General Motors wskrzesza Bolta!
General Motors robi dziwne ruchy.
Najpierw ogłasza definitywny koniec modelu Bolt EV, skądinąd bardzo lubianego i bardzo przyzwoitego elektryka, a później takie kwiatki jak poniżej...
General Motors ostatecznie potwierdził, że Chevrolet Bolt EV nowej generacji zadebiutuje w 2025 roku.
Dyrektor generalna GM, Mary Barra, ogłosiła to podczas Automotive Press Association w Detroit, gdzie rozmawiała także z obecną rzeszą zagorzałych fanów Bolta, omawiano również jego wysoką sprzedaż pomimo zaawansowanego co by nie powiedzieć wieku tego modelu.
Mary Barry powiedziała, że wyposażenie przyszłego Bolta w zestaw akumulatorów litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP) oraz fakt, że nie będzie to zaprojektowanie od podstaw, przyczyni się do „wejścia na rynek co najmniej dwa lata szybciej”. Akumulatory LFP są tańsze w produkcji niż ich warianty na bazie kobaltu i niklu, więc choć przechowują mniej energii, są postrzegane jako kluczowa technologia umożliwiająca szersze zastosowanie pojazdów elektrycznych; Tesla, Ford i inni producenci samochodów dużo inwestują w właśnie w takie akumulatory.
Barra oświadczyła, że Chevy Bolt nowej generacji będzie wykorzystywał „najlepsze cechy dzisiejszego Bolta EUV, a także platformę Ultium, nasze najnowsze oprogramowanie i złącze NACS”.
Będzie to również oznaczać, że w przyszłości Bolt GM po raz pierwszy wdroży technologię LFP na platformie Ultium w Ameryce Północnej. W ten sposób GM zaoszczędzi „miliardy na wydatkach kapitałowych i inżynieryjnych, dostarczając znacznie tańszy zestaw akumulatorów wykorzystujący zakupione ogniwa LFP”. Ponadto przejście na LFP umożliwi GM uzyskanie „znacznie niższych” kosztów jednostkowych, stwierdziła szefowa GM.
Dyrektor generalna GM sugeruje powrót Chevroleta Bolta jako pojazdu elektrycznego opartego na platformie Ultium i kosztującego poniżej 30 000 dolarów.
W zeszłym tygodniu Barra przyznała, że GM nie zrealizował w tym roku dobrze swojej strategii dotyczącej pojazdów elektrycznych opartych na Ultium, ponieważ ograniczenia produkcyjne utrudniały montaż modułów akumulatorów, co doprowadziło do opóźnienia rozpoczęcia produkcji elektrycznych pickupów. Miały być one kluczowym punktem całego planu na ten rok. Niestety ów plan najwidoczniej się posypał.
Ponowne uruchomienie Bolta może znacząco pomóc w rozwiązaniu niektórych z problemów firmy. Wprowadzony na rynek pod koniec 2016 r., a następnie wprowadzony później większy wariant EUV (rok 2022), Bolt pozostaje niezmiennie popularnym elektrykiem w USA, mimo że nie zapewnia takich samych prędkości szybkiego ładowania jak nowocześniejsze pojazdy elektryczne. Jednak rzesze nabywców przyciągnęła niska cena, niezły zasięg i kompaktowy ale jednocześnie bardzo użyteczny rozmiar auta.
Przy odrobinie szczęścia GM może powtórzyć sukces poprzedniej wersji.
Dobrze się więc stało, że nie zarzucono, jak pierwotnie planowano produkcji tego auta, i jednak zdecydowano się na wypuszczenie jego zupełnie nowej i miejmy nadzieję lepszej wersji.
Ciekawe jak będzie wyglądał?
Komentarze