Ponad 40 000 sprzedanych Taycanów w 2023 roku.
Pamiętam jak kilka lat temu Porsche zapowiadało produkcję 20 000 elektrycznych Taycanów rocznie. Co wydało mi się dość śmieszne. To nie była zbyt duża liczba EV jak na takiego potentata z długą historią produkcji samochodów i to nie byle jakich.
Plany Porsche:
Później usłyszałem, że firma rewiduje swoje zamiary i chce osiągnąć bardziej ambitny cel. Również nie wydał mi się zbyt okazały, jeśli chodzi o liczby, bo 40 000 aut, to również nie jest jakiś szał. Porównując to do swoistego EV wyznacznika jakim jest Tesla, to ten amerykański producent wyprodukował w 2020 roku 500 000 aut elektrycznych a rok później, czyli w 2021 roku prawie 1 000 000 aut.
Tak więc 40 000 od Porsche wydało mi się delikatnie mówiąc bardzo małą ilością.
Realne wykonanie planów:
Wracając do obecnych czasów i roku ostatniego, czyli 2023, firma podała dane na temat sprzedaży.
Porsche podaje, że globalna sprzedaż samochodów w czwartym kwartale 2023 r. wyniosła 77 499 sztuk (spadek o 12% rok do roku), a łączna sprzedaż w 2023 r. sięgnęła 320 221 egzemplarzy (wzrost o 3,3% rok do roku).
Tymczasem sprzedaż w pełni elektrycznego Porsche Taycan (wszystkie wersje: Taycan, Taycan Cross Turismo i Taycan GTS) znacząco wzrosła w drugiej połowie roku.
Porsche Taycan, pierwszy w pełni elektryczny model marki, odnotował w 2023 r. ponad 40 000 sprzedaży, niemal dorównując rekordowi z 2021 r. W niedalekiej przyszłości do Taycana dołączy w pełni elektryczny Macan.
W IV kwartale światowa sprzedaż Porsche Taycan wyniosła 12 744 sztuki, czyli o 31% więcej niż rok temu i jest to najwyższy poziom w historii (poprzedni rekord w IV kwartale 2021 roku wynosił 12 656).
Jeszcze bardziej interesujące jest to, że sprzedaż Taycana ustanowiła nowy rekordowy udział w sprzedaży Porsche wynoszący 16,4%.
Taycan to naprawdę ciekawy model auta elektrycznego. Wakacje z nim mogą być bardzo ciekawe.
To pozytywny znak przed wprowadzeniem na rynek nadchodzącego, elektrycznego modelu Porsche Macan , który może kilkukrotnie zwiększyć sprzedaż pojazdów typu BEV Porsche, ponieważ jest to najpopularniejszy model w ofercie niemieckiego producenta.
W 2023 roku światowa sprzedaż Porsche Taycan wyniosła 40 629 sztuk (wzrost o 17% rok do roku), co stanowi 12,7% całkowitego wolumenu.
Dla porównania, w 2022 roku Porsche dostarczyło 34 801 samochodów w pełni elektrycznych (spadek o 16% rok do roku) , co stanowiło wówczas 11,2% całkowitego wolumenu. Łącznie Porsche sprzedało na całym świecie ponad 136 000 Taycanów.
Myślę, że Taycan to bardzo dobry elektryk, ale to jednak Macan będzie strzałem w dziesiątkę i rozbije bank. Jeździłem spalinową odmianą Macana i jest to naprawdę bardzo dobre auto. Jeśli Porsche zastosuje swoje sztuczki znane z Taycana, czyli architekturę 800V, nie poskąpi na wielkości baterii, a moc ładowania DC sięgnie powiedzmy 300 kW, co jest całkiem możliwe, jest na 100% pewien, że Macan stanie się przebojem sprzedaży marki porsche.
Galeria zdjęć
Komentarze