Dacia Spring 2024 – nowa odsłona ekstremalnie taniego „elektryka”

Dacia Spring, symbol szeroko dostępnej elektromobilności w Europie, przechodzi transformację. Znany z przystępnej ceny mały, miejski pojazd elektryczny, oferujący skromne osiągi i zasięg, teraz stał się jeszcze atrakcyjniejszy z uwagi na najnowszy lifting.
Fot.  Paceman  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-02-23 Fot. Paceman Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-02-23

Odpowiadając na dynamicznie rozwijające się potrzeby rynku, rumuński producent  wytwarzający swoje pojazdy w Chinach wprowadza model Spring z nowym wyglądem i funkcją Vehicle-to-Load (V2L).


Podstawy pozostają


Mimo wizualnej i funkcjonalnej odnowy Dacia zachowuje sprawdzone specyfikacje techniczne. Model wyposażono w baterię o pojemności 27 kWh (brutto), zapewniającą zasięg około 225 km według normy WLTP. Opcje silników również pozostają niezmienione: 33 kW (44 KM) oraz 48 kW (64 KM), co w zupełności odpowiada potrzebom miejskich kierowców, którzy średnio pokonują 37 km dziennie.


Auto można ładować z maksymalną mocą 7,4 kW z prądu przemiennego, a opcjonalne szybkie ładowanie prądem stałym osiąga do 30 kW.


Fot. VanderWolf Images / Shutterstock.com


Innowacja i styl


Nowością w Dacii Spring jest funkcja V2L pozwalająca na zasilanie zewnętrznych urządzeń elektrycznych bezpośrednio z akumulatora pojazdu. Mimo że moc wyjściowa 3,5 kW może wydawać się skromna, otwiera ona przed kierowcami nowe możliwości, takie jak zasilanie narzędzi lub urządzeń podczas wyjazdów poza miasto. 


Zmiany stylistyczne dotyczą charakterystycznych dla marki świateł LED do jazdy dziennej w kształcie litery Y oraz segmentowego światła tylnego i odświeżonego designu wewnątrz i na zewnątrz, w tym 10-calowego ekranu dotykowego w najdroższych wersjach i zintegrowanego uchwytu na smartfon w wersji podstawowej.


Dacia Spring, z ceną startującą nawet od około 13 000 dolarów (ale po uwzględnieniu zachęt), ustanawia nowy standard w segmencie niedrogich samochodów elektrycznych. Ta przystępność cenowa, w połączeniu z niedawnymi ulepszeniami, umacnia pozycję Springa jako ważnego gracza na rynku europejskim, oferującego ekologiczną i ekonomiczną alternatywę dla tradycyjnych samochodów.


Trzy wersje 


Dacia Spring będzie dostępna w Europie w trzech wersjach: Essential, Expression i Extreme, z różnymi opcjami silników, odpowiadającymi na zróżnicowane potrzeby użytkowników. Pierwsza wyłącznie z silnikiem 33 kW, druga z dowolnym i trzecia wyposażona w jednostkę napędową o mocy 48 kW.

Choć cen nowego modelu jeszcze nie ujawniono, prawdopodobnie pozostaną one w przedziale zbliżonym do poprzednika (czyli około 24 900 dolarów, bez dodatków). To zagwarantuje, że Spring nadal będzie atrakcyjną propozycją dla osób szukających przystępnego ekopojazdu miejskiego.


Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Opinie użytkowników Dacia Spring Electric Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 01.02.2024
Plusy: 1. Najlepsza relacja ceny do zasięgu wśród EV dostępnych na rynku. Zasięg przy 0°C to około 200km (sprawdzone na trasie Tychy - Częstochowa - Tychy), przy minus 10°C zasięg około 170km, latem nawet 250, a czasem więcej. 2. Niska stosunkowo cena i niskie koszty eksploatacji. 3. Jak na auto tej klasy komfort podróżowania jest przyzwoity, posiada wszystkie niezbędne rzeczy, radio multimedialne z Android Auto i nawigacją, 4. ładowarka CCS w opcji 5. Zużycie energii pomiędzy 10 a 13kwh/100km 6. Całkiem spory bagażnik jak na takie małe auto, można powiększyć składając siedzenia 7. Zauważyłem że dobrze zachowuje się na nawierzchniach śliskich, np. Nie zakopuje się w śniegu tylko spokojnie rusza Minusy: 1. Wykończenie wnętrza i jakość plastików 2. Brak paru przydatnych funkcji jak np ogrzewanie lusterek, podświetlenie schowków, tempomat. 3. Moc silnika mogłaby być choć trochę większa. 4. Przednia wycieraczka ma tendencję do korozji i najlepiej id razu wymienić pióro na typ flex.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Dacia Spring Electric

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
19.1s
Prędkość maksymalna
125 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
230 km
Wszystkie dane Dacia Spring Electric

Ostatnie pytania