Jest pomysł na kolejnego elektrycznego SUV-a. To Mazda Arata

Podczas salonu samochodowego w Pekinie Mazda skupiła na sobie uwagę ze względu na zaprezentowanie dwóch modeli samochodów: sedana EZ-6 i eleganckiego SUV-a Arata.
Fot. Mazda
Data publikacji: 2024-04-29 Fot. Mazda
Całkiem ładne auto 29.04.2024

Miłosz

Data dodania: 2024-04-29

Obie premiery, zorganizowane przez Changan Mazda – joint venture między Changan Automobile i Mazdą, zainaugurowane ponad dekadę temu, zwiastują ważny krok w strategii elektryfikacji japońskiego producenta.


Elektryczny duet – sedan EZ-6 i SUV Arata


EZ-6 będzie dostępny w Chinach zarówno w wersji elektrycznej (zasięg na jednym ładowaniu około 600 km, realnie około 450 km), jak i hybrydowej typu plug-in (ponad 1000 km). Auto mierzy 4,92 m długości i 1,89 m szerokości. Przód z wydatnym grillem i wąskimi światłami cieszy oko. Jednak Europejczycy raczej nie mają co oczekiwać, że ten model trafi do Europy. Na razie nic na to nie wskazuje. 

Fot. Mazda


Z kolei Arata, co po japońsku oznacza „nowy” lub „świeży”, prezentuje się jako atrakcyjny elektryczny SUV, który oczarowuje nowoczesnym designem. Arata wykorzystuje język projektowania Kodo, charakteryzujący się eleganckimi liniami i minimalistycznym podejściem do estetyki. Ma stosunkowo małe okna i elegancko zaprojektowane światła, a duża, podświetlana osłona chłodnicy, dodaje jej wyjątkowego charakteru.


Ma dobrze jeździć i dobrze wyglądać


Mazda nie ogranicza się do tradycyjnego podejścia w projektowaniu aut. W modelu Arata zastosowano kamery zamiast tradycyjnych lusterek bocznych oraz ukryte klamki drzwi, co podkreśla futurystyczny charakter SUV-a. Dodatkowo w Aracie zamontowano masywny spojler z pionowo umieszczonym trzecim światłem stopu, co dodaje autu sportowego sznytu. 


Fot. Mazda


Arata, obecnie koncept, ma trafić do produkcji w Chinach pod koniec przyszłego roku. Szczegółowe dane techniczne na temat tego modelu pozostają tajemnicą. 


Mazda chce przyspieszyć


Mimo że Mazda nie zapowiedziała sprzedaży nowych elektrycznych modeli poza Chinami, jasne jest, że marka intensywnie dąży do elektryfikacji swojej oferty na świecie. W świetle umiarkowanego sukcesu modelu MX-30 producent zdaje sobie sprawę z konieczności przyspieszenia transformacji w kierunku zeroemisyjnych technologii, aby utrzymać swoją konkurencyjność na globalnym rynku motoryzacyjnym.


Mazda, promując sedana i SUV-a Arata, podkreśla swoje zaangażowanie w rozwój rynku aut elektrycznych, a przy okazji demonstruje własne  umiejętności w tworzeniu atrakcyjnych modeli dopasowanych do potrzeb kierowców chcących połączyć przyjemne z pożytecznym.

Komentarze (1)

0/10
  • Elektryk
    odpowiedz

    Całkiem ładne auto

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Mazda Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Mazda MX 30 Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Data dodania: 04.04.2024
Mój przedmówca dość krytycznie podszedł do oceny Mazdy mx30. Pytanie czy teoretyzuje bo po prostu miał okazję przejechać się testowo autem ,czy jest naprawdę właścicielem samochodu .Mam samochód od kilku miesięcy i jestem bardzo zadowolony .Auto jest wyposażone jak niejeden luksusowy automobil. Przejeżdża ok. 170-180 km na jednym naładowaniu .Jest to w zupełności wystarczające do codziennej obsługi : przedszkole , szkoła , treningi , biuro ,sprawunki itp. Jest bardzo dynamiczne i zwinne . Świetnie trzyma się jezdni dzięki niskiemu środkowi ciężkości przez ciężar baterii . W zakrętach jak sortowe auto . Średnie gabaryty pozwalają na łatwe parkowanie i manewrowanie w mieście . Bagażnik jak na takie kompaktowe auto OK . Bardzo wygodne z przodu , z tyłu gorzej . Ale jest to kompakt . A jej wada w postaci niedużej baterii okazała się największą zaletą Mazdy .Ładujemy ją ze zwykłego gniazdka 230v .Pod domem ,u kolegi na działce itp. Nie potrzebna jest kosztowna stacja ładowania .
zobacz całą opinię
Data dodania: 23.10.2023
Mała mazda w odmianie elektrycznej to przyjemne auto, jednak dla mnie to co zrobiła mazda trochę dziwi. Nie wróżę temu modelami dużej sprzedaży, bo po pierwsze auto nie jest tanie, a po drugie i to jest chyba najważniejsze, ma kiepski zasięg. Po co dawać elektrykowi tak maleńką baterię? Nie widzę sensu takich aut w ogóle. Nawet typowo miejskie auta jak Zoe czy chiński Seres mają większe pakiety, które pozwalają im jeździć po mieście czasami przez cały tydzień. Tu mała bateryjka o pojemności nieco ponad 35 kWh to totalna porażka. Mimo wszystko, auto jest dobrze zrobione i ma niezłe właściwości jezdne.
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

KIedy będzie czynna ładowarka w Nysie? Stoi ... 25.08.2024
Dopiero planują węglik krzemu? Z tego wynika, ... 22.08.2024

Mazda MX 30

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
9.7s
Prędkość maksymalna
140 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
196 km
Wszystkie dane Mazda MX 30

Ostatnie pytania