JAC Yiwei – nowa marka EV wkracza do Ameryki
Na tę inicjatywę złożyło się 5000 elektrycznych hatchbacków Yiwei 3 oraz 5000 modeli E10X Huaxianzi, wyposażonych w akumulatory sodowo-jonowe.
JAC Yiwei 3
JAC Yiwei 3, wprowadzony na rynek w czerwcu ubiegłego roku, zaimponował swoimi wymiarami 4025x1770x1560 mm, przy rozstawie osi wynoszącym 2620 mm.
W zależności od wersji pojazd jest wyposażony w przedni silnik elektryczny o mocy 70 kW z akumulatorem litowo-żelazowo-fosforanowym o pojemności 41 kWh, zapewniającym zasięg 405 km, lub w silnik o mocy 100 kW z akumulatorem o pojemności 51,5 kWh, umożliwiającym przejechanie do 505 km na jednym ładowaniu.
JAC Yiwei E10X Huaxianzi
Model JAC Yiwei E10X Huaxianzi, zasilany akumulatorem sodowo-jonowym od HiNa Battery z Pekinu, wykorzystuje technologię plastra miodu UE firmy JAC. Ten elektryczny hatchback o wymiarach 3650x1670x1540 mm ma rozstaw osi wynoszący 2390 mm.
Dzięki akumulatorowi o pojemności 23,2 kWh E10X Huaxianzi oferuje zasięg do 230 km i ekonomiczne zużycie energii na poziomie około 10 kWh na 100 km. Co więcej, system szybkiego ładowania pozwala na naładowanie akumulatora od 10 do 80% w zaledwie 20 minut. JAC, w drugiej połowie 2024 roku, planuje wprowadzić wersję o zasięgu 300 km.
Wyniki sprzedaży i eksportu
Sukces JAC Yiwei nie ogranicza się do wprowadzenia innowacyjnych modeli na rynek. W styczniu 2024 roku firma odnotowała wzrost sprzedaży o 51,91% w relacji rok do roku, sprzedając 39 200 pojazdów. Eksport również wzrósł imponująco – sięgnął 18 600 pojazdów, czyli o 66,85% więcej rok do roku.
Jak widać, JAC Yiwei zdecydowanie zaznacza swoją obecność na globalnym rynku samochodów elektrycznych, nie tylko poprzez ekspansję produktową, ale także poprzez imponujące wyniki sprzedaży i eksportu. Firma zamierza zdobywać kolejne rynki. Na razie jej celem pozostaje Ameryka.
Komentarze