Lucid Air z tytułem Range King
Lucid Air utrzymał tytuł Range King samochodów elektrycznych w 2024 roku, co potwierdzają zaktualizowane dane EPA.
Wydajność i zasięg
Samochód opracowano od podstaw jako samodzielną konstrukcję. Za projekt stylistyczny odpowiadał były projektant Mazdy, Derek Jenkins. Na rynek weszła konwencja utrzymana w futurystycznym duchu, z dużym świetlistym pasem zdobiącym tył, i deską rozdzielczą w cyfrowo-minimalistycznej estetyce, z chowanym, wysuwanym dotykowym ekranem do sterowania.
Dla tych, dla których wydajność jest priorytetem, podstawowy model Pure RWD z akumulatorem o pojemności 88 kWh może pochwalić się łącznym zasięgiem EPA wynoszącym 700 km. Wybór większych 20-calowych kół pozwoli przejechać nieco więcej niż 600 km.
Większe koła, mniejszy zasięg
Wersja AWD Touring gwarantuje przyzwoite 750 km. Jeśli jednak masz ochotę na odlotowe, większe koła, to przygotuj się na kompromis. Będziesz musiał pogodzić się z mniejszym zasięgiem.
Gwiazda pokazu, Grand Touring, może pochwalić się akumulatorem o pojemności 112 kWh i zasięgiem EPA wynoszącym 830 km, czym zawstydza innych. Wybór 20-calowych kół zmniejsza zasięg do 700 km, a 21-calowych dodatkowo odbiera mu kolejne 50 km. Jeśli chodzi o zorientowany na luksus Sapphire, osiąga on przyzwoite 700 km w cyklu EPA.
Pod względem zużycia energii Pure RWD z 19-calowymi kołami zużywa 246 Wh/mi. Modele Touring i Grand Touring zużywają nieco więcej, bo odpowiednio około 253 Wh/mi i 261 Wh/mi. Sapphire pochłania 321 Wh/mi.
Tyle trzeba zapłacić
Ceny Lucida są wymagające, dlatego nie każdy może sobie pozwolić na takie auto. Ceny Pure zaczynają się teraz od 69 900 dolarów, a do Touringa trzeba dołożyć 8000 dolarów. Grand Touring jest droższy o 40 000 dolarów w porównaniu z Pure, natomiast ekskluzywny Sapphire to wydatek rzędu ponad miliona złotych.
Komentarze