Chery Omoda E5. Chiński odpowiednik europejskich SUV-ów może namieszać

Nie od dziś wiadomo, że mało znane marki robią furorę wśród mniej zamożnych użytkowników samochodów. Pamiętacie jeszcze debiut Dacii w segmencie podniesionych samochodów osobowych? Teraz w jej ślady postanawia pójść chińska marka Chery Omoda.
Fot. Ralfa Padantya  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-01-28 Fot. Ralfa Padantya Shutterstock.com
PREMIERA W CZERWCU 31.01.2024

Kamil

Data dodania: 2024-01-28


Omoda 5 EV ściga konkurencję


Wydaje się, że chiński koncern Chery doskonale odrobił lekcje z zakresu oczekiwań europejskich właścicieli samochodów. Omoda 5 EV ( inna nazwa to Omoda E5) idealnie wpisuje się w rynkową niszę.


Akumulator o pojemności 61 kWh, pozwalający na przejechanie 450 kilometrów na jednym ładowaniu oraz stosunkowo wolny sprint do setki jak na elektryka, wynoszący aż 7,8 sekundy w pełni odzwierciedla przeznaczenie Omody 5 EV.

Fot. Ralfa Padantya  Shutterstock.com


Ten deklarujący się 110 kW silnikiem samochód doskonale wpisuje się w segment rodzinnego SUV-a, który z pewnością bezpiecznie przewiezie pasażerów z punkt A do punktu B bez większych ekscesów i ekscytacji z jazdy.



Omoda E5 szturmem podbija Europę


Wedle najnowszych doniesień elektryczna Omoda 5 ma trafić do sprzedaży już w marcu tego roku. Jednakże nie będzie to jedyny model dostępny w ofercie chińskiego producenta. Koncern deklaruje wypuszczenie na rynek Omody 3, czyli miejskiego modelu marki oraz Omody 9, dużego SUV-a. We wszystkich modelach Omody producent deklaruje również montowanie benzynowych silników.


To jednak nie wszystko. Zarząd Chery deklaruje, że rozpoczął już pracę nad wdrożeniem na europejski rynek marki Jaecoo, która oferować ma modele J5, J7 i J9 z benzynowymi silnikami i konstrukcjami PHEV.


Fot. Tang Yan Song / Shutterstock.com


Do kogo adresowana jest Omoda 5 EV?   


Omoda 5 EV zdecydowanie stara się naśladować konkurentów i ich hity sprzedażowe. Trudno nie zauważyć podobieństwa Omody do niemieckiego Audi Q6 e-tron, czy amerykańskiego Forda Mustanga Mach-E.


Ford Mustang Mach-E, Fot. Jonathan Weiss / Shutterstock.com


Chociaż producent nie podaje jeszcze oficjalnej ceny Omody 5 EV, ta z pewnością będzie konkurencyjna, na co wskazuje cena benzynowego odpowiednika zaczynająca się już od 129 tys. zł (topowy wariant kosztuje 143 tys. zł), który konkuruje z takimi modelami jak: Toyota C-HR, Kia XCeed, Hyundai Kona czy Mazda CX-30.


Wydaje się zatem, że Omoda 5 EV skierowana będzie do konsumentów racjonalnie podchodzących do kupna samochodu, oczekujących od niego nie sportowych wrażeń i osiągów, a komfortu i niezawodności, którą z dużą dozą prawdopodobieństwa będzie mógł poszczycić się ten chiński elektryk.
 

Komentarze (1)

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Omoda E5

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,8 s
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
450 km
Wszystkie dane Omoda E5

Ostatnie pytania Zadaj pytanie

Modele producenta Chery