-
JAN
DOBRY DZIEŃ. CHCĘ ZAPYTAĆ GDZIE JEST NAJBLIŻSZY SKLEP I SERWIS ELEKTROAUTA BYD DO MIASTA NOWY TARGA inter cars robi jakieś sensowe przeglądy?
Nowe baterie BYD Blade... super bezpieczne!
Technologia baterii BYD Blade była rozwijana przez kilka ostatnich lat i jest oparta na chemii litowo-jonowej fosforanowej (LFP) w przeciwieństwie do zwykłej mieszanki niklowo-manganowo-kobaltowej (NMC). Zamiast mieć wiele modułów, bateria BYD Blade łączy wszystkie ogniwa razem w długie ciągi, oszczędzając ponad 50% miejsca w porównaniu z rozwiązaniami stosowanymi dotychczas.
Nowe baterie mają ogromne zalety, a podczas prób poddano je prawdziwym torturom.
Podczas testów na przebicie gwoździem bateria nie emitowała dymu ani ognia po penetracji, a temperatura zewnętrznej powierzchni sięgała zaledwie 30 do 60°C. W tych samych warunkach trójskładnikowa bateria litowa przekroczyła 500°C i uległa gwałtownemu spaleniu, a konwencjonalna bateria litowo-żelazowo-fosforanowa nie emitowała otwartych płomieni ani dymu, ale jej temperatura powierzchni osiągnęła niebezpieczną temperaturę od 200 do 400°C. Oznacza to, że pojazdy elektryczne wyposażone w baterię Blade byłyby znacznie mniej podatne na zapalenie – nawet jeśli zostałyby poważnie uszkodzone.
Akumulator Blade przeszedł również inne ekstremalne testy, takie jak kruszenie, zginanie, podgrzewanie w piecu do 300°C i przeładowanie o 260%. Żadne z nich nie spowodowało pożaru ani eksplozji. BYD jest bardzo dumny ze swojej nowej baterii i ma zamiar montować ją w swoich autach elektrycznych.
Najnowszym jednak newsem jest to, że Tesla podobno jest zainteresowana pakietami Blade i chce je montować najprawdopodobniej w Modelach 3 i Y, w wersji z najmniejszym zasięgiem. Choć nie są to informacje potwierdzone, istnieje duże prawdopodobieństwo na to że obie firmy się dogadają. Tesli zależy na bezpieczeństwie jej aut, a nowa bateria BYD Blade zdecydowanie zwiększyłaby ten parametr w podstawowych autach amerykańskiego producenta...
Źródło: BYD,
Komentarze