Jest pomysł na kolejnego elektrycznego SUV-a. To Mazda Arata
Obie premiery, zorganizowane przez Changan Mazda – joint venture między Changan Automobile i Mazdą, zainaugurowane ponad dekadę temu, zwiastują ważny krok w strategii elektryfikacji japońskiego producenta.
Elektryczny duet – sedan EZ-6 i SUV Arata
EZ-6 będzie dostępny w Chinach zarówno w wersji elektrycznej (zasięg na jednym ładowaniu około 600 km, realnie około 450 km), jak i hybrydowej typu plug-in (ponad 1000 km). Auto mierzy 4,92 m długości i 1,89 m szerokości. Przód z wydatnym grillem i wąskimi światłami cieszy oko. Jednak Europejczycy raczej nie mają co oczekiwać, że ten model trafi do Europy. Na razie nic na to nie wskazuje.
Fot. Mazda
Z kolei Arata, co po japońsku oznacza „nowy” lub „świeży”, prezentuje się jako atrakcyjny elektryczny SUV, który oczarowuje nowoczesnym designem. Arata wykorzystuje język projektowania Kodo, charakteryzujący się eleganckimi liniami i minimalistycznym podejściem do estetyki. Ma stosunkowo małe okna i elegancko zaprojektowane światła, a duża, podświetlana osłona chłodnicy, dodaje jej wyjątkowego charakteru.
Ma dobrze jeździć i dobrze wyglądać
Mazda nie ogranicza się do tradycyjnego podejścia w projektowaniu aut. W modelu Arata zastosowano kamery zamiast tradycyjnych lusterek bocznych oraz ukryte klamki drzwi, co podkreśla futurystyczny charakter SUV-a. Dodatkowo w Aracie zamontowano masywny spojler z pionowo umieszczonym trzecim światłem stopu, co dodaje autu sportowego sznytu.
Fot. Mazda
Arata, obecnie koncept, ma trafić do produkcji w Chinach pod koniec przyszłego roku. Szczegółowe dane techniczne na temat tego modelu pozostają tajemnicą.
Mazda chce przyspieszyć
Mimo że Mazda nie zapowiedziała sprzedaży nowych elektrycznych modeli poza Chinami, jasne jest, że marka intensywnie dąży do elektryfikacji swojej oferty na świecie. W świetle umiarkowanego sukcesu modelu MX-30 producent zdaje sobie sprawę z konieczności przyspieszenia transformacji w kierunku zeroemisyjnych technologii, aby utrzymać swoją konkurencyjność na globalnym rynku motoryzacyjnym.
Mazda, promując sedana i SUV-a Arata, podkreśla swoje zaangażowanie w rozwój rynku aut elektrycznych, a przy okazji demonstruje własne umiejętności w tworzeniu atrakcyjnych modeli dopasowanych do potrzeb kierowców chcących połączyć przyjemne z pożytecznym.
Komentarze (1)
Całkiem ładne auto