Nowy rekord Porsche Taycan GT na torze Nurburgring
Tor Nürburgring
Przypomnijmy, że Tor Nürburgring zlokalizowany w Niemczech, jest jednym z najbardziej znanych i prestiżowych torów wyścigowych na świecie. Znany z trudności i zróżnicowania swojego układu, tor ma długość ponad 20 kilometrów i zawiera ponad 70 zakrętów. Jest to miejsce, gdzie producenci samochodów testują swoje najnowsze modele, a rekordy okrążenia są uznawane za znaczące osiągnięcia w branży motoryzacyjnej.
Test Porsche na torze Nürburgring
Porsche testowało nowy model Taycana przez kilka miesięcy. Lars Kern, prowadząc przedprodukcyjny model, osiągnął czas 7:07:55, co jest o 26 sekund szybciej niż jego poprzedni rekord z 2022 roku ustanowiony w Porsche Taycan S Sport i o 18 sekund szybciej niż Tesla Model S Plaid.
Kevin Giek, szef linii modelowej Porsche, stwierdził, że 26 sekund to w sporcie motorowym "pół wieczności", co stawia Taycana w tej samej kategorii co elektryczne hipersamochody.
Stabilna i powtarzalna moc
Giek zauważył również, że nowy Taycan uzyskał niemal identyczny czas na kilku okrążeniach. Jest to najszybszy czterodrzwiowy EV, który okrążył Nurburgring, choć nadal jest to model przedprodukcyjny.
Nowy Porsche Taycan Turbo GT 2024
Nowa wersja GT Taycana ma mieć około 1000 KM, dla porównania Tesla Model S Plaid posiada 1020 KM. Premiera spodziewana jest w pierwszym kwartale 2024 roku.
Galeria zdjęć
Komentarze