Dacia Spring 2024 – nowa odsłona ekstremalnie taniego „elektryka”
Odpowiadając na dynamicznie rozwijające się potrzeby rynku, rumuński producent wytwarzający swoje pojazdy w Chinach wprowadza model Spring z nowym wyglądem i funkcją Vehicle-to-Load (V2L).
Podstawy pozostają
Mimo wizualnej i funkcjonalnej odnowy Dacia zachowuje sprawdzone specyfikacje techniczne. Model wyposażono w baterię o pojemności 27 kWh (brutto), zapewniającą zasięg około 225 km według normy WLTP. Opcje silników również pozostają niezmienione: 33 kW (44 KM) oraz 48 kW (64 KM), co w zupełności odpowiada potrzebom miejskich kierowców, którzy średnio pokonują 37 km dziennie.
Auto można ładować z maksymalną mocą 7,4 kW z prądu przemiennego, a opcjonalne szybkie ładowanie prądem stałym osiąga do 30 kW.
Fot. VanderWolf Images / Shutterstock.com
Innowacja i styl
Nowością w Dacii Spring jest funkcja V2L pozwalająca na zasilanie zewnętrznych urządzeń elektrycznych bezpośrednio z akumulatora pojazdu. Mimo że moc wyjściowa 3,5 kW może wydawać się skromna, otwiera ona przed kierowcami nowe możliwości, takie jak zasilanie narzędzi lub urządzeń podczas wyjazdów poza miasto.
Zmiany stylistyczne dotyczą charakterystycznych dla marki świateł LED do jazdy dziennej w kształcie litery Y oraz segmentowego światła tylnego i odświeżonego designu wewnątrz i na zewnątrz, w tym 10-calowego ekranu dotykowego w najdroższych wersjach i zintegrowanego uchwytu na smartfon w wersji podstawowej.
Dacia Spring, z ceną startującą nawet od około 13 000 dolarów (ale po uwzględnieniu zachęt), ustanawia nowy standard w segmencie niedrogich samochodów elektrycznych. Ta przystępność cenowa, w połączeniu z niedawnymi ulepszeniami, umacnia pozycję Springa jako ważnego gracza na rynku europejskim, oferującego ekologiczną i ekonomiczną alternatywę dla tradycyjnych samochodów.
Trzy wersje
Dacia Spring będzie dostępna w Europie w trzech wersjach: Essential, Expression i Extreme, z różnymi opcjami silników, odpowiadającymi na zróżnicowane potrzeby użytkowników. Pierwsza wyłącznie z silnikiem 33 kW, druga z dowolnym i trzecia wyposażona w jednostkę napędową o mocy 48 kW.
Choć cen nowego modelu jeszcze nie ujawniono, prawdopodobnie pozostaną one w przedziale zbliżonym do poprzednika (czyli około 24 900 dolarów, bez dodatków). To zagwarantuje, że Spring nadal będzie atrakcyjną propozycją dla osób szukających przystępnego ekopojazdu miejskiego.
Komentarze