdu zdobi nowa interpretacja charakterystycznej nerki BMW, która teraz rozciąga się na całą szerokość auta, a przy okazji pełni funkcję reflektorów. Minimalistyczne podejście do designu przodu, z dynamicznym przetłoczeniem maski i subtelnie zarysowanym zderzakiem, odświeża znany wizerunek BMW.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników BMW Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników BMW i7 xDrive60 Oceń ten model

10/10

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 27.01.2025
Komfortowa limuzyna klasy premium. Nie ma co porównywać do żadnej z Tesli. Z plusów: - wyciszenie (po zamknięciu drzwi praktycznie nic nie słychać z zewnątrz) - jakoś wykończenia, w każdym detalu wszystko jest spójne idealnie spasowane i wykonane z dobrych materiałów - komfort jazdy - limuzyna płynie, zbiera nierówności bardzo płynnie ale jednocześnie nie odcina całkiem od podłoża - mamy kontrolę nad tym co się dzieje - fotele, regulawane w dziesiątkach kombinacji, można ustawić praktycznie wszystko\ - nagłośnienie kosmos! (głośniki nawet w zagłówkach) - zagięg/zużycie na zaskakująco niskim poziomie - przy spokojnej jeździe 20-25 kWh / 100 km. Więcej testów w dziale z zasięgami https://otoev.pl/modele-ev/bmw/bmw_i7 Minusy: - przekombinowane menu i nawigacja. Interfejs użytkownika niby jest nowoczesny ale czasami człowiek się zastanawia co niemiecki inżynier miał na myśli - brak przedniego bagażnika (maska ma z 1,5metra długości i brak frunka!!) - klapka do ładowania zamykana ręcznie
zobacz całą opinię
Data dodania: 18.07.2023
Limuzyna w każdym calu! Cichy i komfortowy. Trochę kontrowersyjny wygląd ale BMW już nas przyzwyczaiło do swoich fanaberii z grillami. Poza tym kosmos.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Odpowiednie ciśnienie w oponach ma kluczowe ... 13.04.2025
Audi RS e-tron GT to flagowy model elektryczny ... 10.03.2025
Jest też ładowarka lidl Nadarzyn 60kw 21.02.2025

BMW i7 xDrive60

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
4.7s
Prędkość maksymalna
240 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
602 km
Wszystkie dane BMW i7 xDrive60

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Materiały Użytkowników

Test BMW i7 od Caroserii - polecam

Ciekawy test BMW i7 od Bąka z Caroserii.
Kamil

W Klubie OtoEV.pl od 2 lat i 7 miesięcy

Modele producenta BMW