BYD nie odpuszcza. Toczy bitwę z producentami tradycyjnych aut

Bieżący rok zapowiada się na kluczowy moment w historii BYD, firmy ze światowego topu, jeśli chodzi o produkcje pojazdów w pełni elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Planując ponad dwukrotne zwiększenie sprzedaży zagranicznej, BYD ewidentnie celuje w osiągnięcie miliona egzemplarzy do 2025 roku. W ten sposób chce rzucić wyzwanie producentom samochodów napędzanych benzyną.
Fot. Roman Zaiets / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-04-02 Fot. Roman Zaiets / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-04-02

BYD chce być „europejski” dla Europy. Widzi w tym nadzieję na zbudowanie zaufania wśród potencjalnych klientów.


Technologia i ceny


Podczas niedawnego spotkania z inwestorami, Wang Chuanfu, dyrektor generalny BYD, ujawnił plany wprowadzenia na rynek technologii hybrydowej nowej generacji, obiecującej zasięg ponad 2000 km. To ma być kolejny wyczyn w portfolio Chińczyków, mimo że firma i tak nie przestaje zaskakiwać.


Już zrewolucjonizowała rynek, wprowadziwszy na niego model Seagull EV, czyli wariant uznawany za najtańsze nowe elektroauto na świecie – samochód za około 10 000 dolarów. To ustawiło BYD w pozycji znacznej przewagi nad konkurencją.


Oparte na e-Platformie 3.0 pojazdy BYD korzystają z zaawansowanego elektrycznego układu napędowego i jakościowych akumulatorów Blade, co w połączeniu z produkcją niemal wszystkich komponentów wewnątrz firmy pozwala na znaczne obniżenie kosztów.


BYD na polu bitwy


Ogłoszenie przez BYD „bitwy wyzwoleńczej” przeciwko samochodom z tradycyjnym napędem połączone z wprowadzeniem na rynek przystępnych cenowo modeli wzbudziło w branży falę uderzeniową.


Dyrektor generalny Forda, Jim Farley, przyznał, że działalność Chińczyków jest wyzwaniem dla producentów klasycznych samochodów. Ci, jeśli nie przyspieszą w kierunku elektromobilności, w najbliższej perspektywie mogą stracić od 20 do 30 proc. przychodów.


W odpowiedzi na forsowaną przez BYD akcję ukierunkowaną na trwałą zmianę paradygmatu rynku motoryzacyjnego Ford np. skupił się na mniejszych i tańszych autach elektrycznych.


BYD na czele zmiany


BYD pewnie zmierza do przekształcenia rynku pojazdów napędzanych benzyną w rynek „elektryków”. W nadchodzących latach, dzięki wprowadzeniu platformy DM-i nowej generacji i rosnącej obecności na globalnym rynku, firma planuje istotnie rozszerzyć swoje wpływy. Dewiza BYD jest prosta: niższe koszty zakupu, większy zasięg.


Kluczem do sukcesu będzie zapewnienie solidnego wsparcia posprzedażowego i szybkiej dostępności usług serwisowych. To jest konieczne dla utrzymania pozytywnego wizerunku marki i zadowolenia klientów.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników BYD Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników BYD YangWang U8 Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 14.08.2024
Ciekawy stylistycznie , nietuzinkowy ,dobre rozwiązania techniczne węzłów i agregatów ,pływa, jeździ bokiem i wokół własnej osi, elektryk z własną elektrownią ,wykończenie top-topów. Obawiam się że w EU potraktują go jako hybrydę którą nie jest , ale kilka spraw sądowych winno rozwiązać określenie że to 100%elektryk z własną elektrownią . Jest zjawiskowy i dla mnie jest przedmiotem porządania .
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

BYD YangWang U8

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
3 s
Prędkość maksymalna
200 km
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane BYD YangWang U8

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta BYD