Rewolucja w akumulatorach. IM L6 z zasięgiem 1000 km

Rozwój technologii akumulatorów litowo-jonowych umożliwia zwiększenie pojemności baterii bez jednoczesnego wzrostu ich masy i rozmiarów. Jednym z przełomowych rozwiązań są ogniwa typu semi solid state eliminujące płynny elektrolit i zastępujące go specjalną strukturą.
Fot. IM Imagery / Shutterstock.com
Data publikacji: 2025-01-21 Fot. IM Imagery / Shutterstock.com

Miłosz

Data dodania: 2025-01-21

Akumulatory charakteryzują się wyższą gęstością energetyczną i mniejszym ryzykiem samozapłonu. Chociaż w pełni stałe baterie nie są jeszcze dostępne w masowej produkcji, rozwiązania hybrydowe już znajdują zastosowanie. Taką technologię wykorzystuje IM Motors w modelu L6 o imponującym zasięgu.


IM L6 to auto przyszłości z futurystycznym designem


IM Motors, marka należąca do koncernu SAIC, debiutowała w Europie na targach motoryzacyjnych w Genewie z modelem L6. Ta 4,9-metrowa limuzyna o rozstawie osi 2950 mm wyróżnia się nowoczesnym designem. Futurystyczny wygląd nie każdemu jednak przypadnie do gustu. Ciekawostką jest opcjonalny wolant zamiast tradycyjnej kierownicy.


Model L6 pojawił się na chińskim rynku w połowie roku, aczkolwiek dopiero teraz dostępna jest wersja o zasięgu 1000 km, wyposażona w baterię o pojemności 123,7 kWh i wadze 621 kg. Dobry akumulator to podstawa sukcesu.


Osiągi i ładowanie na wysokim poziomie


L6 w wersji Lightning napędzany jest dwoma silnikami o łącznej mocy 470 KM. Dzięki instalacji o napięciu 800 V naładowanie baterii od 10 do 80% zajmuje jedynie 15 minut.


Cena tego modelu w Chinach wynosi w przeliczeniu około 190 tys. zł, ale jeśli trafi do Europy o takiej cenie lepiej zapomnieć. Można spodziewać się znacznie wyższych kosztów ze względu na różnice w rynku motoryzacyjnym.


1000 km to optymistyczny zasięg


Zasięg 1000 km, podawany według normy CLTC, jest optymistyczny i uwzględnia warunki miejskie. W praktyce jednak bateria 123,7 kWh pozwala przejechać 600 km z prędkością autostradową lub nawet 800–900 km w warunkach pozamiejskich. To ogromny postęp, zważywszy na to, że pierwsze samochody elektryczne, takie jak Nissan Leaf, oferowały zasięgi na poziomie 120 km.


Technologia wciąż się rozwija, a modele typu IM L6 pokazują, że przyszłość elektrycznej motoryzacji jest bliżej, niż mogłoby się wydawać.

Komentarze

0/10

Autor

Miłosz

Od kilku lat tworzę treści dla mediów online i tradycyjnych. Przygodę z dziennikarstwem rozpocząłem od pracy w lokalnym, miejskim portalu internetowym. Dziś piszę m.in. dla Bezprawnika.pl, Biotechnologii.pl i News4Media. Wolny czas spędzam na przeglądaniu YouTubea w poszukiwaniu ciekawostek zarówno o świecie dawnym, jak i współczesnym. Chętnie sięgam również po dobrą książkę – tak kryminał, jak i literaturę faktu.

Ostatnie komentarze

Według mnie te wszystkie dopłaty są po prostu ... 03.02.2025
w zuzyciu podano ze brak pompy ciepła ... 08.01.2025