Porsche inwestuje 1 miliard dolarów w fabrykę w Lipsku, aby zwiększyć produkcje Macana EV

Powiedzieć o Porsche, że jest to marka, która wie, jak zszokować swoich zwolenników i ekspertów rynkowych, to jak nie powiedzieć nic. Ich ogromna inwestycja w Lipsku tylko potwierdza powyższą tezę.
Fot. Jeppe Gustafsson / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-05-17 Fot. Jeppe Gustafsson / Shutterstock.com

Kamil

Data dodania: 2024-05-17

Porsche inwestuje 1 miliard dolarów w rozwój fabryki w Lipsku, aby stać się jeszcze bardziej konkurencyjną firmą na rynku elektryków. Wszystko dzięki dużemu zainteresowaniu modelem Macan EV.


Porsche planuje zwiększenie produkcji Macana EV


Porsche doskonale realizuje koncepcję elektryfikacji marki. Ich najnowsze premiery cieszą się ogromnym zainteresowaniem, a zamówień na kultowy model Macan stale przybywa. Na poczet oficjalnego rozpoczęcie wdrożenia koncepcji elektryfikacji marki, Porsche postanowiło zainwestować 1 miliard dolarów w rozwój fabryki w Lipsku.


W Porsche jesteśmy przekonani, że elektromobilność to przyszłość – wyjaśnił dyrektor generalny Oliver Blume.


Warto zaznaczyć, że Macan EV jest po Taycanie, drugim w pełni elektrycznym samochodem Porsche.


Czy ogromna inwestycja będzie rentowna?


Obiekt znajdujący się na terenie Saksonii ma stać się główną fabryką produkcyjną Macana EV. Ogromna inwestycja pozwoliła na stworzenie nowoczesnej linii montażowej nadwozi, która wedle deklaracji Bluma ma cechować się neutralnym bilansem pod względem emisji dwutlenku węgla.


Chociaż planowane dostawy nowego Macana EV przewidywane są dopiero na drugą połowę roku, Blume już w marcu ogłosił, że Macan EV bije wszelkie rekordy marki:


Mamy już 10 000 zamówień, a ci klienci nie byli jeszcze nawet w stanie jeździć samochodem – twierdził.

Fabryka w Lipsku będzie pracowała na pełnych obrotach


Zdecydowanie fabryka w Lipsku to trafna inwestycja Porsche, która może zrewolucjonizować sprzedaż Macana EV w centralnej i zachodniej Europie. Parametry Macana są naprawdę imponujące, a o jego stylistyce można mówić jedynie w superlatywach.


Macan EV jest dostępny w dwóch wersjach: Macan 4 i Macan Turbo. Macan 4 generuje do 402 KM (300 kW), podczas gdy model Turbo ma do 630 KM (470 kW). Co ważne, Macan EV, jako pierwsze Porsche oparte będzie na nowej platformie 800 V PPE, która umożliwia naładowanie elektryka od 10% do 80% w mniej niż 21 minut (przy ładowaniu 270 kW). Maksymalny zasięg w WLTP w zależności od wersji będzie wynosił 591-613 km.


Wydaje się, że inwestycja Porsche jest jak najbardziej przemyślana i ma ona szansę na wysoką rentowność. Cena Macana 4 zaczyna się od 78 800 dolarów, a sugerowana cena detaliczna wersji Turbo od 105 300 USD, czyli odpowiednio 308 tys. i 412 tys. zł.

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Porsche Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Porsche Macan

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Porsche Macan

Ostatnie pytania

Modele producenta Porsche