Jakie będzie nowe Porsche Taycan 2024? Zdziwicie się. Jest lepiej pod każdym względem

Porsche postanowiło zmodernizować swojego flagowego elektryka. Jest lepszy od poprzednika pod każdym względem. Obecne modele aut elektrycznych będą już tylko lepsze, chyba niezależnie od producenta, a wiadomo, że Porsche to klasa sama w sobie
Fot. Kittyfly  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-02-16 Fot. Kittyfly Shutterstock.com
Mario

Mario

Data dodania: 2024-02-16

Duże zmiany w Porsche Taycan 2024: większa moc, większy zasięg, droższe auto😊.


Elektryczny czterodrzwiowy Porsche Taycan otrzyma w 2024 r. gruntowne ulepszenia, oferując zasięg do 700 km i moc 939 KM (koni mechanicznych). Wow!
 Co widzimy, kiedy patrzymy na nową odsłonę Taycana?
•    Zaledwie subtelne poprawki stylistyczne


Jednak, kiedy sięgniemy głębiej mamy też:


•    Poprawiony zasięg we wszystkich modelach
•    No i niestety nową wyższą cenę


Minęło prawie pięć lat, odkąd Porsche Taycan wkroczyło na scenę samochodów elektrycznych i niemiecka marka zdecydowała, że najwyższy czas na modernizację. 
Przy ponad 150 000 egzemplarzy Taycana sprzedanych na całym świecie, lifting w 2024 r. będzie miał na celu utrzymanie Taycana w czołówce rynku samochodów elektrycznych o wysokich osiągach, konkurując z takimi rywalami, jak Tesla Model S czy nadchodzący Lotus Emeya.
Chociaż tylko miłośnicy Porsche dostrzegą zmiany zewnętrzne, najbardziej znaczące ulepszenia otrzymały elementy konstrukcyjne pod maską (jak byśmy powiedzieli stosując tradycyjne słownictwo). 
Wszystkie nowe modele zapewniają większą moc i większy zasięg dzięki nowej technologii akumulatorów i silników. Kupujący nadal będą mogli zamawiać Taycana z różnymi stylami nadwozia, konfiguracjami silnika i poziomami osiągów, chociaż ceny wzrosły w porównaniu z poprzednim modelem.


Co nowego w Porsche Taycan 2024?


Taycan 2024 wykorzystuje tę samą platformę, co poprzedni samochód, z akumulatorami do wyboru w dwóch rozmiarach, ale we wszystkich przypadkach zasięg i osiągi są lepsze i to naprawdę, dużo lepsze. Podstawowy model, nazwany „Taycan”, będzie teraz mógł przejechać do 700 km na jednym ładowaniu, jeśli zostanie wyposażony w większy akumulator Performance Battery Plus, co stanowi postęp o 170 km w porównaniu z poprzednim modelem.
 
Zwiększenie zasięgu wynika z większej pojemności akumulatora – pojemność akumulatora Performance Plus wzrosła z 93 kWh do 105 kWh. Pomimo większych rozmiarów nowy akumulator będzie ładował się szybciej niż stary, osiągając maksymalną prędkość ładowania wynoszącą 320 kW. Choć model testowany w USA przez dziennikarzy poradził sobie nawet z 330 kW.
W realnym świecie oznacza to dla użytkownika naładowanie od 10 do 80% baterii w zaledwie 18 minut – czyli około cztery minuty szybciej niż w poprzednim modelu.
Ulepszoną technologię akumulatorów zastosowano w połączeniu z nowym, lżejszym silnikiem elektrycznym, który wytwarza do 107 KM więcej niż poprzednia konstrukcja, w zależności od konkretnego modelu auta. 
Podstawowy Taycan z napędem na tylne koła (bez akumulatora Performance Plus) wytwarza teraz do 429 KM, podczas gdy najwyższej klasy i mocy dwusilnikowy model Turbo S generuje potężną moc 939 KM – o około 188 KM więcej niż wcześniej. Rezultatem jest znacznie lepsze przyspieszenie – Turbo S osiąga prędkość do 100 km/h ze startu stojącego w zaledwie 2,4 sekundy. BRAWO!!!


Taycany są teraz standardowo wyposażone w aktywne zawieszenie pneumatyczne, niezależnie sterowane dla każdego koła, ulepszone zarządzanie temperaturą akumulatora, mocniejsze hamowanie z odzyskiem energii (nawet do 400 kW) i nową bardziej wydajną pompę ciepła .


A co z nadwoziem i wnętrzem Porsche Taycan 2024?


Ulepszenia wizualne Porsche Taycan są mniej rygorystyczne niż to, co dzieje się wewnątrz auta. Jego podstawowy kształt pozostaje niezmieniony, ale nad nieco przeprofilowanym przednim zderzakiem znajdują się dwa nowe reflektory z technologią matrycową LED. Zderzak przedni został też przeprojektowany w taki sposób, żeby być bardziej opływowym, więc auto ma również lepsze parametry, jeśli chodzi o współczynnik oporu powietrza.
Tył pozostał niezmieniony, poza nowym napisem Porsche pod listwą świetlną, który będzie się teraz podświetlać po zaznaczeniu odpowiedniego pola opcji w ustawieniach auta. Wszystkie samochody są wyposażone w koła zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki (podobno mają zagwarantować wzrost zasięgu o ponad 40 -60 km w stosunku do innych obręczy), a wcześniej opcjonalna, automatycznie otwierająca się osłona portu ładowania jest teraz montowana w standardzie.
Wnętrze ma podobną historię – układ pozostaje niezmieniony, ale wprowadzono kilka ulepszeń w oparciu o wnętrze poprzedniego modelu. 


Ekrany i wnętrze Taycana 2024:


Cyfrowe interfejsy użytkownika, centralnego ekranu informacyjno-rozrywkowego i opcjonalnego wyświetlacza pasażera zostały zmienione, a wyświetlacz kierowcy ma nowy układ. Nowe opcje tapicerki i wykończenia, które widzieliśmy w nowym Porsche Panamera , trafiły również do Taycana.
Porsche będzie w dalszym ciągu oferować Taycana w trzech wersjach nadwozia: standardową czterodrzwiową limuzynę Taycan, kombi Sport Turismo i Cross Turismo , który jest wariantem nadwozia typu kombi przeznaczonym do jazdy terenowej.


Czy cena zabije sprzedaż?


Ile będzie kosztować Porsche Taycan 2024 i kiedy mogę go zamówić?

Niestety będzie drożej niż było.
Porsche tylko wstępnie informuje o cenach, które nie są jeszcze określone dla wszystkich państw europejskich. Bo ten rynek nas interesuje. Najbardziej nazwijmy to „wypasiona" wersja pod względem osiągów ma przekroczyć w Polsce kwotę 800 000 złotych (bez dodatkowych wodotrysków, które można sobie indywidualnie domówić), jednak tańsze wersje na razie to zagadka, jeśli chodzi o poziom cen. Zapewne dowiemy się czegoś więcej za 2-3 miesiące kiedy to auta mają trafić do dystrybucji. Wszystkie ceny zostały podane na przykład dla rynku brytyjskiego, jednak to raczej średnio nas kontynentalnych interesuje. Brytyjczycy niestety już nawet nie są w Unii.

Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Porsche Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Porsche Taycan Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Opinia dodana przez Redakcję OtoEV.pl

Data dodania: 21.12.2023
Porsche to klasa sama w sobie i to od lat. Jednak elektryczna odmiana ma i minusy. Kiedy siedzi się wewnątrz czuje się jakby otoczony ze wszystkich stron, jakaś taka ciasnota, choć raczej pozorna. To bardziej wrażenie. Trochę dziwne. Jednak parametry jezdne, ładowanie z peakiem na poziomie nawet 280 kW, oraz bateria 800V naprawdę robią robotę. Szybkie ładowanie, szybka jazda, niesamowite trzymanie się drogi. Jest naprawdę sportowo... i drogo:)
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

Porsche Taycan

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Porsche Taycan

Ostatnie pytania

Modele producenta Porsche