Samochody elektryczne do 150 000 zł - przegląd modeli 2025/2026

Samochody elektryczne przestały być domeną luksusowych marek. W 2025 roku w polskich salonach można znaleźć już kilka modeli na prąd w cenie nieprzekraczającej 150 000 zł. Nie są to prototypy ani auta z importu – to seryj
Samochody elektryczne do 150 000 zł - przegląd modeli 2025/2026 - zdjęcie główne
Data publikacji: 2025-10-31
Kamil

Kamil

Data dodania: 2025-10-31

Elektryki do 150 000 zł – przegląd rynku 2025




Samochody elektryczne przestały być domeną luksusowych marek. W 2025 roku w polskich salonach można znaleźć już kilka modeli na prąd w cenie nieprzekraczającej 150 000 zł. Nie są to prototypy ani auta z importu – to seryjne modele dostępne w oficjalnych sieciach dealerskich. Sprawdziliśmy, które z nich warto rozważyć, jeśli chcesz wejść w świat elektromobilności bez rujnowania budżetu.


1. Dacia Spring


  • Segment: miejski hatchback
  • Moc: 65 KM
  • Bateria: 26,8 kWh
  • Zasięg WLTP: ok. 230 km
  • Cena od: ok. 90 600 zł

Najtańszy elektryk w Polsce – prosty, lekki i niedrogi w eksploatacji. Idealny do jazdy po mieście i na krótkich trasach. Wersja Extreme 65 KM jest obecnie najlepiej wyposażoną odmianą.


2. Citroën ë-C3


  • Segment: mały hatchback (B)
  • Moc: 113 KM
  • Bateria: 44 kWh
  • Zasięg WLTP: do 320 km
  • Cena od: 107 950 zł

Citroen e-C3, fot: emirhankaramuk shutterstock.com


Nowy ë-C3 łączy elektryczny napęd z komfortowym zawieszeniem i większym prześwitem, dzięki czemu lepiej znosi polskie drogi. Wersja You jest już bogato wyposażona i pozostaje w limicie 150 tys. zł.


3. MG4 Standard


  • Segment: kompaktowy hatchback (C)
  • Moc: 170 KM
  • Bateria: 51 kWh
  • Zasięg WLTP: ok. 350 km
  • Cena od: 130 900 zł


Elektryczny hatchback z napędem na tył i zaskakująco dobrym prowadzeniem. MG4 to najtańszy samochód w Polsce oferujący realny zasięg ponad 300 km i pełne wyposażenie bezpieczeństwa.


4. Fiat 600e Pop


  • Segment: crossover B-SUV
  • Moc: 156 KM
  • Bateria: 54 kWh
  • Zasięg WLTP: ok. 400 km
  • Cena od: 137 800 zł

Fiat 600e, fot: luca pbl shutterstock.com


Elektryczny Fiat 600e łączy znany z marki styl z praktycznością i dobrym zasięgiem. To ciekawa propozycja dla tych, którzy szukają miejskiego SUV-a od renomowanego producenta.


5. Leapmotor T03

Segment: miejski (A/B)
Moc: 95 KM
Bateria: 37 kWh
Zasięg WLTP: ok. 260 km
Cena od: 74 900 zł


Leapmotor T03, fot: emirhankaramuk, shutterstock.com

Mały, zwinny elektryk z Chin, który dzięki cenie staje się bezpośrednim konkurentem Dacii Spring. Prosty w obsłudze i zaskakująco dobrze wyposażony.


6. Leapmotor B10

Segment: sedan klasy C
Moc: 218 KM
Bateria: 56–67 kWh
Zasięg WLTP: do 434 km
Cena od: 119 900 zł

Pełnowymiarowy sedan z dużym zasięgiem i mocnym napędem. Leapmotor B10 to przykład, że samochód elektryczny klasy średniej nie musi kosztować fortuny.


7. Leapmotor C10

Segment: rodzinny SUV
Moc: 218 KM
Bateria: 69 kWh
Zasięg WLTP: ok. 420 km
Cena od: 147 200 zł


Leapmotor C10, fot: VanderWolf Images shutterstock.com


SUV na prąd w cenie niższej niż wiele aut spalinowych. Mieści się jeszcze w limicie 150 tys. zł, oferując przestronne wnętrze i realny zasięg ponad 400 km.


Które elektryki do 150 000 zł warto wybrać?

Do miasta: Dacia Spring lub Leapmotor T03 – najtańsze i najprostsze rozwiązania.

Uniwersalne na co dzień: Citroën ë-C3 i MG4 – większy komfort i lepsze osiągi.

Rodzinne i z większym zasięgiem: Leapmotor B10 lub C10.

Stylowy crossover z Europy: Fiat 600e.


Podsumowanie


Oferta elektryków w Polsce staje się coraz bardziej dostępna. Jeszcze kilka lat temu zakup nowego auta na prąd wymagał budżetu powyżej 200 000 zł, dziś w tej cenie można wybierać spośród kilku pełnoprawnych modeli.


Najtańsze propozycje – Dacia Spring i Leapmotor T03 – sprawdzą się jako drugi samochód do miasta. Dla kierowców oczekujących większego zasięgu i komfortu MG4, Fiat 600e czy Leapmotor B10 to już pojazdy w pełni uniwersalne.

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Kamil

Samochodami elektrycznymi jeździ od 2016 roku i w tym czasie żaden mu się nie spalił, ani razu nie zabrakło mu prądu na trasie. Może właśnie dlatego założył serwis otoev.pl, aby inni też nie mieli obaw przed zakupem samochodu elektrycznego. Przez wiele lat związany z branża internetową, właściciel kilku firm, obserwator i użytkownik nowych technologii

Ostatnie komentarze

Odpowiednie ciśnienie w oponach ma kluczowe ... 13.04.2025
Audi RS e-tron GT to flagowy model elektryczny ... 10.03.2025
Jest też ładowarka lidl Nadarzyn 60kw 21.02.2025