BYD przewiduje podbój chińskiego rynku. W ciągu 3 miesięcy chce zdobyć 50% gałęzi NEV

Dyrektor generalny BYD, Wang Chuanfu wysoko postawił poprzeczkę przed swoim zespołem, oznajmiając, że w 3 miesiące będzie dążył do przejęcia 50 procent rynku elektryków w Chinach. Co najlepsze, jego wizja wydaje się bardziej niż pewna.
Fot. TY Lim / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-03-22 Fot. TY Lim / Shutterstock.com

Kamil

Data dodania: 2024-03-22

Nowe pojazdy elektryczne cieszą się w Chinach ogromną popularnością. Sytuację tę doskonale wykorzystał rodzimy koncern BYD, który przewiduje kolejny rynkowy sukces.


BYD chce przejąć 50% chińskiego rynku EV


Jak podaje dyrektor generalny BYD, Wang Chuanfu, obecnie BYD może się poszczycić wskaźnikiem 48,2 „penetracji NEV”. W związku z powyższymi danymi przesuwa on obietnice przejęcia połowy chińskiego rynku NEV z końca roku do końca kolejnego kwartału.


Według ekspertów wskaźnik ten może być jeszcze wyższy. Niesłabnąca popularność modeli chińskiego producenta sprawia, że pojazdy NEV (zasilane elektrycznie, hybrydowo lub wodorowo) zaczynają dominować chińską komunikację.

Walter Eric Sy / Shutterstock.com

Nierealny scenariusz ma szansę powodzenia

Warto wspomnieć, że pojazdy NEV w Chinach w ubiegłym roku stanowiły 35% sprzedanych samochodów. Skok do 45%, który obiecuje Wang, oznaczałoby sprzedaż dodatkowych dwóch milionów pojazdów NEV. Czy Chiny są gotowe na tak odważny krok? Wang nie ma wątpliwości.


Dzięki koncernowi BYD Chiny już wyprzedziły Japonię, stając się światowym liderem eksportu samochodów, zyskując przy tym ogromne uznanie za granicą.


Czemu BYD może zawdzięczać sukces?


Zdecydowanie fundamentalnym motorem napędowym BYD są niskie ceny ich pojazdów. Przykładowo ubiegłoroczny model Qin Plus Champion Edition (DM-i) wyceniony został na 13 900 dolarów, a producent twierdzi że można jeszcze bardziej obniżyć cenę bazową tego modelu.


Co ciekawe, mimo że BYD słynie z produkcji tanich samochodów elektrycznych, nie przeszkadzało im to w wyprodukowaniu supersamochodu Yangwang U9, kosztującego 233 tys. dolarów oraz średniej wielkości elektrycznych SUV-ów (Sea Lion 07 i Song L), które pod kątem sprzedażowym konkurować mogą z Teslą Model Y.


BYD wprost informuje, że zaczyna postrzegać Teslę jako ważnego partnera rynkowego, z którym zamierza współpracować. Oznacza to tylko jedno – warto zapamiętać nazwę BYD, bowiem za jakiś czas stanie się o niej naprawdę głośno.

Fot. ssi77 / Shutterstock.com

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników BYD Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

BYD SEAL

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane BYD SEAL

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta BYD