Nowy Porsche Taycan to prawdziwy mistrz zasięgu

Nowa generacja nadchodzi. Nowe zmienione Porsche Taycan zaskoczył w testach dosłownie wszystkich
Fot. Kittyfly  Shutterstock.com
Data publikacji: 2024-02-06 Fot. Kittyfly Shutterstock.com
Mario

Mario

Data dodania: 2024-02-06

W początkowych testach nowe zmienione Porsche Taycan wykazało imponujący zasięg do 365 mil (587 km). Chociaż były to modele sprzed produkcji seryjnej, zmodernizowany EV przejechał ponad 100 mil (160 km) więcej niż obecny model.


Nowe Porsche Taycan przejeżdża testowo do 365 mil

To nie są oficjalne oceny, ale Porsche twierdzi, że "szeroko zaktualizowany Taycan" oferuje większy zasięg i szybsze ładowanie.


"W przypadku modelu Taycan z dużą baterią, ten praktyczny, końcowy test zaowocował całkowitym zasięgiem do 587 kilometrów" - wyjaśnił wiceprezes linii modelowej Kevin Giek.

Powiedział, że test zasięgu w Południowej Kalifornii "imponująco pokazał, jak skuteczny jest przerobiony Taycan". Porsche kontynuuje pracę nad strategią "szybkiej podróży", w tym krótszymi przystankami ładowania i dłuższym zasięgiem w "real life".


Testy zasięgu odbyły się w codziennych warunkach, na autostradzie międzystanowej 405 i 5. Nowe modele zostały wyposażone w większy akumulator Porsche Performance Battery Plus. Maksymalna prędkość jazdy wynosiła 75 mph, czyli koło 120 km. 

Porsche zaprosiło również na testy kilkunastu znanych międzynarodowych dziennikarzy, opłacając im podróż do "słonecznej" Kalifornii. Niestety zazwyczaj słoneczny stan, przywitał wszystkich ulewami jakich świat dawno nie widział, oraz serią niebezpiecznych wypadków na autostradach, na których miało dojść do przeprowadzenia testów. 

Choć pogoda nie rozpieszczała, wiało i padało i to naprawdę mocno, udało się pojeździć nową odsłoną Taycana. Wyniki okazały się bardzo pozytywne. Nie podano średniej prędkości, jednak jechano autostradami, między Los Angeles a San Diego. 


Nowy Taycan wymiata:


Nie znamy dokładnych szczegółów, jednak coś tam wyciekło. Auta miały nowe baterie o nazwie Performance Battery Plus, znane z poprzedniego modelu, jednak te z roku 2024 są nieco zmodyfikowane. Można powiedzieć poprawione względem poprzedniczek. Ich pojemność to 93,4 kWh brutto. Jeśli więc Taycan jadąc autostradami stanowymi, gdzie dopuszczalna prędkość wynosi 120 km/h przejechał aż 587 km, oznacza to, że musiał zużyć zaledwie nieco powyżej 15 kWh/100 km. Jeśli tak to zespół napędowy nowego zmienionego Taycana jest po prostu mistrzostwem świata. 


Przyjąłem, że bateria 2024 ma pojemność netto 90 kWh, choć może mieć nieco mniej. Tak więc, zużycie energii byłoby rekordowo niskie. Oczywiście przyjąć być może trzeba (bo mamy naprawdę niewiele danych na temat samego testu) że średnia prędkość była dużo niższa niż 120 km/h. Tak zazwyczaj jest w prawdziwym życiu.


Niby jedziemy autostradą 120 czy 130 km/h, jednak kiedy docieramy na miejsce, okazuje się że auto raportuje średnią prędkość w okolicach 100 km/h. Wpływ na to mają różnego rodzaju zdarzenia drogowe: korki, wyprzedzające się ciężarówki, za którymi wleczemy się nagle 90 km/h oraz innego rodzaju rzeczy, których w trasie nie brakuje.


Jednak nawet w takim wypadku uzyskany wynik zużycia byłby więcej niż rewelacyjny.

Dodając do tego to, co potrafi bateria Performance Plus, wykonana w technologii 800V, może się okazać że nowa odsłona Taycana to naprawdę ciekawa elektryczna propozycja. 


Ładowanie powala na kolana:


Kiedy podłączono Taycana do ładowarki DC Electrify America, dość długo jak to określono, moc ładowania przekraczała 300 kW. Krzywa ładowania zdecydowanie poprawiła się względem poprzedniej wersji auta i baterii.

Auto naładowało się od 8 do 80% SOC (stanu naładowania akumulatora) w zaledwie 16 minut. 

Pięknie!

Biorąc pod uwagę uzyskany zasięg w teście, 80% w zupełności wystarczy aby jechać dalej i nie czekać dłużej na stacji ładowania.  Jak policzono, auto doładowuje się w tempie nieco większym niż 100 km zasięgu w ciągu 5 minut, oczywiście średnio, bo to zależy od krzywej ładowania, i współczynnik ten jest zmienny. 


Podczas 3 dni jazd testowych wykonano wiele prób, i okazało się że podczas najgorszej wspomnianej wyżej pogody, minimalny zasięg który osiągnęło auto, to równe 300 mil, czyli 480 km. Mówimy o jeździe w trasie. Można więc przyjąć, że nowa wersja popularnego elektryka od Porsche to naprawdę bardzo dobre auto. Zarówno jeśli chodzi o zasięg, moc, przyspieszenie jak i szybkość i moc ładowania. 


Komentarze

0/10

Autor

Mario

Mario

Wielbiciel nowych technologii. Szczególnie interesuje się Teslą czy SpaceX, oraz innymi firmami związanymi z Elonem Muskiem. Pisze i publikuje artykuły i posty głównie na łamach TeslaKlubPolska, a także dla serwisu otoev.pl Współpracuje bezpośrednio z Teslą, starając się przybliżyć i pokazać te właśnie auta elektryczne z jak najlepszej strony. Uświadamia i szkoli w zakresie elektromobilności.

NOWOŚĆ! Realne raporty użytkowników Porsche Dodaj swój zasięg

Opinie użytkowników Porsche Taycan Oceń ten model

Ocena ogólna

Opinie:

Opinia dodana przez Redakcję OtoEV.pl

Data dodania: 21.12.2023
Porsche to klasa sama w sobie i to od lat. Jednak elektryczna odmiana ma i minusy. Kiedy siedzi się wewnątrz czuje się jakby otoczony ze wszystkich stron, jakaś taka ciasnota, choć raczej pozorna. To bardziej wrażenie. Trochę dziwne. Jednak parametry jezdne, ładowanie z peakiem na poziomie nawet 280 kW, oraz bateria 800V naprawdę robią robotę. Szybkie ładowanie, szybka jazda, niesamowite trzymanie się drogi. Jest naprawdę sportowo... i drogo:)
zobacz całą opinię

Ostatnie komentarze

No cóż...Tankowanie benzyny, a także oleju ... 30.04.2024
Brawo!!! Zgadzam się w pełni i mogę się ... 30.04.2024

Porsche Taycan

Dane techniczne:

Oceń model
Przyspieszenie 0-100 km/h
Prędkość maksymalna
Zasięg oficjalny (WLTP)
Wszystkie dane Porsche Taycan

Ostatnie pytania

Modele producenta Porsche