Niemiecki producent ogólnie odnotował niezły rok, jeśli chodzi o sprzedaż swoich aut i mimo że liczył na większy wzrost, zanotował go, ale jego wskaźnik to zaledwie 3%. Tylko o tyle wrosła sprzedaż ogólna Porsche w porównaniu do roku 2021.
Porsche opublikowało raport sprzedaży za czwarty kwartał i cały 2022 rok i pomimo ogólnego wzrostu sprzedaży w ciągu roku, jedyny pojazd elektryczny firmy, Porsche Taycan, odnotował gwałtowny spadek sprzedaży w 2022 roku.
Jak poradził sobie elektryczny rodzynek Porsche?
Raport sprzedaży Porsche jest ogólnie pozytywny. Niemiecki producent samochodów sportowych zwiększył sprzedaż ogółem o 3% do 309 884 sztuk sprzedawanych w ciągu całego 2022 roku, przy czym znaczna część tego wzrostu pochodziła z Europy, gdzie sprzedaż wzrosła o 7%. "Sprzedaż w innych regionach jest dla nas mniej korzystna;
Sprzedaż w Ameryce Północnej zasadniczo zrównała się z rokiem poprzednim, podczas gdy sprzedaż w Chinach nieznacznie spadła, o 2% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jednak pomimo tego sukcesu sprzedażowego jedyny pojazd elektryczny firmy, Porsche Taycan , odnotował spadek sprzedaży o 16% w porównaniu z rokiem poprzednim, sprzedając się w liczbie 34 801 sztuk.
Niestety rynek rządzi się swoimi prawami, a dodatkowo ogólnoświatowy kryzys raczej nas nie rozpieszcza, generując ogromne koszty prowadzenia działalności gospodarczej i rosnące koszty zatrudnienia. Takie auta jak Taycan, którego cena sięga nawet 700 000 zł lub więcej, był kupowany głównie przez przedsiębiorców. Kredyty i leasingi, które mocno zdrożały w ostatnich miesiącach niestety również nie pomagają w tego typu zakupach. Tak więc nie powinno nikogo dziwić, że auta za taką kasę nie będą się sprzedawać jak świeże bułeczki.
Miejmy nadzieję że obecny rok będzie lepszy jeśli chodzi o sprzedaż elektrycznych aut marki Porsche...
Źródło: Teslarati.com, EV Database.org