Mini wypuszcza kolejnego crossovera. Aceman ma zdominować B-klasę

Mini zapowiedziało rozwój oferty samochodów osobowych. Do rodziny Mini dołącza Aceman, będący reprezentantem elektrycznych crossoverów segmentu B.
Fot. mini.com
Data publikacji: 2024-05-09 Fot. mini.com

Kamil

Data dodania: 2024-05-09

Chociaż w Acemanie możemy dopatrzyć się podobieństw do nieco starszych, roślejszych braci, samochód zdecydowanie może się podobać.


Mini Aceman gra w otwarte karty


Patrząc na Acemana, na pierwszy rzut oka widzimy jego główne przeznaczenie – to typowy, nieco podniesiony mieszczuch. W oczy rzucają się jego niewielkie gabaryty, wynoszące 4,07 m długości, 1,75 m szerokości i 1,5 m wysokości, co czyni go jednym z mniejszych przedstawicieli segmentu B.


Mimo to Mini jak na swoje gabaryty jest samochodem funkcjonalnym. Znalazło się w nim miejsce na 300-litrowy bagażnik. Samochód zapewnia komfortową podróż dla 5 osób, chociaż trzeba przyznać, że rosłym pasażerom z tyłu może nieco brakować przestrzeni na nogi.

Jonathan Weiss / Shutterstock.com


Aceman czerpie to, co najlepsze od starszych braci


Stylistyka Acemana pozostaje niezwykle spójna z resztą gamy modelowej. Ostro narysowana linia nadwozia designerskie oświetlenie przednie i tylne, a także dwukolorowe malowanie sprawia, że Mini Aceman wyróżnia się z tłumu. Nie ulega wątpliwości, że model Aceman przypomina pod wieloma względami starszego i większego brata Countrymana. Zauważymy to nie tylko z zewnątrz, ale wewnątrz pojazdu. Czy kokpit nie wygląda znajomo?


Będąc przy tematyce wnętrza, zwróćmy uwagę na jego wykończenie. Panuje tutaj dosyć surowy minimalizm. Deska rozdzielcza została obszyta tkaniną pochodzącą z recyklingu, a zamiast kultowych zegarów analogowych, centralną część kokpitu stanowi okrągły ekran multimedialny. Mini, jak to Mini, zadbało jednak o detale w postaci ambientowego oświetlenia, które nadaje wnętrzu niepowtarzalnego charakteru.

Fot. mini.com


Mini Aceman stawia na praktyczność


Jak wspomnieliśmy, Mini Aceman nikogo i niczego nie udaje. Jego miejskie przeznaczenie, widoczne jest również w oferowanych osiągach. Słabsza wersja oferuje 184 KM i baterię o pojemności 42,5 kWh, z kolei mocniejsza 218 KM i 54,2 kWh baterię.


Zasięg Mini Acemana to odpowiednie 310 i 406 km, a czas do pierwszej setki analogicznie 7,9 i 7,1 sekundy. Czy te parametry robią wrażenie? Zdecydowanie nie. Chociaż chciałoby się szybciej, dalej i mocniej, pytanie – po co?


Mini Aceman nie jest elektrykiem, który powali nas na kolana niesamowitymi osiągami, a raczej typowym mieszczuchem, którym komfortowo i stylowo będziemy mogli przemieszczać się po miejskich aglomeracjach. Mocy i zasięgu nie zabraknie tutaj również na weekendowy wypad za miasto, chociaż dalekie trasy mogą być nieco uciążliwe. Z drugiej strony, czy właśnie nie tego oczekujemy od segmentu B?

Komentarze

0/10

Autor

Kamil

Redaktor portalu OtoEV. W nowoczesnej, elektrycznej motoryzacji poszukuję nieszablonowości myślenia konstruktorów i złamania konwencji „unifikacji modeli”. Szczególnie przyglądam się rozwojowi segmentu małych miejskich elektryków. Prywatnie miłośnik hot hatchy, muzyki oraz dobrej książki.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Mini Dodaj swój zasięg

Ostatnie komentarze

Pozostaje przenieść fabrykę do Polski, nie ... 14.05.2024
Hm, ale piszecie, że zielone światło. Ale: 1. ... 14.05.2024

Mini Countryman E

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
8.6 sec
Prędkość maksymalna
170 km/h
Zasięg oficjalny (WLTP)
453 km
Wszystkie dane Mini Countryman E

Ostatnie pytania

Modele producenta Mini