Jest pomysł na kolejnego elektrycznego SUV-a. To Mazda Arata

Podczas salonu samochodowego w Pekinie Mazda skupiła na sobie uwagę ze względu na zaprezentowanie dwóch modeli samochodów: sedana EZ-6 i eleganckiego SUV-a Arata.
Fot. Mazda
Data publikacji: 2024-04-29 Fot. Mazda
Całkiem ładne auto 29.04.2024

Miłosz

Data dodania: 2024-04-29

Obie premiery, zorganizowane przez Changan Mazda – joint venture między Changan Automobile i Mazdą, zainaugurowane ponad dekadę temu, zwiastują ważny krok w strategii elektryfikacji japońskiego producenta.


Elektryczny duet – sedan EZ-6 i SUV Arata


EZ-6 będzie dostępny w Chinach zarówno w wersji elektrycznej (zasięg na jednym ładowaniu około 600 km, realnie około 450 km), jak i hybrydowej typu plug-in (ponad 1000 km). Auto mierzy 4,92 m długości i 1,89 m szerokości. Przód z wydatnym grillem i wąskimi światłami cieszy oko. Jednak Europejczycy raczej nie mają co oczekiwać, że ten model trafi do Europy. Na razie nic na to nie wskazuje. 

Fot. Mazda


Z kolei Arata, co po japońsku oznacza „nowy” lub „świeży”, prezentuje się jako atrakcyjny elektryczny SUV, który oczarowuje nowoczesnym designem. Arata wykorzystuje język projektowania Kodo, charakteryzujący się eleganckimi liniami i minimalistycznym podejściem do estetyki. Ma stosunkowo małe okna i elegancko zaprojektowane światła, a duża, podświetlana osłona chłodnicy, dodaje jej wyjątkowego charakteru.


Ma dobrze jeździć i dobrze wyglądać


Mazda nie ogranicza się do tradycyjnego podejścia w projektowaniu aut. W modelu Arata zastosowano kamery zamiast tradycyjnych lusterek bocznych oraz ukryte klamki drzwi, co podkreśla futurystyczny charakter SUV-a. Dodatkowo w Aracie zamontowano masywny spojler z pionowo umieszczonym trzecim światłem stopu, co dodaje autu sportowego sznytu. 


Fot. Mazda


Arata, obecnie koncept, ma trafić do produkcji w Chinach pod koniec przyszłego roku. Szczegółowe dane techniczne na temat tego modelu pozostają tajemnicą. 


Mazda chce przyspieszyć


Mimo że Mazda nie zapowiedziała sprzedaży nowych elektrycznych modeli poza Chinami, jasne jest, że marka intensywnie dąży do elektryfikacji swojej oferty na świecie. W świetle umiarkowanego sukcesu modelu MX-30 producent zdaje sobie sprawę z konieczności przyspieszenia transformacji w kierunku zeroemisyjnych technologii, aby utrzymać swoją konkurencyjność na globalnym rynku motoryzacyjnym.


Mazda, promując sedana i SUV-a Arata, podkreśla swoje zaangażowanie w rozwój rynku aut elektrycznych, a przy okazji demonstruje własne  umiejętności w tworzeniu atrakcyjnych modeli dopasowanych do potrzeb kierowców chcących połączyć przyjemne z pożytecznym.

Komentarze (1)

0/10
  • Elektryk
    odpowiedz

    Całkiem ładne auto

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Mazda Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

Mazda MX-30

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
9.7s
Prędkość maksymalna
140 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
204 km
Wszystkie dane Mazda MX-30

Ostatnie pytania