Chevy Silverado EV właśnie przejechał ponad 700 km na jednym ładowaniu
Reklamowane i powszechnie publikowane szacunki zasięgu pojazdów elektrycznych nie są aż tak wiarygodne.
W prawdziwym świecie występują strome wzgórza, szybka jazda autostradą, ciężkie ładunki oraz co nie mniej ważne niesprzyjająca pogoda, z wiatrem, deszczem czy śniegiem.
Wszystko to może znacząco zmniejszyć rzekomy zasięg pojazdu elektrycznego. Dlatego obserwowanie, jak zasięg pojazdu elektrycznego zachowuje się na rzeczywistych drogach, może być niezwykle pouczające i przydatne dla potencjalnego klienta.
Prawdziwy rekordzista:
Niektóre samochody elektryczne wypadają zadziwiająco źle w rzeczywistych testach zasięgu, podczas gdy inne przekraczają wartości podawane przez producenta, choć to jest niestety rzadkością. Jednak zdarza się również.
W przypadku Chevroleta Silverado EV RST 2024 jeden z pierwszych testów zasięgu pokazuje, że auto potrafi nawet więcej niż to co obiecują oficjalnie normy i producent.
Średni zasięg pojazdów elektrycznych stale rośnie na przestrzeni lat, ponieważ akumulatory stają się tańsze i bardziej energochłonne a zespoły napędowe bardziej wydajne i energooszczędne.
Nowy elektryczny pickup Chevroleta to jeden z pojazdów elektrycznych o najdłuższym zasięgu na rynku amerykańskim, ale nie jest on tani, niestety.
Konkurencja jednak słabsza:
Zack Nelson, który prowadzi popularny kanał YouTube JerryRigEverything, zabrał Silverado EV RST w podróż z Las Vegas do Phoenix i udało mu się przejechać 700,2 km, zanim rozładował się akumulator auta.
Marka z Detroit właśnie ogłosiła nowe szczegóły dotyczące nadchodzącego wyposażenia ciężarówki, w tym szacowany przez General Motors zasięg na 700 km. To znacznie więcej niż w przypadku konkurentów o najdłuższym zasięgu, takich jak Ford F-150 Lightning (512 km), Rivian R1T (656 km) i Tesla Cybertruck (544 km).
Cały ten zasięg wymaga absurdalnie ogromnego akumulatora, co podnosi cenę Silverado EV. W środę Chevrolet ogłosił, że Pickup będzie kosztować 96 495 dolarów. Dostawy mają się rozpocząć w połowie 2024 r. (Chevy sprzedaje już bardziej podstawową wersję Silverado EV, ale dotyczy to tylko flot).
Widzimy więc, że tanio nie będzie. Jednak zapewne znajdą się osoby, które stać będzie na wydanie prawie 100 000 dolarów. A zasięg 700 km na pewno pomoże w podjęciu decyzji o zakupie auta.
Jednak, czasami nawet posiadanie rekordowego na rynku zasięgu wynoszącego 700 km nie wystarczy, aby dotrzeć do ładowarki. Silverado EV Nelsona, którym jechał, „padło” na parkingu około 100 metrów od stacji ładowania.
Cóż, życie jak to się mówi.
Wszystkie szczegóły dotyczące całej trasy możecie obejrzeć na filmie poniżej.
Komentarze (1)
Zaden wyczyn. Ja wczoraj przejechalem 400km i na liczniku mam jeszcze do przejechania 480km. psi tez mi nowina. bateria pewnie z tone wazy. taki czolg na kolach