Prawdziwy rekordzista, tylko ta cena . (2 mln 400 tys. $ )
Rimac ogłosił, że jego model Nevera, czyli ich najnowsze dziecko może się ładować mocą do 500 kW.
Tak, to całkiem spory rekord, nie można jednak tego zweryfikować, bo najmocniejsze publiczne ładowarki to obecnie IONITY, mają one moc 350 kW, i na takiej ładowarce firma testowała Neverę. W szczytowym momencie pobierał 333 kW.


Jest to wynik jak na razie nieosiągalny dla żadnego auta produkcyjnego.
Średnie wartości przedstawiają się następująco:
Średnia moc ładowania pomiędzy podanymi punktami:
* 32% SOC do 62% SOC: średnio 300 kW (45 kWh w ciągu 9 minut)
* 32% SOC do 82% SOC: średnio 244 kW (65 kWh w ciągu 16 minut)
* 62% SOC do 82% SOC: średnio 171 kW (20 kWh w ciągu 7 minut).


Dane auta są naprawdę imponujące:
* do 550 km (342 mil) zasięgu WLTP (wstępnie)
* Akumulator 120 kWh; chłodzony cieczą. Napięcie systemowe 800V. Chemia litowo-manganowo-niklowa. Format ogniwa: cylindryczny 2170 liczba ogniw: 6,960
* Przyspieszenie 0-60 mph (96,5 km/h) w 1,85 sekundy. 0-100 km/h (62 mph) w 1,97 sekundy. 0-300 km/h (186 mph) w 9,3 sekundy. Czas 1/4 mili (402 m) w 8,6 sekundy.
* prędkość maksymalna 412 km/h (258 mph)
* napęd na wszystkie koła
* moc systemu 1 408 kW (lub 1,4 MW; 1 914 KM) i 2 360 Nm, cztery niezależne silniki elektryczne z magnesem stałym oraz tuleją węglową.


I wszyskto jest super w tym aucie, ale jak napisałem wcześniej cena… zwala z nóg, i według mnie będą go kupować raczej szejkowie i gwiazdy Hollywood, a nie zwykli ludzie, nawet ci którzy zarabiają całkiem niezłe pieniądze… .



Zródło:
Insideeves.com