Lotus poszedł w „elektryki”. I prawdopodobnie wyjdzie mu to na dobre

Lotus, marka o bogatej historii, datowanej na lata 50., jest synonimem innowacji i sukcesów w motorsporcie. Zdobywając przez lata 81 zwycięstw w Formule 1 oraz łącznie 13 tytułów mistrzowskich, Lotus niezaprzeczalnie zapisał się złotymi zgłoskami w annałach sportów motorowych.
Fot. Graeme J Baty / Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-04-13 Fot. Graeme J Baty / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2024-04-13

Ubiegły rok okazał się przełomowym momentem dla marki, ponieważ oznaczał dla Lotusa wielki powrót na scenę motoryzacyjną. Po latach transformacji i restrukturyzacji Lotus zaimponował rynkowi, a jego odnowiona strategia przyciągnęła klientów i umocniła pozycję marki.  


Elektryczna ofensywa


Wraz z zakończeniem produkcji ostatniego modelu spalinowego, Emira, wprowadzeniem na rynek wariantu Eletre, a także prezentacją modelu Emeya, Lotus wyraźnie zademonstrował swój nowy, elektryczny kierunek. Pod batutą Geely marka przyjęła ambitny plan przetransformowania się w globalną markę premium, skoncentrowaną na samochodach elektrycznych, co było długo oczekiwanym kierunkiem rozwoju.


Liczby mówią same za siebie


Lotus podzielił się konkretnymi danymi potwierdzającymi przełom. W 2023 roku marka osiągnęła rekordową sprzedaż na poziomie 6970 pojazdów. Mimo że droga do celu, jakim jest sprzedaż 150 tys. egzemplarzy rocznie do 2028 roku, wydaje się jeszcze bardzo długa i kręta, dynamiczny wzrost zamówień – o 110% w czwartym kwartale w zeszłym roku – wskazuje na jasną trajektorię.


Model Lotus Eletre, zajmujący 63% globalnego wolumenu sprzedaży, ma stopniowo rozszerzać ekspansję, w czym można upatrywać nadziei na znaczny wzrost statystyk.


Optymizm pomimo przeciwności


Lotus przyznał, że mimo imponujących osiągnięć musi mierzyć się ze stratą netto na poziomie 750 mln dolarów. Jednak z optymizmem patrzy w przyszłość; zwłaszcza z niecierpliwością oczekuje na wprowadzenie crossovera o roboczej nazwie Type 134, który potencjalnie zrewolucjonizuje rynek jako kluczowy produkt.


Wizja dalszego przyspieszenia wzrostu i długoterminowego budowania wartości dla klientów i inwestorów jest jasna. Lotus stoi na progu nowej ery, z wielkimi planami na przyszłość.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Lotus Evija

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Lotus Evija

Ostatnie pytania

Modele producenta Lotus