BYD inwestuje 14 mld USD w technologię inteligentnej jazdy – celuje w standardy luksusu

BYD zadeklarował, że przeznaczy 14 miliardów dolarów na rozwój technologii inteligentnej jazdy. Celem chińskiego giganta jest z jednej strony wzmocnienie pozycji siebie jako lidera w dziedzinie inteligentnych rozwiązań motoryzacyjnych, a z drugiej –zapewnienie, że nowe technologie tego typu będą standardem w pojazdach BYD o wartości powyżej 42 000 USD.
Fot. VanderWolf Images  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-02-09 Fot. VanderWolf Images Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-02-09

Górski Pałacyk Noclegi

W niższych segmentach cenowych ta technologia będzie oferowana jako opcja. 


Debiut technologii w Denza N7


Pod koniec marca SUV Denza N7 stanie się pierwszym modelem z ponad 20-osobowej gamy pojazdów BYD, który zostanie wyposażony w nową funkcję inteligentnej jazdy. To strategiczne posunięcie mające na celu wypromowanie siebie jako przodownika technologicznej ewolucji, zanim opcja „inteligentnej jazdy” zostanie umasowiona. 
Zmiana strategii BYD, polegająca na rozwinięciu działalności od modeli masowych do segmentu premium, odzwierciedla szerszą tendencję w branży motoryzacyjnej. Przyjęcie własnej technologii inteligentnej jazdy wskazuje na chęć firmy do konkurowania z czołowymi producentami pojazdów elektrycznych premium, takimi jak NIO, XPeng, Huawei i Li Auto, które już oferują zaawansowane funkcje prowadzenia pojazdów. 



Flagowy model Yangwang U7


Zespół odpowiedzialny za inteligentny system jazdy BYD liczy ponad 4000 członków, co świadczy o skali ambicji firmy. Wprowadzenie architektury Xuanji wiążącej elektryfikację ze sztuczną inteligencją jeszcze mocniej ugruntowało pozycję BYD jako innowatora, zdolnego do samodzielnego tworzenia kompleksowych rozwiązań być może potrafiących zmienić zasady gry na rynku pojazdów elektrycznych.


BYD zapowiada wprowadzenie na rynek modelu Yangwang U7, swojego pierwszego ultraluksusowego elektrycznego sedana o mocy prawie 1300 KM i zasięgu do 800 km według standardu CLTC(China Light-Duty Vehicle Test Cycle, odpowiednik WLTP w Chinach) . Ten ruch dobitnie wskazuje, że firma dąży do ekspansji w segmencie ultraluksusowych pojazdów elektrycznych. Yangwang U7 ma stanowić flagowy przykład połączenia mocy, zasięgu i technologii. Dołączy on do SUV-a U8.


Przyszłość luksusowej mobilności


Wprowadzenie własnego systemu ADAS (Advanced Driver Assistance System) przez BYD w takich modelach ma zasadnicze znaczenie nie tylko dla podkreślenia luksusowego charakteru pojazdów, ale także dla zapewnienia ich konkurencyjności na rynku, na którym innowacje technologiczne są równie ważne co osiągi. 
Dzięki prawie całkowitemu zintegrowaniu procesu produkcyjnego BYD zyska unikatową możliwość szybkiego wprowadzania nowych technologii i funkcji na rynek.


Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników BYD Dodaj swój zasięg

BYD SEAL RWD

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
5.9 sec
Prędkość maksymalna
180 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
559 km
Wszystkie dane BYD SEAL RWD

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta BYD