Elektryczna Dacia Sandero trafi na rynek
Elektryczna wersja Sandero zostanie prawdopodobnie zbudowana na platformie CMF-B EV, znanej także jako AmpR Small. Jest ona nowoczesnym odpowiednikiem platformy Dacia B0, używanej w pierwszej generacji tego modelu.
Priorytety Dacii to spokój i strategia
Obecnie Dacia dobrze znany model elektryczny – Dacia Spring. W 2024 roku przeszła facelifting. Ze względu na wygasanie dopłat oraz rosnącą konkurencję jej sprzedaż spadła o 63% w relacji rok do roku, do 22 884 egzemplarzy.
Pomimo tych wyzwań producent nie spieszy się z rozwojem gamy BEV. Dacia skupia się na bardziej kluczowych na siebie projektach, jak nowy model Bigster czy rozwój hybrydowych układów napędowych, w tym Hybrid 155.
Elektryfikacja segmentu B
Dacia Sandero należy do segmentu B, dlatego wykorzystanie platformy CMF-B EV wydaje się rozsądnym wyborem. Alians Renault-Nissan-Mitsubishi stosuje podział platform na droższe i tańsze warianty, co sprawia, że Dacia prawdopodobnie skorzysta z wersji LS (low specifications).
Grupa Renault planuje wprowadzić opcjonalnie ogniwa litowo-żelazowo-fosforanowe do wszystkich swoich modeli elektrycznych od 2026 roku. Dacia, zorientowana na przystępność cenową, wydaje się idealnym kandydatem do ich zastosowania.
Specyfikacja i cena
Elektryczna Dacia Sandero prawdopodobnie będzie wyposażona w baterię LFP o pojemności około 40–45 kWh. Taka specyfikacja zapewni zasięg na poziomie 300–340 km według cyklu WLTP.
Samochód, zgodnie z obecną strategią marki, będzie prostszy niż jego odpowiednik z grupy Renault – Twingo E-Tech Electric zapowiadany na 2026 rok. Być może Dacia zrezygnuje z centralnego ekranu na rzecz uchwytu na telefon, wzorując się na podejściu Stellantis. Cena elektrycznego Sandero ma oscylować w granicach 95 000–100 000 zł.
Komentarze